🎶Duman - Kolay Değildir🎶
HAMİLELİĞİN YEDİNCİ AYI
"Karnınız artık epey büyüdü. Bu durum, bazı sıkıntılarınızın artmasına neden olsa da hamileliğin tadını çıkarmaya bakın. 7 aylık anne karnındaki bebekte organlar ve vücut sistemleri neredeyse tamamen oluştu. Artık en önemli gelişmeler boy ve kilo artışında olacak. Bu aydan sonra haftalık kilo alımı ortalama 500 gramdır. Gebeliğin 7. ayında bebeğinizin cilt yüzeyindeki Lanugo adı verilen ince tüyler hızla kaybolmaya devam ediyor. Vücudu sıcak tutma ve bağışıklık sistemini güçlendirme görevi olan Vernix Caseosa (Verniks Kazeoza) tabakası da cilt yüzeyinde bir hayli kalınlaştı. El tırnakları tamamen uzadı, ayak tırnaklarının uzamasına biraz daha var. Beyin ve sinir sistemi tamamen gelişti. Bu sebeple de her geçen gün daha da bilinçli hareketler yapıyor. 7 aylık gebelikte bebek, göz kapaklarını artık çok daha iyi kapatıp açabiliyor. Gözlerinin görme ve odaklanma işlevi de tamamlandı. Başparmağını veya diğer parmaklarını emdiği için emme refleksi büyük oranda gelişti. Tamamen gelişmesi ise 8. ayın sonlarını bulacak. Bu sebeple eğer erken doğarsa, meme emerken sıkıntı yaşayabilir. Hamileliğin 7. ayında bebeğin akciğerlerinde sürfaktan üretimi devam ediyor ve bu üretim böbrek üstü bezler ile sağlanıyor. Akciğerleri her geçen hafta dış dünyada rahatlıkla nefes alabilmesini sağlayacak kadar tamamen gelişmeye devam ediyor. 7.ayda doğan bebeklerin yaşama şansı çok yüksektir, ancak 36. haftaya kadar kuvözde yardımla nefes alması gerekecektir. 7 aylık bebek günde yarım litre kadar idrar yapar. İdrar yapması amniyon sıvısının yenilenmesi için çok önemlidir."
Ultrason görüntüsüne döndü tekrardan. Ve önündeki kan tahlillerimi inceledi yarım dakika kadar.
"Gebeliğin 7. ayında annede şu belirtiler olabilir: Burunda tıkanıklık ve bazen kanama, Giderek kıvamı artan beyazımsı renkteki vajina akıntısı, Midede hazımsızlık, reflü, kabızlık ve hemoroit, Bacak krampları, Varisler baş ağrısı, Nefes darlığı, Yalancı kasılmalar , Dalgınlık veya unutkanlık,
Bebekle ve doğumla ilgili kaygılar, Kabuslar, Uykuda bölünmeler ve uykuya dalmakta zorluk, Kalça ve bel ağrıları, Kalçadan bacaklara doğru hissedilen siyatik ağrıları. 7. ayın sonunda kolostrum adı verilen koyu kıvamlı sarımsı renkteki sütün oluşmaya başlaması ve bebeğin baş aşağı durma pozisyonuna geçmesi; erken doğum ihtimaline karşı anne adayının vücudunun yaptığı olağan bir hazırlıktır. Doğumun 24-36 haftası arası olması, erken doğum olarak adlandırılır. Erken doğum belirtileri şunlardır: Karnınızda sık aralıklarla kasılmaların olması, Regl ağrısına benzeyen ağrılar hissetmeniz, Pelvis bölgenizde basınç veya farklı bir bel ağrısı hissetmeniz, Bu belirtileri hissederseniz mutlaka beni aramalısınız."Derin bir nefes alıp bakışlarını bana çevirdi.
"Son 3 aylık dönemde doğumla ilgili endişeleriniz artabilir. Tıbbi bir zorunluluk halinde yapılması gereken sezaryen ameliyatı, özellikle de bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde bazı anneler ve bazı doktorlar için sanki bir doğum seçeneği gibi düşünülmektedir. Türkiye sezaryen oranı yüksek ülkeler arasında dünya ikincisi ve Avrupa birincisi haline gelmiştir. Bu haftadan itibaren doktorunuzla doğum tercihlerinizi konuşmaya başlayabilirsiniz. Ben senin için normal doğum uygun görüyorum, bir problem nüksetmediği sürece normal doğum gebeliği yaşıyorsunuz..."
Başımı olumlu anlamda salladım. "Bende normal doğum istiyorum..."
"Güzel. Anne adayları doğuma kadar en çok da beden yapılarının doğum için uygun olup olmadığını merak ederler. Sizi şöyle rahatlatalım; baba çok uzun boylu ve iri, anne kısa bile olsa genelde bebekler annelerinin ölçüleri ile orantılı doğarlar. Doğumunuz için endişelenmeyin gayet kolay olacak."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Görücü Usulü
ChickLit"Ben seni bu evden emin ellere telli duvaklı gelin edeceğim, ne gözüm arkada kalacak ne de tereddüt edeceğim..." Annemle göz göze geldiğimizde gözlerinin dolduğunu gördüm. Elimi ona doğru uzattığımda sıkıca tuttu. "Sen her zaman bu evin tek kızı o...