Ortalığın karışacağını anlayarak bakışlarımı Ayla'ya çevirdim.
" Ayla boynuma bir bakabilir misin?"
" Tabiki komutanım." Biz hastaneye girerken en son gördüğüm Akın'ın uzaklaşmasıydı.
Arkamızdan odaya geldiğinde kehribar gözleri sürekli Ayla'yı süzüyordu. Boynumu hallettikten sonra onları biraz yalnız bıraktım. Yaklaşık beş dakika sonra yanıma geldi.
" Bende Sancak Dalkıran'sam öğrenirim bunu Ayla hanım." Diye homurdanırken yandan ufak bir bakış attım kendilerine.
" Akın'dan öğreniriz gidelim öğrenelim."
Bakışlarını bana çevirdi yorgun bakıyordu.
" Şuan değil başım çatlıyor resmen."
Baş parmağını iki kaşının ortasına yerleştirdim ve hafiften nasaj yaptım.
" Masaj borcuma sayarsın."
Bir anlığına bocaladı olduğu yerde buz keserken kehribar gözlerinde binlerce duygu geçti ancak hiçbirini okumama izin vermedi. Öylece durduk bir süre.
" Daha iyi misin?"
" Hıhım." Parmağımı alnından çektim ve ilerlemeye devam ettim.
" Ee Karanlığın Komutanı? Şimdi gidip soruyor muyuz?" Gidelim."
💫
Yarım saattir oturmuş Akın'ı dinliyorduk.
" Abi bak emir komuta değil bu ya da kardeşine beslediğim sevgi de değil konu bunların hiçbiri değil. Evet kardeşini deliler gibi seviyorum ama aramızda birşey yok. Sevgili olduğu adamı araştırdım birkaç açılmış dosyası bar kumardan. Eski sevgililerine kadar bir şekilde buldum. Kadınların dediği tek şey kumar borcunu ödetmesi ve bedenlerinin kullanılması. Senin askerin olarak konuştum olmadı, abisi olarak konuştum olmadı, sana söylemeden halledecektim ama inat bir kardeşin var anlamıyor."
Deliler gibi sevip karşılık alamamak.. bu cümleye binlerce hatta milyonlarca cümle söylenebilirdi. Sancak'ı ilk defa bu kadar sakin gördüm Akın'a karşı. Anlamıştı ve göz yumacaktı. Birşey yapmayacaktı.
" O adamın herşeyini bana at."
Sadece bu cümle çıktı ağzından. Öfkeli duruyordu. Bir anda kapı açıldı ve Ayla içeri girdi. Bismillah diyoruz ve hazırlanıyoruz.
" Ne diye abime anlatıyorsun sen!" Diye bağırınca sakin olmaya çalışır gibi bir nefes aldı ikiside.
" Ayla konuşacağız.." sana bir soru sordum!" Sancak'ı duymuyordu bile derken ayağa kalktı en sonunda Akın.
" Abin olarak anlattım anlamadın, abinin sadık bir askeri olarak anlattım yine anlamadın, asker olarak anlattım yine anlamadın. Kadınsın Ayla. Sen bir Türk vatandaşısın Ayla! Seni bedenin için kullanacak birinden korumaya çalıştım olmadı belki abin akıllandırır Doktor Hanım."
Dedi ve çıktı.
" Ee Ayla? Yeterince açık herşey. Aynı bilgiler benim de elimde." Telefonunu salladı." Resmi kayıt hemde. Benim bundan neden sonradan haberim oluyor Ayla?"
Sesi sertti burada durmamın ne kadar doğru olacağını bilmiyordum ama durmayı seçtim.
" Abi.." ne abi Ayla! Ne abi! Ayla duyduklarım iğrenç birşey ya! Sen nasıl böyle bir adamla ki adam demek adama ayıp olur, sevgili olursun! Madem olurdun neden benim sonradan haberim oluyor!"
" Sancak." Diye mırıldandım.
" Sinirliyim!" Diye cevap aldım.
Tamam.
Anladım.
" Sancak! Çık! Çık ben konuşacağım çık!"
Ciddi ciddi bağırınca burnundan öfkeli bir nefes verip kapıyı çarparak çıktı. Bakışlarım kehribar gözlere döndü.
" Otur Ayla."
Kendini yavaşça koltuğa bırakırken dirseklerimi diz kapaklarımla buluşturdum ve ellerimi önümde birleştirdim.
" Ayla, kadınız her şeyden önce. Bedenimiz için kullanılmak istenmeyiz. Sende istemiyorsun onu, görüyorum. Bana baştan sona anlatır mısın?"
Dedim sakin bir ses tonuyla.
" Abla, bizim hastanede doktor. Kumar oynadığını biliyordum ama diğer şeylerden haberim yoktu. Sonradan Akın abi anlattı. İnanmak istemedim. Ama..."
" Sana dokundu mu?"
" Dokunmayı bırak sarılmasına bile izin vermedim. Midem almadı. Ondan önce de aklımda onunla alakalı vardı soru işaretleri.."
" Ayrıl." Dedim tek nefeste. Bakışları umutla bana döndü ve telefonunu çıkardı. Aradı önce iğrenç sesini duyunca yüzü buruştu. Eh hoparlördeki sesini cidden sevmedim.
" Sevgilim?" Ayrılmak istiyorum." Dedi ve aynı sakinlikte cevap alamadı.
" Ne demek lan ayrılmak istiyorum! Aşağıya iniyorum konuşacağız!" İstemiyorum seninle çıkmak neyini anlamıyorsun!" Ayla! Madem sen beni istemiyorsun zorunda bırakırım. Abine birlikte olduğumuzu söylerim. Diğer anlamda."
Dediği an midem bulandı bakışlarımı tekrar kehribarlara çevirirken gözlerindeki öfkeyi gördüm.
" Yalan atma!" Yalansa yalan! Umrumda değil seni bana getirecek olan o!" Arama beni!" Dedi ve kapattı. Derin ve dertli bir nefes aldım.
" Ne yapacağız abla?" Abine direk söyle. Akın da olsun."
💫
" Durum bu." Bakışlarım Sancak'ın kehribarlarına döndü. Birşeyler düşünüyordu ama tam olarak kestiremiyordum. Akın ise bir saniye bile bakmıyordu Ayla'ya. Aslında, durumunu tahmin edebiliyordum. Sevdiğin, deliler gibi aşık olduğun kadın bir şerefsizi sevsin.. garipti. Burnundan bir nefes aldı Sancak.
" Akın.." ofladı.
" Kardeşim benden sonra sana emanet."
Bakışlarımız Akın'a dönerken derin bir nefes aldı. Ayağa kalktı ve odadan çıktı.
" Bari gözüne sokmasaydın Ayla." Diye mırıldandı. Ayla ise gözlerini kaçırdı.
Biraz geç attım özür dilerim neler yaptınız yıldıza bastınız mı
💜
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GECENİN KOMUTANI
Юмор' Öldürmeyen acı güçlendirir.' derdi hep babam. Bir bakıma haklıydı şimdi ona daha çok hak veriyordum. Babamı vatana vereli 20 yıl olmuştu bende onun izinden gidip asker olmuştum. Yeni bir yere göreve giderken kimle nasıl ve hangi yüzüyle karşılaşac...