Neteyam dan
Birkaç saat içinde köye bir helikopter yanaştı. Norm un helikopteri. Hemen içeri aletleri aldılar ve Li ye bakmaya girdiler. Bizim odaya girmemize izin yoktu. Ama ben arkadan gizlice bir delikten bakıyordum. Norm birkaç tane kabloyu Li ye bağladı ve bir sürü ekipmanla yaralarını tedavi etmeye çalıştı. Bir süre daha uğraştıktan sonra konuştu.
Norm: Bu gerçekten imkansız...
Jake: Ne oldu Norm?
Norm: Bak Jake, normalde böyle bir şey olduğunu söyleseler asla inanmazdım ama olmuş. Lirit in ilk başta beyin ölümü gerçekleşmiş ama sonra bir şekilde hayatı fonksiyonları resetlenmiş. Yeni doğmuş bir bebek kadar sağlıklı yani şu an.
Jake: Peki ne zaman uyanır?
Norm: Bilemiyorum. Aslında şu gördüklerimi başka bilimciler görse, bilim yalan derler.
Jake: Ne oldu ki?
Norm: Şöyle, Lirit in vücuduna bir sıvı girmiş ve bu sıvı çok tehlikeli bir zehir.
Babam başını başka bir yöne çevirdi.
Jake: Kiri söylemişti...
Norm: Bak Kiri ne dedi bilmem ama bu zehir yıllar önce yasaklandı. İnsanlara işkence çektirerek öldürdüğü için. Ama bir şekilde Lirit in bedeni buna karşı bir çeşit antikora sahip ve bu zehir vücuda enjekte edildikten hemen sonra vücut kendini kopyalamaya başlamış. Yani kan üretim hızı değişmiştir, vücuttaki her bir delikten kan gelmiştir, şiddetli baş dönmesi ve görüntü bozukluğu da ayrı bir durum tabiki. Ama bu olay ona çok acı çektirmiş olmalı. Vücudun beyin ölümü gerçekleşince vücut kendini çürütmeye başlamak yerine antikorlu hücreleri salmış. Sonuç olarak iyileşmiş ve bu onun tekrardan hayata dönmesini sağlamış.
Ben söylediği çoğu şeyi anlamıyordum ama bunun Li yi hayata döndürdüğü belliydi.
Jake: Peki uyanması ne kadar zaman alır?
Norm: Dediğim gibi, bilemem. Şu an komada ve onu uyandırabilirecek ilaç yıllar önce zehirle birlikte yasaklandı. Uyanması durumuna bağlı.
Babam ümitsizlikle yere eğildi. Kaşlarını çattı ve dertli bir halde çadırdan çıktı. Herkes oradan ayrılınca odadan çıkmak üzere olan Norm u kolundan tuttum. Şaşkınlıkla bana baktı.
Norm: Neteyam? Ne oldu?
Neteyam: B- ben merak ediyorum da sence Li iyi olacak mı?
Norm belirsiz bir ifadeyle bana gülümsedi. Gidecekken Kiri bu sefer onu tuttu.
Kiri: Norm dur! Onun komada olduğunu söyledin.
Norm: Siz bizi mi dinledi-
Kiri: Peki duyabilir mi?
Norm kuşkulu bir halde kardeşime baktı. Dalgamı geçiyordu yoksa gerçekten merak mı ediyordu ben de anlayamamıştım.
Norm: Anlayamadım?
Kiri: Y- yani bir yandan uyuyup bir yandan bizi duyabilir mi?
Norm: Yani bu çok, düşük bir ihtimal ama-
Kiri: Olası ama değil mi?
Norm pes edercesine başını salladı.
Norm: Evet bu olası.
Kiri: Peki duyup duymadığını anlamamızın bir yolu var mı?
Norm: Üzgünüm ama bunu ölçebilecek herhangi bir şey geliştirilemez. Neredeyse imkansız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Avatar: The Way Of Life
Novela Juvenil~> Küçükken sebebi bilinmez bir yangında ailesinden koparılan Li, yıllar sonra arkadaşlarıyla kaçırıldıkları bu insan üssünden kurtuldu. Ormanda ailesiyle tanışacağından bihaberdi. ~> Neteyam kurgusudur. İyi okumalarr <3