Четвърта глава. Дракони

8 0 0
                                    

-Кой да знае, че такава мрачна стая може да мирише дори по-лошо, отколкото изглежда? - забеляза Рединг забеляза с невесел сарказъм.

-Мълчи-каза му Гест мина покрай него в малката стая. Когато влезе,  подът се т разлюля тревожно. Стаята не беше странноприемница: Касарик нямаше подходящи странноприемници, само публични домове, таверни, където човек можеше да плати допълнително, за да спи на пейка през нощта и квартири като тази, стаи с размерите на клетка за птици, давани под наем от работещи семейства като второстепенни. източник на доход. Жената, която им взе парите, беше някаква шивачка. Беше ги уверила, че са големи късметлии да намерят квартира толкова късно през деня. Гекг се бе опитал да не ѝ изръмжи, тъй като тя беше взела прекомерна сума и след това изпрати малкия си син да ги придружи до малката незаключена стая, която се люлееше от вятъра на няколко клона от нейната. Рединг се беше вкопчил в смешното парче въже с възли, което играеше ролята на парапет, докато преминаваха по стесняващия се клон към жилището си. Гест, обаче не се бе вкопчил. Той би предпочел да се гмурне до смъртта си в гористите дълбини долу, отколкото да прави такова зрелище от себе си.

Рединг, обаче нямаше подобни резерви. Той хленчеше и бърбореше от страх на всяка крачка по мокрия от дъжда мост, докато Хест се изкуши силно просто да го бутне от клона и да мине покрай него. Сега той огледа стаята и изсумтя.

Леглото беше малко, грънчарското огнище непометено и той се съмняваше, че спалното бельо е било изпрано, откакто последният гост беше използвал гърнето в ъгъла. За него това нямаше голямо значение. В Трехог го чакаше хубава стая в традиционен хан. Възнамеряваше да приключи работата на калсидеца тук възможно най-бързо и тогава не се съмняваше, че ще може да подкупи някой моряк, който да му даде път обратно до Трехог тази вечер. Веднъж стигнал там той можеше да започне своята собствена работа, да проследи заблудената си съпруга.

Вярно, тя беше заминала от Касарик, но той не виждаше причина да не я търси от удобна стая в Трехог. В крайна сметка за това бяха вестоносците, да бъдат изпращани да задават въпроси и да отнасят съобщения на неприятни места. Той стисна зъби, когато внезапно осъзна, че калсидецът т го използва; той беше неговият вестоносец, изпратен на неприятно място, за да предаде гадно съобщение.

Добре. Нека да се свършва с това. Само тогава можеше да се върне към собствения си живот. Беше потърсил стая под наем само заради уединението, което щеше да му осигури за срещата. Калсидският злодей в Бинград бе подчертавал отново и отново, че трябва да бъде повече от дискретен на тези срещи и че „посланието" трябва да бъде предадено насаме. Процесът на организиране на срещата със сигурност беше абсурден по отношение на броя на стъпките, които изискваше, тъй като включваше оставяне на писмено съобщение в хан в Трехог, изчакване на отговор и след това послушно посещение на определен оператор на лифта в същия град, за да поискайте препоръка за стая тук, в Касарик.

Робин Хоб - хроники на Дъждовните земи 4/Драконовата кръвNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ