Единадесета глава. Сребро

8 0 0
                                    


-Има някои прекрасни места горе, близо до подножието . По-малък, но с невероятна гледка. По-близо до лова. - Карсън добави последното с по-нисък глас, знаейки, че ловът всъщност не е един от приоритетите, които оглавяват списъка на Седрик. Той извърна очи към хълмовете и скалите, които ограждаха града, и се взря тъжно в гористите им страни.

-По-близо до Дъждовните равнини. И по-далеч от всичко останало-отбеляза Седрик с кисела усмивка.

-Може би от реката-възрази Карсън. - Но по-близо до всичко останало, от което се нуждаем в момента, за да живеем независимо. Ловът е добър в гористите хълмове; драконите предпочитат да ловуват по-откритите земи. И има дървета, които могат да дадат ядки или плодове. Почти сигурно ще има горски плодове. Припасите, които капитан Лефтрин донесе от Касарик, няма да стигнат завинаги. Не трябва да чакаме, докато свършат, преди да се тревожим за това. Сега трябва да се запасяваме с месо и да търсим други източници на храна.

-Мисля, че съм чувал това и преди - тихо каза Седрик и Карсън внезапно спря на дъха си. После се засмя.

- Знам. Казвам едни и същи неща отново и отново. Обикновено към теб, защото понякога си мисля, че само ти ме слушаш. Другите се държат като деца, мислейки само за този ден, и този час.

-Другите също слушат. Те просто се наслаждават на кратката почивка от ежедневния лов и работа на пристанището и всяка друга задача, която ги настоявате да предприемат. Те са млади, Карсън. И изведнъж отново имат чай, сладки и корабна сухари и бисквити. Дайте им още няколко дни и тогава ще ти помогна да убедиш някои от тях да отидат отново на продължителен лов. Но засега не можем ли да отделим малко време за себе си? Има една къща, която искам да ти покажа. Мисля, че ще ти хареса.

-Къща? -Карсън наклони глава и се ухили.

-Или имение?  - Беше ред на Седрик да сви рамене тъжно.-Е, всяка къща в Келсингра непременно ще ви изглежда като имение. Дъдждовните земи научи всички нас да строим малки сгради. Но има една улица с къщи, през която минах преди няколко дни, която ме заинтригува. И да, големи са дори по стандартите на Бинград. Но тази, в която отидох, имаше градински стаи с прозрачни тавани. Така че, въпреки че може да сме далеч от гората или подножието, може да сме в състояние да отглеждаме храна направо в дома си

Робин Хоб - хроники на Дъждовните земи 4/Драконовата кръвWhere stories live. Discover now