Писмо 3

8 0 0
                                    


Ден 22-ри от Рибната луна Година 7-ми от Независимия съюз на търговците

от Ким, Пазител на птиците, Касарик до Уиншоу, Главен регистратор на птици, Бинград

Мисля, че е нелепо една обикновена счетоводна грешка да води до подозрения и обвинения срещу мен. Много пъти съм казвал на Съвета, че съм жертва на предразсъдъци, просто защото дойдох на този пост като татуиран, а не като роден в Дъждовните земи. Настоящите калфи изпитват лоялност към собствения си вид, което води до този вид подозрения и спорове. Тъй като изглежда нямат нищо по-добро от това да разпространяват зли слухове, удвоих часовете им за дежурство. Да, има несъответствие между броя на птиците в нашите колиби сега и броя, който е съществувал преди чумата от дървенизи да утихне напълно. Причината е проста: птиците умряха. В момента на кризата не обърнах толкова внимание на документите, колкото на опитите да запазя птиците живи. Поради тази причина, да, изгарях мъртви птици, преди други гледачи на птици да са свидетели, че те наистина са мъртви. Това беше, за да се спре разпространението на заразата. И това беше всичко. Не мога да ви дам доказателства за смъртта им, освен ако не желаете да изпратя пакет с пепел от мястото за изгаряне. Не мисля, че това е задача, която заслужава моето време. Ким, Пазител на птиците, Касарик Послепис: Ако някои стопански обекти се нуждаят от калфи, имам излишък и с радост ще пусна всеки от тях за служба. Колкото по-скоро собствените ми чираци успеят да заменят нелоялните към мен, толкова по-скоро работата на станция Касарик ще стане по-ефективна и професиоална.

Робин Хоб - хроники на Дъждовните земи 4/Драконовата кръвWhere stories live. Discover now