Седма част. Жителите на градът - 2

7 0 0
                                    

-Защо ме мразиш? - Тя направи две последни подстригвания с ножицата си, преди да заговори, след което прокара тънките си пръсти през косата му, разпускайки я, докато проверяваше за още сплъстени или заплитани коси. Това изпрати тръпка по гърба му и той потръпна, за да я отхвърли. Друга жена можеше да се усмихне на реакцията му. Очите на Хасим останаха студени и отдалечени. Тя отговори със собствен въпрос.

-Защо мислиш, че те мразя, човеко-дракон? Отнасяла ли съм се към теб с нещо по-малко от уважение? Била ли си съм по-малко внимателна по някакъв начин?

-Омразата ти блести около теб като топлина от огън - отвърна той честно. Тя се отдръпна от него, за да хвърли шепи от влажната му коса през прозореца с решетка. Задачата приключи, тя затвори прозореца и след това сгъна сложния дървен капак. Въпреки че рамката беше боядисана в бяло и имаше изображения на птици и цветя, стаята бе потопена в мрак. Селдън въздъхна от загубата на слънчева светлина: тялото му я жадуваше след дългите месеци на лишения. Жената спря с ръка на прозореца.

   -Не те мразя и това ще кажеш на баща ми

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

-Не те мразя и това ще кажеш на баща ми. Не беше въпрос. Той се стресна. - Не. Просто ми липсва дневната светлина. Държаха ме месеци в  палатка и пътувах дотук в трюма на кораб. Липсваха ми чист въздух и дневна светлина. Тя се отдръпна от прозореца, без да отваря капака.

-Защо да гледаш това, което не можеш да имаш? -Чудеше се дали затова се бе загърнала от глава до пети в безформена бяла плащеница. Виждаше се само квадратът на лицето й; той никога не беше виждал жена облечена така и подозираше, че това е нейно собствено изобретение. Всички хора от Дъждовните равнини бяха забулени, когато посещаваха други места. Дори когато отидоха в Бинград, където хората трябваше да знаят по-добре, техните люспи и белези привличаха любопитни погледи и предизвикваха страх или подигравка. Но жена от Дъждовните равнини би покрила само лицето си, а ръкавиците и халатите й биха били богати с бродерии и мъниста. Дрехите й биха показали нейното богатство и сила. Тази жена беше завита толкова ясно, сякаш тялото ѝ беше увито за гроба на просяк. Голото ѝ лице, макар и светло, беше прозорец към гнева и негодуванието, което изпитваше.

Робин Хоб - хроники на Дъждовните земи 4/Драконовата кръвOnde histórias criam vida. Descubra agora