Не съм нарушил никакви закони. Аз съм син на търговец от Бинград. Не съм дошъл тук, за да убивам дракони. Трябва да съм свободен да се разхождам из града.
-Не го мисли, хубави приятелю. Гест се намръщи, карайки моряка да се ухили. Морякът добави:
-Виждаш ли, това е нашият град, така че ние трябва да създаваме правилата. И решихме, че никой от вас няма да се разхожда сам. Така. Тук ще останеш, освен ако някой от нас не смята, че е добра идея да те заведе на разходка. Някак си се съмнявам, че това ще се случи. Така че отпусни се. Ти не страдаш от нищо. Топло ти е, имаш храна. Можеш да се изкъпеш още веднъж, ако искаш. Можетш да се качите до кулата и да погледнеш през прозореца. Това е позволено. Но няма да напускаш тази сграда сам, докато не те натоварим на кораба, за да те отведем надолу по реката. Това е едно нещо, с което всички се съгласиха.
Той сви рамене.
-Намери някой, който желае да ви се довери, и можеш да се разходите навън с него. Някои от другите го сториха. Но не можеш да отидеш никъде сам.
-Ти не си Древен. Какво право имаш на града? Какво право имате да гласуваш какво ще стане с нас?
Гест повиши глас, надявайки се, че някои от другите може да поемат неговата кауза. Никой не го направи. Джамайлийските търговци бяха измолили хартия и мастило от Алис и се опитваха да съставят някакъв вид търговско споразумение, сякаш можеха просто да заобиколят търговските съвети на Бинград и Трехог. Глупаци. Търговецът Кандрал продължи да гледа мрачно в далечината. Вече беше написал самопризнанията си и ги беше предал на капитана на реката. Вероятно си представяше какво ще стане с него, когато се върне в Касарик. Лицето му все още беше насинено от ударите, които моряците и търговците му бяха нанесли по време на пътуването до тук. Гребните роби изглежда се наслаждаваха на безделие, топлина и храна. Калсидците наблюдаваха кавгата, но изглежда не желаеха да бъдат свързани с неговата кауза. Страхливци. Той изобщо нямаше съюзници.
-Някой може и да каже, че нямам право на глас тук - призна морякът.-Само дето всички останали от експедицията се съгласиха, че аз го имам. Така че дадох своя глас заедно с останалите. Може да си малко по-мил с мен. Гласувах, че не трябва да позволяваме на драконите да изядат някой от вас. „Може да започне наистина лош прецедент" беше мисълта ми. Въпреки че, когато умра, реших, че е добре за мен, ако ме изядат и запомнят всичко, което някога съм виждал или правил. Спит е този, която бих избрал да ме изяде. Това подло малко дяволче е пълно със злоба и киселина. Обзалагам се, че ще надживее всички онези други по-големи дракони.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Робин Хоб - хроники на Дъждовните земи 4/Драконовата кръв
FantasiaТова е завършекът на блестящата четирилогия на Робин Хоб "Rain Wild Cronikles " Тимара, Татс, приятелите им и драконите са открили Келсингра, но ще успеят ли да се доберат до него? Какво ще се случи на Грефт по време на пътуването му към Келсингра? ...