Безкрайното преследване се проточи и продължи, и продължи. На Хестму се гадеше от това. Не че изпитваше съчувствие към съществото, което ловуваха. Това беше пълната скука, придружена от внезапна неконтролируема опасност, която разтърси корема му.
Калсидецът и неговите другари бяха решени да вземат дракона, да съберат кръв, люспи, очи, плът, език, черен дроб и далак. И каквито и други части от нея да отделят слюнка всяка вечер, докато той ги обслужваше на масата на кухнята. Тази вечер калсидецът и неговите съратници бяха пълни с див оптимизъм. Те удряха чашите си по масата, за да подчертаят, и възхваляваха собствената си интелигентност и смелост да устоят толкова дълго. Драконът беше техен и с нейната смърт славата щеше да дойде при тях.
Те щяха да я убият, да ограбят тялото ѝ и да се приберат у дома при слава и богатство и, най-милото от всичко, безопасност за тях и техните семейства. Султанът щеше да спре заплахите си и да ги обсипе с подаръци и услуги. Целените синове, държани дълго време като заложници при ужасяващи условия, щяха да им бъдат върнати. Така че те говореха през нощта, когато тъмнината ги принуждаваше да прекратят своя лов и да се завържат за нощта. До зазоряване те отново щяха да издебнат дракона. Проклетият звяр отказа да умре. Тя се отдалечаваше от тях, ден след ден и вероятно дълго през нощта. Всеки ден непроницаемите кораби се бореха с течението, докато не я настигнаха. На два пъти тя ги беше причаквала и изскачаше в див опит да преобърне съдовете им. Беше счупила гребла и изяде двама гребци, които бяха паднали или изхвърлени зад борда от нейните атаки. Изглежда изпитваше голямо удоволствие да ги мачка бавно в челюстите си, докато те крещяха в агония.
Това не обезсърчи калсидеца.
Лорд Дарген беше безмилостен. Пленници бяха взети от долната палуба, за да заменят изгубените гребци, приковани към гребла като роби. Търговците и търговците бяха лоши заместители на закоравелите роби и моряци, които бяха загинали. И все пак калсидецът и неговите последователи изглежда не се интересуваха, че деветнадесет от двайсет стрели, изстреляни към дракона, или пропуснаха, или се пръснаха безполезно в реката. Ако двайсетата успееше да разхлаби люспа или се забие дори за миг в нежна част от тялото й, те победоносно ревяха и пищяха.
Гест е разбираше защо полагат толкова много усилия. Струваше му се ясно, че драконът умира. С всеки изминал ден тя изглеждаше все по-разбита. Очевидно беше неспособна да лети. Тя носеше едно от крилете си частично разтворено под странен ъгъл. Цветовете ѝ бяха избелели и миризмата й беше ужасна, воня на развалено месо. Изтръгната от мястото, където най-накрая си бе почивала през нощта, сега тя влагаше по-голямата част от енергията си в това да стои извън обсега на стрелите им. Понякога тя търсеше убежище в тръстиковите масиви на блатистия край на реката. Легнала, тя стана почти невидима за тях. Тогава лорд Дарген щеше да принуди някои от хората си отстрани да я подмамват да се покаже. Някои от тези мъже станаха храна за дракона. Лично Гест вярваше, че ако калсидецът спре да храни дракона със своите поддръжници, тя по-бързо ще се поддаде на нараняванията си и ще умре.
VOUS LISEZ
Робин Хоб - хроники на Дъждовните земи 4/Драконовата кръв
FantasyТова е завършекът на блестящата четирилогия на Робин Хоб "Rain Wild Cronikles " Тимара, Татс, приятелите им и драконите са открили Келсингра, но ще успеят ли да се доберат до него? Какво ще се случи на Грефт по време на пътуването му към Келсингра? ...