Рейн се чувстваше зле. Той си пое дълбоко дъх, посегна към меха си и отпи. Това помогна. Малко. Този начин на пътуване с дракон беше, както се надяваше, много по-различен от времето, когато Тинтаглия някога го носеше стиснат в ноктите си. Тогава неговият страх и притеснение, че Малта вече е мъртва и стискането на мощните крака на дракона върху ребрата му го бяха отклонили от действителното бягство.
Този път той яздеше високо, между крилете ѝ, вятърът удряше в лицето му; и винаги осъзнаваше колко високо над земята се намира и колко седалката му се люлее от движенията на нейния полет. Гърбът го болеше и стомахът му беше много нещастен. Опитваше се да не мисли на колко години е това устройство, в което седеше. Опитваше се да не се чуди колко здрави са тези особени каишки и катарами и дали не е направен повече за показност, отколкото за сила. Беше твърде късно да се безпокоят за подобни неща и все още твърде рано да се тревожат за войната, която донасяха на Калсида.
Далеч под него светът беше като неравен килим. Първия ден летяха над вълнисти ливади и гористи хълмове. След това бяха прекосили район от блата, пълни с листа, тръстика и блати с неподвижна кафява вода със стърчащи от тях мъртви дървета. Имаше река, която бяха прекосили, минаваща плитко по скалистото корито, лицето й беше разбито от бели струи пръски. Отвъд тясната река имаше редица равнини и насечени хълмове, с дървета и бързи потоци в дерета. По изгрева на слънцето разбра, че поне два пъти драконите са направили рязки корекции на курса. Те не летяха директно към Калсида, а следваха някакъв неразбираем драконов маршрут, вероятно такъв, който увеличаваше максимално възможностите за лов и местата за кацане и почивка.
Това имаше смисъл. Щеше да има и повече смисъл, ако драконите благоволиха да го обсъдят с хората. На техния военен съвет те бяха забележително необщителни с хората, вероятно с изключение на Рапскал. Или може би само Хиби не бе направила преграда между себе си и своя пазител. Каквато и да беше причината, Рапскал беше започнал да дразни Рейн с войнственото си излъчване. Късно снощи той бе сложил пръст върху източника на раздразнението си. Това, че Рапскал говореше и се държеше така, сякаш беше човек, по-възрастен и по-опитен от Рейн. Някои от пазителите изглежда го приеха в тази роля.
Нортел изглежда се беше привързал към Рапскал досущ като негов помощник, предавайки му толерантно получените заповеди за това как да бъде създаден лагерът и всяка нощ да тренира оръжия. От другите пазители Рейн почувства, че само Кейс и Бокстер са се съгласили напълно с настояването на Рапскал, че сега трябва да започнат да се държат като драконови воини. Четиримата прекараха много време от вечерта в точене на ножове и лъскане на брони и проверка на драконовата сбруя. Днес Рейн гледаше надолу към сурова, вълниста, кафява земя с издигнати скали и произволни петна от прашни зелени храсти. Никога не си беше представял подобно място и знаеше, че то се появява на нито една карта, която някога е изучавал. Калсида можеше да претендира, че владее земите чак до брега на Дивата река Рейн, но би се обзаложил, че тези региони не бяха виждали много хора през последните сто години. От двете му страни, пред и зад него, летяха дракони, някои с ездачи и впрягове, други без никакви украси.
KAMU SEDANG MEMBACA
Робин Хоб - хроники на Дъждовните земи 4/Драконовата кръв
FantasiТова е завършекът на блестящата четирилогия на Робин Хоб "Rain Wild Cronikles " Тимара, Татс, приятелите им и драконите са открили Келсингра, но ще успеят ли да се доберат до него? Какво ще се случи на Грефт по време на пътуването му към Келсингра? ...