Bab 45

183 6 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Adzriel mengenggam stereng kereta dengan erat hingga tangan merah. Pandangannya tajam merenung pada jalan sambil memandu. Mata mengerling pandang pada cermin di atas melihat Aldo di tempat duduk belakang dengan keadaan yang seperti seorang pemabuk.

Dengan tali leher entah ke mana dengan butang baju di atas di buka. Aldo di belakang bersandar dengan keadaan tidak sedarkan diri seperti orang mabuk.

Mata tajamnya pandang majikannya dengan rahangnya di ketap erat. Karl berada di sebelahnya hanya diam termenung. Tidak di sangka mata sudah hampa tidak suci melihat kejadian di bilik hotel tadi.

Karl dengan perlahan mengerling pandang sahabatnya yang menahan marah. Dia tahu Adzriel sedang marah terhadap Aldo kerana percaya bulat-bulat oleh perempuan itu. Melihat tatapan tajam Adzriel itu seperti ingin membunuh seseorang sahaja bila di lihat.

Sudah lah si Adzriel hampir sahaja nak pukul perempuan tu. Nasib baik lah ada pahlawan selamatkan Adzriel dari pukul perempuan tu. Kalau tak..... Memang kes besar lah jawabnya.

Aldo di belakang mengerang apabila badan terasa sakit dan kepalanya terasa sakit.

"Ina......"

Tersentak dua jejaka itu mendengar majikannya mereka menyebut nama gadis yang bernama Siti Aminah. Gadis yang majikannya cintaai itu.

"Ina..... I love you..........so much..... Dear~"

Karl dengan kepala keluar pandang majikannya yang mabuk itu dengan mulut ternganga sedikit dan kening sebelahnya terangkat.

"Aku rasakan.... Pil yang bet!n@ tu bagi kuat do....." Kata Karl.

Adzriel hanya abaikan sahabatnya di sebelahnya. Dia hanya tumpu pada atas jalan. Sekarang ini mereka dalam perjalanan pergi ke rumah Aldo. Rumah yang di duduki oleh Madam Gabrielle sekarang.

Aldo di belakang masih tidak sedarkan dirinya. Dengan mata tertutup tidak rapat. Bayangan wajah senyuman manis Ina menayang pada fikirannya. Aldo tersenyum sengih apabila melihat senyuman manis Ina di fikirannya.

Karl yang melihat itu pun sudah rasa bulu roma miliknya naik.

"Uishhh takut pula aku tengok Signore ni....."

Karl berpaling badan menghadap ke depan dengan badan di goyang untuk hilangkan rasa gelinya.





Pintu di buka dengan kasar. Adzriel dan Karl menglankah masuk ke dalam rumah dengan Aldo yang lemah itu di angkat oleh kedua jejaka itu. Dengan kedua lengan Aldo di letak atas bahu dua jejaka itu..

Madam Gabrielle yang mendengar pintu di buka dengan kasar berlalu pergi ke depan. Tibanya di depan terkejutnya melihat cucunya yang seperti seorang mabuk itu.

"What happened to him?!" Madam Gabrielle berjalan ke arah tiga jejaka itu.

Pipi cucunya di pegang dan mendongak angkat wajah cucunya menghadapnya. Aldo membuka mata dengan perlahan dan melihat wajah neneknya. Aldo tersenyum sengih.

Bidadari Mr Aldo Where stories live. Discover now