4.

506 6 0
                                    


(Vanuit Bart)

Ik kon niet geloven wat ik zo net had gedaan. Ik had Ilse gewoon gezoend. Ik snapte niet waar ik het lef vandaan haalde. Misschien kwam het omdat ze inging op mijn flirt actie. Ze was echt leuk... En mooi. En blijkbaar vond ze mij ook leuk, ik bedoel, ze liet mijn zoen toe. Sterker nog, ze zoende terug. Maar ik wilde geen gebroken hart... Ik vertrouwde na Denise eigenlijk geen enkel meisje meer een een relatie in een band was haast onmogelijk. Maar toch.. Ze was zo leuk.. Ik was zo in mijn gedachten verzonken dat ik bijna door rood licht reed. Ik kon gelukkig nog net op tijd stoppen en reed naar huis. Toen ik thuis kwam plofte ik op de bank. Ik had Ilse gezoend. Het voelde speciaal. Specialer dan de eerste zoen met Denise. Dat klonk misschien idioot, maar het was echt zo. Ik hoopte maar dat Ilse hetzelfde voor mij voelde... Ik wilde geen gebroken hart, hoe dan ook.

(Vanuit Ilse)

Ik had met Bart gezoend. Ik had met Bart gezoend. Ik had met Bart gezoend. Ik had met Bart gezoend. Ik kon aan niks anders meer denken. Ik lag in bed en ik kon niet slapen. Ik was helemaal hyper. Hij was zo leuk en lief.. O mijn god. Ik had nooit gedacht dat ik zo'n jongen als hem kon krijgen. Of hij vond me leuk, of hij had gewoon zin om te zoenen. Maar daar vond ik Bart niet echt een type voor. Zou hij me echt leuk vinden? Ik hoopte het echt, maar ik wilde niet weer een gebroken hart... De zoen voelde speciaal en goed. Bart zou niet vreemdgaan, toch? Maar ja, dat dacht ik ook bij Lars, Maarten en Remco.. Ja, dat waren alle jongens die mij een gebroken hart hadden bezorgd. Ik hoopte niet dat Bart ook in dat rijtje zou komen. Ik zuchtte en probeerde te slapen, wat natuurlijk mislukte. Ik wist niet wat Bart met me deed, maar ik kon aan niks anders meer denken dan aan hem.

De volgende dag kwamen mijn oudste broer Martijn en zijn vriendin. Een leuk meisje hoor, alleen een beetje giechelig. Ze lacht om alles wat mijn broer zegt, terwijl het negen van de tien keer niet eens grappig is, maar goed). Mijn broer gaf me een knuffel toen hij mij zag en zei:"sorry Ilse. Lars is een klootzak." Ik knikte en zei:"gebroken hart nummer 3, ik kan het aan." Martijn zei:"drie keer is scheepsrecht." Ik glimlachte en zei:"hopelijk wel." Isabel, de vriendin van Martijn gaf me een knuffel en zei:"lieverd, wat rot voor je!" Ik zei:"ach ja." Het is twee maanden geleden jongens, get over it. Ik hoopte niet dat dit het gespreksonderwerp ging worden. Gelukkig begon mijn moeder over de dochter van de achterbuurvrouw. Terwijl mijn moeder een heel verhaal ophing over de buren voelde ik mijn telefoon trillen. Ik keek zo onopvallend mogelijk en las:
Meende je het gisteravond? Ik in ieder geval wel. X Bart.
Ik glimlachte en typte:
Gelukkig meende je het! Ik meende het ook :) X Ilse.
Ik kletste gezellig mee, maar mijn gedachten waren al lang weer bij Bart.

(Vanuit Bart)

"Heb je al weer een nieuwe scharrel?" Vroeg Joost, mijn broer. Ik zei:"nee, even geen relatie voor mij." Ik wist dat ik die uitspraak niet waar ging maken, maar oke. "Nee?" Zei Joost. Ik zei:"nee." Joost zei:"je vindt de ware wel." Ik zei:"hopelijk. Ik weet het niet. Joost lachte en zei:"daar mag je pad aan twijfelen als je net zoveel meisjes als ik heb gehad." Ik lachte en zei:"jammer genoeg ben ik altijd degene die bedrogen word, en jij altijd degene die meisjes bedriegt." "Dat is waar." Zei Joost lachend. Ik lachte en Joost zei:"die Ilse, die is toch wel leuk?" "De zangeres?" Vroeg ik. Net alsof ik niet wist dat wie ze was en of ze leuk was, ik had gister met haar gezoend, maar oke. "Ja, zij is wel lekker." Zei Joost. Ik lachte en zei:"je gaat haar toch niet versieren he?" Joost lachte en zei:"wil jij haar?" Ik zei:"ik wil dat jij je vriendin trouw blijft." Nee, ik wilde Ilse, en heel graag.

LEUK? WAT VINDEN JULLIE ERVAN?

Ilse DeLange: Our love story❤Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu