(Vanuit Ilse)
Zaterdagavond 10 uur. Bart en ik zaten in een café aan een romantisch tafeltje. Ja, een date. "Dus, je meende het?" Zei Bart op een sexy toon. Tenminste, ik vond het sexy. "Ik meende het ja. Jij ook?" Zei ik. Bart zei:"ik ook." Ik glimlachte en zei:"gelukkig. Ik hoopte niet dat je gewoon iemand wilde zoenen en toevallig mij koos." Bart lachte en zei:"nee, natuurlijk niet." Ik zei:"gelukkig." Niet verliefd worden Ilse, sterk blijven nou. "Dus je vindt me leuk?" Zei Bart. Ik keek in zijn ogen en glimlachte. "Ja." Zei ik. Kut, ik was verliefd. Bart glimlachte zo schattig dat ik er kriebels van kreeg. "Gelukkig, ik jou ook." Zei hij. Ik glimlachte en zei:"en ik zei nog wel dat ik even geen relatie zou krijgen." Bart lachte en zei:"dat is precies wat ik ook heb gezegd." Ik lachte en zei:"serieus?" Bart knikte en zei:"ja." Ik glimlachte en zei:"na 3 gebroken harten wil ik geen vierde gebroken hart." Bart zei:"ik ken het.. Ik heb er ook al 2 gehad." Ik zei:"ik hoop niet dat jij de vierde bent die mijn hart gaat breken." Bart glimlachte en zei:"dat zal ik niet doen, als jij de mijne niet breekt." Ik glimlachte en zei:"deal."
Na anderhalf uur liepen we samen door de straten. Het was donker en stil en Bart had zijn arm om me heen geslagen. Ik voelde me zo veilig bij hem... "Awh wat schattig!" Zei een oude vrouw die voorbij liep. We lachten. "Veel geluk samen." Zei de vrouw met een knipoog. "Bedankt." Zei Bart. Ik glimlachte en keek Bart aan. 'Samen'. Bart glimlachte en zoende me. Ik zoende terug en eventjes vergat ik alles om me heen.
"Waar was je gisteravond Ilse?" Zei mijn moeder toen ik de volgende ochtend beneden kwam. "Gewoon uit." Zei ik zo gewoon mogelijk. Mijn moeder glimlachte en zei:"met een jongen?" Ik zei:"ja." Mijn moeder zei:"oeh hoe heet hij?" Ik glimlachte en zei:"Bart." Mijn moeder zei:"Bart en Ilse klinkt wel goed." Ik lachte en zei:"mam, eventjes geen relatie weet je nog?" Mijn moeder lachte en zei:"jaja, ik ken je langer dan vandaag mevrouw de Lange." Ik schudde lachend mijn hoofd en zei:"gewoon een vriend." "Ja, hoe lang nog?" Zei mijn moeder op een plagerige toon. "Mam!" Zei ik lachend. Mijn vader kwam binnen en zei:"wat is er?" "Ik denk dat wij rekening moeten houden met een schoonzoon." Zei mijn moeder lachend. "O mijn god mam." Zei ik lachend. Mijn vader lachte en zei:o, hoe heet hij deze keer." Ik lachte en zei:"zo klinkt het alsof ik een slet ben. En hij heet Bart, en het is gewoon een vriend." "O, gewoon een vriend. Die ken ik van jou." Zei mijn vader lachend. Ik zuchtte en zei:"jaja, wacht gewoon af," ouders..
(Vanuit Bart)
Ik was in Limburg, en dat betekende een dikke 200 kilometer bij Ilse vandaan. Ik miste haar enorm, terwijl ik haar gisteren nog gezien en gezoend had. Ik was echt verliefd op haar. En dat terwijl ik zo had geprobeerd om niet verliefd te worden. Ik kon het gewoon niet. Ze was zo lief en leuk en knap, ze had gewoon alles. Samen met haar zijn was alles wat ik wilde. Maar toch was ik bang om weer gebroken te worden. Ilse leek me geen type om dat te doen, maar ja, dat dacht ik ook bij Denise. Maar ik kon Ilse niet laten gaan, nooit.
(Vanuit Ilse)
"Dus je vindt hem leuk?" Vroeg Jessica. Ik zuchtte en zei:"ja. En hij mij ook." Jessica zei:"wat leuk voor je!" Ik zei:"ja, maar wat nou als ik straks weer een gebroken hart heb?" Jessica glimlachte en zei:"dat kun je nooit van tevoren weten Ils." Ik zei:"nee, weet ik." Jessica en ik zaten op een terras. "Misschien is hij wel de ware." Zei Jessica. Ik glimlachte en zei:"wie weet, ik hoop het." Jessica zei:"gok het er gewoon op Ilse. Als je hem laat gaan krijg je spijt." Ik wist dat Jessica gelijk had, en ik wist dat ik Bart niet kon laten gaan, maar een gebroken hart kon ik niet aan...
JE LEEST
Ilse DeLange: Our love story❤
FanfictionIedereen weet hoe het is om verliefd te zijn. Ik ook, maar het stomme is dat ik altijd verliefd word op de verkeerde.. Totdat mister perfect ineens langs kwam, althans, dat hoop ik. Overleefd onze band het nu de zangeres en de drummer een relatie he...