(Vanuit Ilse)
Het was half 10 's avonds en ik zat op mijn bed met het liedje dat ik nog steeds niet had afgeschreven. Opeens ging mijn telefoon. Ik zag dat het Bart was. Ik nam op en zei:"hey." "Hey, wat dacht je van een wandeling langs het meer?" Zei Bart. Ik glimlachte en zei:"wat? Maar je bent toch in Limburg?" Bart lachte en zei:"ik miste je." Mijn hart maakte een sprongetje en ik zei:"wat lief.. Lijkt me leuk. Waar spreken we af?" "Voor jouw huis." Zei Bart. Ik zei:"wat?" "Kijk eens uit het raam?" Zei Bart. Ik stond op en liep naar het raam. Daar stond Bart met een bos rozen naar me te zwaaien. "Jij spoort niet.." Zei ik glimlachend. Bart lachte en zei:"kom je?" Ik zei:"ja, ik kom eraan, tot zo." Ik wierp snel een blik in de spiegel en werkte mijn make up bij. Mijn ouders waren naar een feestje, dus ik was alleen. Ik rende de trap af en liep naar buiten. "Jij bent echt geweldig!" Zij ik toen ik Bart in de armen viel. Bart lachte en zei:"ik miste je gewoon." Ik glimlachte en zoende hem. Bart zoende terug en even later reden we met zijn auto naar het meertje in de buurt. We liepen hand in hand langs het meertje en eventjes was het stil. "Ik ben verliefd op je Ilse." Zei Bart opeens. Ik keek hem aan en zei:"ja?" Bart knikte en ik glimlachte. "Ik ook op jou." Zei ik. Bart glimlachte en zei:"dat komt dan mooi uit." Ik lachte en zei:"zeker." Na een tijdje reden we weer terug naar mijn huis, waar nog steeds niemand was. Mijn ouders zouden bij vrienden slapen dus daar hadden we geen last van. "Je kunt hier wel slapen, mijn ouders zijn er toch niet vannacht." Zei ik met een knipoog. Bart glimlachte en zei:"zouden ze het erg vinden?" Ik haalde mijn schouders op en zei:"vast niet, en ze zijn toch weg, dus wat maakt het uit." Bart lachte en zei:"je hebt gelijk." Ik glimlachte en Bart begon me te zoenen. Ik zoende terug en Bart duwde me zachtjes tegen de muur. Hij trok mijn jasje uit en gooide het op de bank. Ik besloot hem een beetje te helpen en trok mijn shirtje uit. Bart glimlachte en zoende me weer. "Je bent zo mooi..." Fluisterde hij in mijn oor. Ik glimlachte en drukte mijn lippen op die van hem.
(Vanuit Bart)
We lagen samen in bed. Ilse lag op mijn borst te slapen. Ik had mijn armen om haar heen geslagen en streelde door haar haar. Ze was zo lief als ze sliep. Ik zuchtte en besefte me nu pas wat we hadden gedaan. Ik had er geen spijt van, integendeel. Het voelde goed. Ik hield echt van Ilse... En dat was wederzijds blijkbaar. Gelukkig. Er was nu dus wel een relatie in de band, of dat nou gewaardeerd werd of niet. Het kon me niks schelen. Ik hield van haar en ik wilde haar niet kwijt. Ik was ook totaal niet meer bang of Ilse mijn hart zou gaan breken. Ik vertrouwde haar. Alles voelde anders bij haar. Ik glimlachte en drukte een kus op Ilse's haar. Met vlinders in mijn buik en Ilse in mijn armen viel ik uiteindelijk in slaap.
(Vanuit Ilse)
Het voelde geweldig om wakker te worden naast Bart. Ik kon de hele dag aan niks anders meer denken dan aan vannacht. Bart was vanmorgen, voordat mijn ouders thuiskwamen, vertrokken. We hadden nu officieel een relatie. Het voelde zo gek. Ik had me voorgenomen om even vrijgezel te zijn en even niet bezig te zijn met jongens, maar Bart kwam zo onverwachts.. "Leuke avond gehad Ilse?" Vroeg mijn moeder. Ik knikte. Nu moest ik het vertellen. "Bart is geweest." Zei ik. Mijn moeder glimlachte en zei:"was het leuk?" "Ja." Zei ik. Het leek net alsof mijn moeder het aanvoelde want ze zei:"hebben we al een nieuwe schoonzoon?" Ik glimlachte en zei:"soort van." Mijn moeder lachte en zei:"wat leuk voor je meid! Ik wil hem wel een keer ontmoeten!" Ik zei:"ik neem hem wel een keer mee." Gelukkig vroeg mijn moeder niks over of hij hier geslapen had, ze ging er natuurlijk vanuit dat ik zoiets nooit zou durven. Mijn gedachten waren weer bij Bart. Hij was zo lief vannacht. Hij had me nog een paar keer gevraagd of ik het wel echt wilde, of ik hem genoeg vertrouwde. Dat was zo lief.. Lars enzo hadden dat nooit gedaan. Ik was verliefd, en hoe.
LEUK?
JE LEEST
Ilse DeLange: Our love story❤
FanfictionIedereen weet hoe het is om verliefd te zijn. Ik ook, maar het stomme is dat ik altijd verliefd word op de verkeerde.. Totdat mister perfect ineens langs kwam, althans, dat hoop ik. Overleefd onze band het nu de zangeres en de drummer een relatie he...