14.

493 10 2
                                    

*3 jaar later*

(Vanuit Ilse)

Het was een dag na mijn 30ste verjaardag en ik stond voor de spiegel mijn make-up te doen. "Goedemorgen liefje." Zei Bart. Ik glimlachte en zei:"goedemorgen." Ik draaide me om en gaf Bart een kus. "Je bent mooi." Zei Bart. Ik zei:"ja? Ik ben nu 30 he? Dat klinkt zo oud." Bart lachte en zei:"doe normaal Ilse. Je bent nog hartstikke jong." "Ik vind van niet." Zei ik lachend. Bart schudde lachend zijn hoofd en zei:"jij bent gek." "En oud." Zei ik. Bart lachte en zei:"ik zie je zo, als je de trap nog af komt." Ik lachte en zei:"ik ga mijn best doen." Toen ik beneden kwam at ik wat en zei Bart:"wij moeten vandaag naar Joost he?" Ik zei:"oh ja, voor dat hele gedoe met die scheiding." Ja, de broer van Bart ging scheiden, hij was bedrogen door zijn vrouw. Ja, hij bedroog eerst zelf iedereen, nu weet hij ook hoe het voelt. Alleen het vervelende is, hij heeft 2 kinderen. Maaike van 4 en Tom van 3. "Jouw ouders komen ook toch?" Zei ik. Bart zei:"ja, dus dat moet goed komen."

Een uur later zaten we samen in de auto op weg naar Limburg. Toen we er waren deed Joost de deur open. "Fijn dat jullie er zijn!" "Natuurlijk." Zei ik met een glimlach. We liepen naar binnen en daar zaten mijn schoonouders. "Tante Ilse!" Zei Maaike en ze rende op me af. Ik lachte en tilde haar op. "Hey! Nou zie je mij alweer he?" Maaike knikte en zei:"gelukkig wel!" Joost zette koffie en Bart en ik vermaakten de kinderen. "De vlecht van Maaike is een beetje scheef, ik heb mijn best gedaan." Zei Joost. Ik lachte en zei:"heeft papa dat gedaan?" Maaike zei:"ja, lelijk he?" Ik lachte en Joost zei:"oke, dat doe ik ook nooit meer." "Je hebt een beetje gefaald." Zei Bart. Ik lachte en zei:"zal ik het even doen Maaike?" Maaike knikte en ik zei:"oke, komt goed." Ik vlocht de haren van Maaike opnieuw en zei:"zo." "Veel beter." Zei de moeder van Bart lachend. Ik lachte en zei:"ja toch?"

(Vanuit Bart)

"Dus je wilt haar ten huwelijk vragen?" Zei mijn vader. Ik knikte en mijn moeder zei:"eindelijk." Ik lachte en zei:"oh?" Mijn moeder zei:"Ilse is een schat, jullie passen perfect bij elkaar." Mijn vader knikte en zei:"Dat is waar, ik vind ook dat je het moet doen." Ik keek naar Joost. Hij zuchtte en zei:"trouwen betekent niet dat het 100% zeker goed gaat." Ja, dit kon ik verwacht. "Maar Ilse is cool, dus je moet het zeker doen." Ik glimlachte en zei:"oke." Ik keek even naar Ilse. Ze had zich vandaag ontfermd over de kinderen. Wat een schat was het toch ook.

(Vanuit Ilse)

Het was een paar dagen later en Bart liepen samen hand in hand over het strand. Het was best mooi weer en we hadden de grootste lol. Toen het begon te schemeren gingen we op een kleedje zitten. Bart sloeg een arm om me heen en ik legde mijn hoofd op zijn schouder. Zo keken we naar de zonsondergang. Toen het helemaal donker was stonden we op. "Ik heb een verassing voor je." Zei Bart ineens. Ik keek hem verbaast aan en zei:"wat dan?" Bart glimlachte en ging op z'n knieën. "Lieve Ilse, ik hou heel veel van je en ik wil je iets vragen. Wil je met me trouwen?" Ik glimlachte en sloeg mijn hand voor mijn mond. De liefde van mijn leven vroeg me ten huwelijk...

WAT IS HET ANTWOORD?

COMMENTS?
TIPS?

Ilse DeLange: Our love story❤Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu