37.

391 11 1
                                    

*een jaar later*

(Vanuit Ilse)

"Jij haalt Sofie vanmiddag op van school?" Zei ik. Bart zei:"ja, ik neem haar mee, tot vanmiddag schatje." Hij gaf me een kus en ik zei:"doei, doe voorzichtig!" Bart knikte en gaf Daan ook een kus. Hij was alweer een jaar oud en een schatje. Sofie zat sinds kort op de basisschool en dat was wel even wennen. Ik was sinds kort ook coach in The Voice Of Holland, en ik vond het echt leuk. En nu zat ik aan de keukentafel met Daan op mijn schoot. Vanmorgen zou Ali komen voor The Voice. "Waar is de oudste?" Zei Ali toen hij binnen kwam. "School." Zei ik. "Jeetje. Dat gaat snel." Zei Ali. Ik glimlachte en zei:"vertel mij wat, ik vind het niet zo leuk." Ali lachte en zei:"het went wel Ils." Ik lachte en zei:"hopelijk." Toen Daan in bed lag zei Ali:"gaat alles wel goed met je?" Ik zei:"ja, hoezo?" "Je bent dun." Zei Ali. Ik zei:"oh? Nou dat is dan mooi." Ali lachte en zei:"niet te dun worden he?" Ik lachte en zei:"nee joh gek, er is niks met me aan de hand." Ali lachte en zei:"zeker?" Ik knikte en zei:"zeker." "Dan is het goed." Zei Ali. Ik zei:"helemaal."

Die avond, toen Daan en Sofie in bed lagen, zaten Bart en ik op de bank. "Ali vond me dun." Zei ik. Bart keek me aan en zei:"oh?" Ik zei:"ja, hij vroeg of alles wel goed met me ging." Bart keek me bezorgd aan en zei:"hij heeft wel een beetje gelijk." Ik schrok en zei:"wat dan?" "Omdat je er alles aan doet om dunner te worden." Zei Bart. Ik zei:"dat valt best mee, al besefte ik me nu dat Bart gelijk had. "Nee Ilse, dat valt niet mee. Je hebt twee kinderen weet je nog?" Ik knikte en zei:"ik zorg heus wel goed voor mezelf." "Je moet nog veel beter voor jezelf zorgen. Dit kan echt niet. Ik wil je nog niet kwijt." Zei Bart. Hij maakte zich duidelijk zorgen. Ik zuchtte en zei:"sorry." Bart zei:"je moet geen sorry zeggen. Het komt wel goed." Ik knikte en legde mijn hoofd op zijn schouder. Na een tijdje stond ik op en zei ik:"wil je ook chocola?" Bart knikte lachend en zei:"jij leert snel."

COMMENTS?
TIPS?

Ilse DeLange: Our love story❤Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu