(Vanuit Ilse)
Na een half uur gehuild te hebben bij Bart kwam Sofie naar ons toe. "Mama?" Zei ze zacht. Ik keek op en glimlachte. "Ja schatje?" Zei ik. "Ik wil niet dat jij moet huilen." Zei Sofie verdrietig. Ik glimlachte en zei:"sorry liefje. Kom eens." Sofie klom op de bank en ging tegen me aan zitten. Ik knuffelde haar en zei:"mama zal niet meer huilen, oke?" Sofie knikte en ik zuchtte. Ik wist dat ik deze belofte niet waar kon maken, want als ik mijn vader zou verliezen zou alles nooit meer hetzelfde zijn. En ik was ook nog zwanger.. Ik hoopte zo dat mijn vader het kindje nog mee zou maken.. Die avond lag ik in bed naar het plafond te staren. "Gaat het liefje?" Zei Bart toen hij ook in bed ging liggen. "Ja.." Zei ik. "Nee dus." Zei Bart met een glimlach. Ik keek hem aan en er liep weer een traan over mijn wang. Bart trok me naar zich toe en sloeg zijn armen om me heen. "Rustig schatje.." Zei hij. Ik keek hem aan en zei:"ik ben nog nooit zo bang geweest..." Bart zei:"lieverd, wat er ook gebeurt, ik blijf bij je." Ik glimlachte en gaf hem een kus. In elkaars armen vielen we uiteindelijk samen in slaap.
Twee maanden later was het duidelijk dat het helemaal foute boel was. Mijn vader ging dood. Ik moest heel erg aan het idee wennen, en ik wilde er helemaal niet aan wennen. En nu kwam het moeilijkste wat ik ooit had gedaan. Ik moest mijn dochter gaan vertellen dat haar opa dood ging. Bart en ik zaten op de bank en Bart zei:"Sofie, kom eens?" Sofie kwam naar ons toe en Bart zette haar op zijn schoot. Ik zuchtte diep en zei:"lieverd, je weet dat opa ziek is toch?" Sofie knikte en ik zei:"de dokters hebben alles geprobeerd om hem beter te maken, maar het lukt niet. Opa kan niet meer beter worden." Sofie keek me aan en zei:"gaat opa dood?" Ik knikte en deed moeite om mijn tranen binnen te houden. Bart zag het en pakte mijn hand vast. Sofie keek me aan en zei:"dat vind ik wel zielig voor jou." Ik zei:"waarom dan?" "Omdat jij dan geen papa meer hebt." Zei Sofie. Ik glimlachte en zei:"dat is lief van je schatje.." Ik gaf haar een kus en zei:"ik hou van je."
COMMENTS?
TIPS?
JE LEEST
Ilse DeLange: Our love story❤
FanfictionIedereen weet hoe het is om verliefd te zijn. Ik ook, maar het stomme is dat ik altijd verliefd word op de verkeerde.. Totdat mister perfect ineens langs kwam, althans, dat hoop ik. Overleefd onze band het nu de zangeres en de drummer een relatie he...