Masada derin bir sessizlik oldu. Asi, Alaz'a ne yapıyorsun der gibi bakarken Güven gülerek "Asi'ye bir tek Yaman aşık değildi ki." dedi.
"Ya?" Asi gülümseyerek adama döndü. "Bana başka kim aşıktı, Güven amca?"
Bunu Alaz'ı sinirlendirmek için yapıyordu, değil mi?
"Sizin futbol takımının kaptanı olan çocuğun adı neydi? Adı H ile başlıyordu sanki?"
"Aa, Hüseyin mi?" Asi kıkırdadı. "Yakışıklı Hüseyin!"
Bu, Rüya'nın ilgisini çekmiş gibiydi.
"Çocuğun lakabı Yakışıklı mıydı?"
Yaman "O kadar da yakışıklı değildi canım." diye araya girdi ama Rüya ona bakmadı bile.
Alaz "Bu Hüseyin'in soyadı yok mu?" diye sordu ama Asi de sanki onun ne dediğini duymamış gibi sadece Rüya'nın sorusunu cevapladı.
"Evet. Ama çocuğu görmen lazımdı, acayip yakışıklıydı. Bir de futbol takımının kaptanıydı, o yüzden karizması tavandı. Herkes ona aşıktı. Futbola ilgisi olmayan kızlar bile sırf onu görmek için maçları izlemeye gidiyorlardı, düşün."
"Ben de futbol takımının kaptanıydım."
Asi gözlerini devirdi. "Eminim öylesindir. Yalnız..." Kaşlarını çattı. "Benim bundan niye hiç haberim olmadı?"
"Valla senin yoktu ama bizim vardı. Yaman her gün söyleniyordu çünkü."
Alaz, Asi'ye dönüp "Haberin olsa ne olacaktı?" diye sordu ama sevgilisi ona yine cevap vermedi.
"Bana da söyleseymiş keşke."
"Çocukluk işte. Lise aşkını kıskanmıştır."
Alaz "Bence onun aşkı lisede bitmemiş." dedi. "Asi'ye askere giderken bile mail atmış çünkü."
"Asi?" Yaman, Asi'ye döndü. "Alaz mailleri nereden biliyor?"
Asi gözlerinden ateş saçarak ona baktıktan sonra Yaman'a dönüp "Gelen kutumu açık unutmuşum da, Alaz da bilgisayarı kullanırken görmüş işte. Affedersin." dedi. Neden Yaman'a açıklama yapıyordu ki? Neden ondan özür diliyordu? Açıklama yapmasa, özür dilemese ne olurdu?
Babası kaşlarını çatıp Yaman'a baktı. "Askere giderken mi?"
"Evet, Güven amcacım." diye lafa atladı Alaz. "Eve çıktığında, askere giderken..."
Neslihan ve Güven gülüştüler.
"Yaman askere gitmedi ki."
"Ne?"
Babası Yaman'ın ensesine vurup "Bedelli yaptı o." dedi. "Birkaç tane iş başvurusu yaptı, reddedilince de eve gelip "Askerliğimi yapmadığım için iş bulamıyorum." diye sızlandı. Ondan sonra biz de hemen bedelli askerlik için başvuru yaptık."
Alaz, Yaman'la "Bir de mailde vatani görevini yerine getirmekten bahsediyordu..." diye dalga geçince Rüya bacağına bir tekme attı.
"Sanki sen de askerliğini bedelli yapmamışsın gibi konuşma şimdi."
Sofradakiler gülerken Alaz kız kardeşine dönüp yapay bir tatlılıkla "En azından ben insanlara vatani görevimi yaptım gibi cafcaflı cümleler kurmuyorum." dedi. "Neysem o."
Yaman "Ama ben Asi'ye o maili attığımda bedelli askerlik yasasının yürürlüğe girdiğini bilmiyordum ki!" diye itiraz etti. "Sonradan öğrendim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Renata | Aslaz
FanfictionAsi hayatta insanlara ikinci bir şansın verildiğine inanmazdı... Ta ki kendisi öldürülüp yeniden hayata döndürülünceye dek. Kısacası: Marry My Husband'ın AsLaz versiyonu. (Bazı yerleri değiştireceğim ama eğer webtoon'u okumadıysanız ya da diziyi izl...