Hoofdstuk 27

107 4 1
                                    

Marjolein kwam weer terug gelopen. "Waar ging je nachtmerrie over?" Vraag ik. "Niks." Zegt ze. "Kom op, vertel het me. Misschien lucht het je op." "Harry." Zegt ze. "Wil je me alsjeblieft vertellen wat er tussen jullie is gebeurd?" Vraag ik. Marjolein zucht. "Dat kan ik niet." "Jawel, alsjeblieft." "Maar straks vertrouw je hem niet meer." Ik pak haar handen. "Ik blijf hem gewoon vertrouwen." "Beloofd?" Vraagt ze. Ik knik. "Oké."

Verhaal:
P.O.V. Marjolein
Ik liep samen met Chantal naar binnen. Er was daar een feestje bezig van Harry. We werden tegen de muur geduwd door Harry zijn vrienden. Daarna stond Harry voor me. Ik zag dat hij dronken was, hij kuste me en ging verder. Daarna bond hij me vast aan een stoel. Chantal was meegenomen door Louis, hij had haar gered. Harry pakte een mes en ging voor me staan. "Jij vertelt dit tegen niemand!" Riep hij. Ik beloofde dat ik het tegen niemand ging zeggen. Maar hij geloofde me niet. Hij liep gewoon weg. En liet mij vastgebonden aan de stoel achter. Ik leerde zo ook Niall kennen. Niall wilde niet meer bij Harry horen. Niall bevrijdde me, en ik mocht bij Niall slapen. Niall zorgde goed voor me. Maar Harry merkte dat ik weg was, en hij wist dat Niall te goed was. Harry stond bij Niall zijn huis en trapte de deur open. Niall verdedigde me en ze begonnen te vechten. Harry had gewonnen, maar gelukkig liep hij toen weg. Ik was zo bang...

P.O.V. Sarah
Ik keek Marjolein met grote ogen aan. Had Harry dat echt gedaan? "Heb je er vaak nachtmerries over?" Vraag ik. Ze knikt. "De laatste tijd wel minder, en ik weet dat Harry is veranderd. Maar ik ben alsnog bang..." Ik knuffel Marjolein en fluister geruststellende woordjes in haar oor. Marjolein kalmeert ook en gaat weer slapen. Hoe kan Harry nou zo doen?! Maar ik heb beloofd om hem gewoon te blijven vertrouwen, en dat zal ik ook blijven doen, maar het is zo erg. Nu is het wel zo samengevat verteld, maar alsnog raakt het me. Ik ga terug in bed liggen en ga proberen te slapen.

P.O.V. Marjolein
Ik word wakker en kijk op de klok. Zeven uur 's ochtends. Nou ja, ik ga er maar uit. Ik ben wel blij dat ik het haar heb verteld, maar ik ben bang dat ze Harry straks anders ziet. Ik loop naar de keuken en pak brood. Er word aan de deur geklopt. Ik loop naar de deur en doe open. Niall staat voor de deur. "Hey." Zeg ik met een schorre stem. "Wat is er gebeurd?" Vraagt hij. Waarschijnlijk kan hij zien dat ik de nacht slecht heb geslapen. "Ik heb het Sarah verteld." Niall trekt me in een knuffel en ik begin weer te huilen. "Heb je nog steeds nachtmerries?" Vraagt hij. "Ja." Zeg ik door het gesnik heen. "Ik blijf bij je." Fluistert hij. Niall is echt een schatje, zonder hem had ik het waarschijnlijk niet overleefd...

What he did (Nederlands) 1 (voltooid ✔️)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu