Hoofdstuk 3

150 6 3
                                    

We gaan naar school. Louis en Chantal kwamen nog langs en namen ons mee. "Je ziet er echt goed uit." Zegt Chantal. Ik glimlach. "Dankje." Heel de weg zitten Chantal en Louis te kletsen, en Marjolein op haar mobiel. Ik zit maar een beetje naar buiten te staren. Als we op school aankomen zie ik dat Harry al bij het muurtje staat waar ze altijd staan. Hij heeft veel tatoeages en rookt. Waarschijnlijk de rest van het groepje ook. "Hey Harry!" Roept Louis. Harry knikt. We lopen naar Harry. "So, jij ziet er anders uit." Zegt Harry met een grijns tegen mij. Ik voel dat ik bloos. Normaal pest hij heel veel kinderen, waarom mij dan niet. Ik zie Liam. "Ehm... Ik moet gaan." Zeg ik. Als ze zien dat ik bij Liam ga staan lachen ze. Maar als ik me omdraai stoppen ze meteen. "Hoi." Zeg ik. "Hey. Je ziet er anders uit." Zegt hij een beetje ongemakkelijk. "Ja, Marjolein heeft dit gedaan." Liam knikt. "Gelukkig." Ik kijk hem raar aan. "Hoezo? Ik vind het best leuk." "Ik niet." Zegt hij koppig. Ik rol met mijn ogen. "Zullen we maar naar de les gaan?" Vraag ik. Liam knikt. Liam en mijn lokalen zijn vaak dicht bij elkaar, dus dat is fijn. In de les zeg ik Liam gedag en ga ik vooraan zitten. "Wil je naast mij zitten?" Vraagt iemand. Ik draai me om en zie Chantal staan. "Ja, is goed." Ik loop met haar mee en dit is de eerste keer dat ik achteraan zit. Achteraan zit iedereen de hele les te kletsen, en ik voel me nogal ongemakkelijk. Marjolein zit naast Niall en naast hem Harry. En naast Chantal zit Louis en daarnaast een andere jongen. De jongen heeft nog meer tatoeages dan Harry, en ik zie dat hij pakjes sigaretten in zijn broekzak heeft. Ik kan maar beter uit zijn buurt blijven, en die van Harry. Na de les loop ik zo snel mogelijk vooruit en loop ik naar de volgende les. Denk maar niet dat ik nog een keer achteraan ga zitten. No way! In de volgende les komt Harry als laatste binnen. Overal is geen plek meer, behalve naast mij. Harry zucht en loopt naar mij toe. Hij ziet dat ik nogal raar kijk, en hij zegt: "What the fuck kijk jij? Ik kom alleen maar naast je zitten. Of vind je me zo lekker?" Ik rol met mijn ogen. Wat denkt hij wel niet? "Nee." Zucht ik. "Waarom niet?" Ik kan mijn lach niet onderdrukken. "Kijk naar jezelf!" Harry bekijkt me niet begrijpend aan. Ik zucht. "Je ziet er niet uit. Ik bedoel neem een voorbeeld uit de andere jongens van deze klas." Harry zijn ogen staan raar. Ik weet niet wat hij bedoeld. "Mevrouw Smit!" Hoor ik opeens, ik draai me om naar de docent. "Eruit!" Roept ze. "En die jongeman naast je ook!" Ik zucht, pak mijn tas en loop uit het lokaal. Als we uit het lokaal zijn, kijk Harry me grijnzend aan. "Dat meende je niet." Ik rol met mijn ogen. In mijn hoofd wel, maar mijn lichaam niet. Opeens komt Harry met zijn hoofd dichterbij, wat gaat hij doen?

What he did (Nederlands) 1 (voltooid ✔️)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu