Bölüm 42

12.9K 725 126
                                    

Âgit Ağa'nın konağına vardığımızda saat, akşamı bulmuştu. Mervan araba'nın etrafında dolanarak kapıma doğru gelip açtı. Korumalrın kapımı açmasına müsade etmeden kendi açmıştı

Arbadan indiğimde gözleri üzerimdeydi." Annemin yanından sakın ayrılma," diyerek, erkeklerin olduğu tarafa doğru yöneldi.

Kınaya gelmeyeceğini söylesede, beni gördüğünde fikir değiştirmişti.

" Kıskançlık yapıyor." Dedi, seyran arkamdan gelerek."

Ona baktığım da gözleri fel felna bakıyordu," umarım yine seni istemeye gelmezler. Yoksa abim onların defterini bu sefer kesin dürecek gibi duruyor."

"Beni ilgilendirmez seyran, ben koynundayken aklı neredeydi?"

"Valla ona birşey diyemem. Sonuçta tüm yaşananlara abim sebep oldu."

Biz ilerlerken Âgit Baba'nın arabasıda konağ'ın önüne yanaşıyordu. Arabayı süren Yakup abiydi.

Seyranla konuşurken bana bakan bir çift gözle karşılaştım," Şu kız kim? Dediğimde seyran da merakla başını çevirip o tarafa doğru bakıyordu."

"Kim olacak, berfin'in kardeşi, ablası Azad'la evli olduğu için o da kınaya ablasıyla gelmiş olmalı."

"Bana olan bakışlarını hiç beğenmedim ama, kocasını elinden almışım sanki, şuna bak."

"Aman boşver, sen almışsın alacağını, birgün Mervan ağa evlenirse bizim kızlardan birini alır aklıyla kimse kızını kocaya vermemişti, belki bir umut... Abim evlenirse onlardan birini seçer diye, ama görüyorsun onun gözü senden başkasını görmüyor."

Mervan ağaya baktığımda gözü hâlâ üzerimdeydi. Ona baktığımı görüncoturduğu sandalyede kendini düzelterek, gözlerini üzerimden çekmemişti.

Avluda oturp etrafa bakarken Rojda'nın konağın üst katından avluya indiğini gördüm yanımıza gelmesi için el sallayarak bizi görmesini sağlamıştım. Kalabalığın arasından geçerek yanımıza ulaştı.

"Kiminle geldin?" Diye sorduğunda mervana bakıp, bana döndü.

"Abimle geldiysen düşüp bayılırım bak."

"Neden?"

"Baran burada, abim kınaya gelmeyecekti. Niye fikrini değiştirdi."

"Seyran, Avşin geldiği için olabilir mi?salak kardeşim, diyerek terslemişti.

"Bana salak deyip durma bak. Bu sefer seni ben abime şikayet ederim!"

"Senden korkan senin gibi olsun. Abimde biliyor senin ne kadar salak olduğunu (!)"

"Heey! Kendinize gelin, Nezirxan konağında değilsiniz."

"Görmüyor musun Avşin? Durup dururken bana salak diyor!"

Hâlimi gören Mervan, kızlara laf geçiremediğimi anlamış gibi yerinden kalkarak kadınların oturduğu tarafa gelmişti.

"Ne oluyor burada?" Dediğinde verecek bir cevabım yoktu. Kızlarla birbirimize bakmakla yetinmiştik. Rojda, konuşacağı sırada ona engel olup konuşmaya başladım.

"Birşey olduğu yok Mervan," dediğimde inanmayarak bize  bakıyordu.

Kızlara attığı ölüdürücü bakıştan sonra, uyarı verir gibi konuşuyordu.

BERDEL+18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin