Bölüm 9

21.1K 384 33
                                    

Yazar'dan

"Mervan ağa gittikten sonra konakta asıl kıyamet şimdi kopmuştu!Sidar kanlar içinde kalan yüzüne rağmen biran olsun Mervan ağa ve Avşin'in peşini bırakmamıştı,peşlerinden avluya kadar gelsede artık çok geçti."Mervan ağa Avşini de alıp gitmişti,sevdiği kadını bunca yıl onu deli gibi sevdiği kadını'nı alıp götürmüştü,"konağın şoförü olan kâzım'dan arabası'nın anahtarını ona vermesini istedi ama Rahmet ağa öncesinde kâzımı uyarmıştı!bunu anlayan Sidar Babasıyla tartışacağı sırada Tahsin ağa'da avluya inmişti, Avşin'in zorla götürülmesi'nin ardından yasemin hanım fenalık geçirip bayılmıştı,kocası Rasim ağa'da Selma'nın yardımıyla hastaneye götürdü!"Konakta sadece Tahsin ağa,Rahmet ağa,Rukiye ve kızı Rozerin kalmıştı!

"Yeter bu kadar Sidar bu gece yaptığın rezillik yüzünden yeterince eğilen başımızı birde sen eğdin deydi mi yaptıklarına?

"Sen ne dersin dede!Avşine olan sevdamı en iyi sen bilirsin şimdi de karşıma geçmiş bunları mı söylüyorsun?

"Seninki sevda değildi oğlum takıntıydı! bu saatten sonra yapabileceğimiz birşey yok.Avşin artık Mervan Ağa'nın karısı buna karşı gelipte bir delilik yaparsan işte o zaman bizi de kendini de zor duruma sokarsın!"Ya içeride çıkardığı silahla seni öldürseydi ne yapardık sen hiç düşündün mü?

"Umurumda mı sanıyorsun dede?"Avşini alıp götürdü.O yok artık biriniz bile engel olmadınız,sana ilk gelip söylediğim gün bana söz vermiştin,Avşin senin olacak kimselere vermem demiştin neden sözünde durmadın dede?!

Sidar bak torunum!"Dedi Tahsin ağa üstüne basa basa konuşuyordu,"ben sözümde dursam bile Avşin seni istemedikten sonra ben ne yaparsam yapim boştur!"seninle zorla evlendirecek değilidim herhâl!"bunca senedir Avşine hep engel oldun,kendi canınla bizi tehdit edip durdun!"Avşin üniversiteye gidebilmek için o kadar hevesliyken senin tehtidlerin yüzünden göndermedim,yetmedi üstüne birde hiç acımadan dövdüm ona sen nasıl istiyorsan hep öyle davrandım!"Avşin bunca yıl yaşadığı eziyetin sebebi'nin sen olduğunu bilse seninle birlikte olur muydu sanıyorsun?

"Ne oldu dede beni mi tehdit ediyorsun(!)
Gidip Avşine mi anlatacaksın?

Kimseye anlatacağım birşey yoktur Sidar!

"Aklını başına al!bundan sonra beni tehdit etmene müsade etmem bunu da böyle bil! kendini öldürsende hiçbir şey değişmeyecek.Mervan ağaya bulaşırsan zaten ölmüşsündür?"Bugün çektiği silahla seni vursaydı hiç şaşırmazdım!
Avşine olan duygularını fark etmediğini mi sanıyorsun!

"O namussuzun Avşin'de gözü vardı demek!"öyle değilse niye silah çekip kadınların arasına girdi.Avşini nerde görmüştüde hemen tanıyıp koluna yapıştı kızın?

"Sidar kafasında türlü türlü seneryolar kurarken yukarıda salya sümük ağlayan kardeşinden bi haberdi,biri Avşin diye tuttururken,diğeride sevdiği adama varamadığı için kendini helâk ediyordu.Avşin'in Nezirxanların konağında kocası tarafından uğradığı zorbalıktan haberi olsa hâlâ Avşin'in yerinde olmak ister miydi?("istemezdi tâbi ki")

Sidar dedesi Tahsin Ağa'nın dediklerinden sonra bir nebzede olsa sakinleşmişti!"Ama Avşini aklından çıkaramıyordu,"Dedesi'nin dedikleri doğruysa eğer Sidar ne yapacaktı,bunca sene okuluna gitmek için defalarca dedesi'nin ayağına bile kapanmıştı,ama sidar kendini öldürmekle tehdit ediyordu ("Dede olur da Avşini okutmak için üniversiteye yollarsan önce Avşini öldürür sonra kendi canıma kıyarım "ahdim olsun ki yaparım!") Demişti Sidar bunca yıl içinde saklıyordu âşkını dile getiremiyordu!

"Avşin ise Sidar'ın bu yaklaşımını abilik iç güdüsüyle yaptığına inanıyordu!Avşin bunu duysa kaldırabilir miydi?"

                       ************

Rukiye yatakta oturmuş kafasını dizlerine yatırmış kızı'nın saçlarını okşuyordu,yukarıda kızını sakinleştirmeye çalışırken Rahmet ağa ve Tahsin ağa da Sidarı zapt etmeye çalışıyordu!"gece bu konak cehennem olmuş iki kardeşi de içinde yakıyordu.

Mervan ağayı görme umuduyla hazırlanıp güle oynaya çıktığı bu konakta
Nefes alamıyordu!"Avşini sevdiği adamın koynuna girecek olması delirmesine sebep olacaktı.Annesi Rukiye'nin çabalarıyla biraz da olsa sakinleşmişti
Yaşadıkları'nın yorgunluğuyla Annesi'nin dizleride uyuya kalmıştı Rozerin.

                        ************

"Rasim ağa da karısı yasemini selmayla birlikte getirdiği hastanede sabahlamışlardı!

Yasemin'in yaşadıkları yenilir yutulur cinsten şeyler değildi,"Bir daha iki evladını göremeyecek olması onu iyice perişan ediyordu!"Biri kız kaçırdığında ömür boyu dönmemek üzere giderlerdi,bu da bir daha Diyarı görememek demekti,"Her ne kadar Diyarı doğurmasada büyütüp Annelik yapan yasemindi!geldiği sene çocuk sahibi olmak için Rasim ağayla çok çabaladı ama hiç sonuç alamadı.Senelerce evlat hasretiyle yanıp tutuştu yasemin,tek tutuanacağı dalı kocasının oğluydu,diyar daha bir yaşını bile doldurmamıştı Rasimle evlendiği vakit, yürüyemiyordu
konuşamıyordu ilgisizlikten küçücük kalmıştı ona acıdığından mıdır?yoksa evlat hasreti den midir? anlamasa da Diyarı çok seviyordu uğrunda canını verecek kadar hemde!

                         ***********

                    Nezirxan Konağı

Mervan ağa istediği gibi işini halledip arkasını dönüp uyumuştu, Avşin de oturduğu yerden kalkıp duşakabine girdi
Bacak arasında oluşan ağrıdan dizleri titriyordu,başından akan suyla kendini temizlemeye başladı, kirlenmiş gibi hissediyordu Avşin,ne kadar yıkanırsa yıkansın geçmeyecek gibi hissediyordu.

Duş aldıktan sonra giydiği bornozla banyodan çıktı, önce Mervan ağa ya baktı uyuduğundan emin olunca banyo kapısını yavaşça kapatıp odaya girdi.

Yerde duran geceliğe baktı,"o bez parçasını tekrar giymek istememiyordu! bunun için önce yerde bulunan çamaşır takımını giyip Mervan Ağa'nın tişört çıkardığı çekmeceye yöneldi,giymek için bir tane alıp çekmeceyi yavaşça geri kapattı.("Bunada birşey demez herhalde")diyip üstüne geçirdi!

Parmak uçlarında hareket edip yatağa yanaşarak yatmak için yastık ve pike aldı
Her gece yatacağı koltuğa baktı, Avşin'in sığabileceği kadar genişti,"En azından yatabilecek kadar!"

                      *************

Nezirxan konağında sabah olmuştu Dicle hanım henüz kimse kalkmadan üstünü giyinip oğlu Mervan Ağa'nın odasına ilerledi attığı her adım da korkusu daha çok büyüyordu aklına gelen başına gelmezdi umarım!"Avşine dokunmuş mudur?"Ya dokunmamışsa?

Mervan Ağa'nın odasına vardığında elini kaldırıp iki kere kapıyı tıklattı Dicle hanım,açan Mervan Ağayıdı Avşin gece yatamadığı için sabaha doğru gözüne uyku girmişti bütün gece yaşadıkları başına gelenler derken uyuyamamıştı hâliyle de kapıyı Mervan ağa açmıştı!

"Hayırdır Anne sabahın köründe niye kapıya dayandın!"Geceniz nasıl geçti diye sormak için geldim oğlum Avşin nerde uyuyor mu?

Kafasını çevirip koltuğa bakan Mervan ağa Avşin'in üzerine geçirdiği tişörte takılmıştı gözü,boyu olmasına rağmen içinde ufacık duruyordu dün gece yaptıkları aklına gelince pişmanlık duygusu gün yüzüne çıkacakken Diyar gözünün önüne gelmişti. içinden küfür ederek kini ve nefreti gün yüzüne çıktı Avşin'in uykusunda masum duran yüzü bile Mervan Ağa'nın içinde bulunduğu cehennem ateşini söndürmeye yetmiyordu!

"Kapıda durmuş küçük karısını izlerken boşluğuna gelmişti,"Annesi Dicle hanım da fırsattan istifâde oğlunu iterek odaya girdi!

Gelini kocası'nın yatağı dururken koltukta uyuyordu yanına gelen oğluna bakarak söylenmişti, Dicle hanım!"Senin yatağın dururken neden koltuk köşelerinde uyuyor!

Yattığı yerden Dicle Hanım'ın sesiyle uyanmıştı Avşin kafasını kaldırdığında fark etmişti,dün gece üstüne attığı pikeyi bi kenara atarak ayağa kalktı.

Avşin'in giydiği tişörtü gören kaynanası az da olsa içi rahatlamıştı!"çarşafını getir diyen kaynanasına bakıyordu,tek kelime etmeden arkasını dönüp komidi'nin üstünde duran çarşafı kaynansı'nın eline verdi!"Üzerinde Avşin'in masumiyeti vardı!



BERDEL+18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin