Bölüm 23

18.3K 520 140
                                    


Yazar'dan

Mervan ağa öylece durmuş karısına bakan,"Baran Zemheroğluna bakıyordu!"
Vücuduna dağılan öfkeyi iliklerine kadar hissetmişti!"

Oğlu'nun bir delilik yapabileceğini göz önünde bulunduran Âgit ağa,sol tarafında duran diğer oğlu Jiyana, kapıdaki korumaların yukarı çıkıp hazırda beklemeleri için uyarmıştı!"

Âgit ağa koca Mardin'de,bir tek oğlu Mervana söz geçirmiyordu, Mardin'de Mervanı tanıyan da deliğinden tanıyordu!"

"Mervan,daha fazla kendini tutamayıp barana bakarak!"O benim karım lan,"demişti.

"Sen hangi akla hizmet konağıma gelip karımdan bahsedersin?"sana bu cesareti kim veriyor?"

İşlerin geri teptiğini anlayan aram ağa, araya girerek bu yanlış anlaşılmayı düzeltmenin derdine düşmüştü,"Mervan ağa!"burada bir yanlış anlaşılma var demek ki,yoksa niye gelip senin karından bahsedelim,benim oğlan kızları karıştırmış,olayı daha fazla büyütmeye gerek var mı?"

Baran,mervan'ın,"O benim karım lan!"demesiyle büyük bir hayal kırıklığına uğramıştı,günlerdir hayalini kurduğu kız,Mardin'in en büyük aşiret'nin gelini olduğunu öğrenmişti!"

"Ama parmağın da yüzük yoktu!"yanında kocası diyebileceğim bir adam da yoktu!"mâdem evliyse,ne diye evli bir kadın gibi değil?"

Mervan ağa bu duyduklarından sonra iyice irâdesi'ni kaybetmeye başlıyordu,"kim karısıyla çarşı,pazar dolaşıyor da ben dolaşacağım lan?"

"Valla,kusura bakma Mervan ağa!"benim böyle karım olsa,bensiz konaktan dışarı adımını atamaz!"

Ulan hadsiz!sen hâlâ konuşuyor musun?"

"Avşin,baranı gördüğünde,Çarşıda gördüğü adam olduğunu anladı,rojdayla birlikte gezdiği bütün mağazaların çıkışında bu adama denk geliyordu,tesadüf diyip geçiştirse de durum çok farklıydı.

"konağa kadar bizi takip mi etmiş?"baran'ın onları konağa kadar takip edeceği aklının ucundan bile geçmezdi,"Mervan ağa ve barana bakınca aralarında ki fark dağlar kadardı,baran mervan'ın yanında, "ensesine vurup ekmeğini alacağı çocuk gibi kalmıştı!"

"Bu duruma gülmek istesede dudaklarını birbirine bastırmış onları izliyordu!"

Yanına gelen Evin'i çok sonradan fark etmişti,"gördüğünü beğendin mi?"Evin'in bu alaycı tavrına gülmemek için,Avşin kendini zor tutuyordu!"

İki,ağa oğlu senin için birbirine girecek şimdi,"bence Mervan ağa alır!"baranın vücudu,Mervan Ağa'nın baskısına dayanmaz,"sen ne diyorsun?"Avşin,önce Mervan ağa ve barana bakıp,sonra da yanında duran Evine bakıyordu!"

"Nasıl konuşuyorsun sen Evin!"burada horoz dövüşüne gelmişiz gibi konuşma,biri duyacak şimdi!"

Ne olacak canım yalan mı?"sen Ahuzara bak asıl,nasılda kudurmaktan yerinde kıvranıyor!"yaptırdığı makyajı bile,siniri yüzünden akacak şimdi!"Evin alaycı tavrını bozmadan konuşuyordu.

Ama,Mervan Ağa'nın bakışları Avşin'in yukarı kaçmasına,yetecek kadar tehditkârdı, Avşin bu mesajı almış gibi,arkasına bakmadan Evini de orada bırakıp odasına kaçmıştı!"

Aklı Rojda da kalmıştı birde,"kim bilir benim hakkımda ne düşünüyordur?"
Kızın geleceğine engel oldum!"ne düşünebilir ki,bana çok kızmış mıdır acaba?"Avşin bu düşüncelere dalmışken kocası olacak Mervan ağa konağı birbirine katmakla meşguldü!"

Baran ve ailesini yaka paça konaktan attırmıştı resmen,Âgit ağa engel olmak istesede başaramamıştı!"Baran,Mervan ağa dan yediği kafa darbesiyle burnunu tutup yere serilmişti,Aram ağa mervan'ın daha fazla ileri gitmemesi için oğlu'nun
Ayağa kalkmasına yardım edip, konaktan çıkmışlardı?"

BERDEL+18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin