"Alia,bangun solat subuh" ternyata satu suara yang menegurku itu adalah suara abang kesayanganku.Ceh, abang kesayangan la sangat!
Aku terus bangun tanpa menghiraukan abangku yang senyum disisiku tadi.Mana taknya masuk bilik orang tak ketuk pintu.
Ekk? aku kan tido tadi manalah dengar dia ketuk ke tak. Iskk apalah aku ni!
Usai solat subuh aku menanggalkan telekung dan terus sangkut di dalam almari.Manakala sejadah pula aku lipat dan aku letakkan di dalam almari juga.
##Skip##
Aku sedikit mengantuk pagi tadi, tapi aku tetap menunggu abang aku yang katanya ingin membelikan aku iphone setelah kelmarin iphone aku terjatuh dalam kolam belakang rumah.'Huhuhu'
Isk!! Alia itu pon kau nak cerita ke!! Btw excited la katakan!!
"Tadaaa!! abang dah beli hadiah untuk adik kesayangan abang ni"!!
'Pfft..kesayangan? meluat gila aku dengan panggilan manja tu tapi apa boleh buat sekadar ucapat terima kasih ku berikan.Cehh!! Ayat kau Alia!!'
##Skip##
Ketika aku sedang leka membaca novel yang dihadiahkan oleh kawan aku tiba-tiba abang aku bersuara dan ternyata jikalau abang aku nak bukak mulut pasti beritanya tak best!!
"Adik ingat tak Mirza Shah?"soalan abang aku bagaikan petir yang menyambar hati aku.Kenapa perlu ungkit namanya?!
"Ingat la sikit" kataku sedikit lemah.Ternyata sikapku itu dapat dibaca dengan mudah oleh abang aku.
"Gaduh dengan dia kan?"
"Yup"balasku agak geram.
"Gaduh korang jangan lame² nanti abang kahwinkan baru tahu."
Muka aku tiba-tiba bertukar merah bukan sebab malu, tapi sebab marah!!Tanpa hiraukan abang aku yang bergelak sakan tadi aku terus menggeleteknya.'Hingaq satu rumah kalau dapat kat kami.'
'Erkk ayat aku tak boleh blah!! Muahahaha'!!(gelak jahat).
##Skip##
Rasa sayu pula rumah ni selepas abang aku pulang ke tempat kerjanya.'Aphal la kau nak sayu time nie Alia oii.'
Ketika aku berjalan menaiki tangga tiba-tiba, aku teringatkan hal yang abang sebut tadi."Ade ape ekk..rasa tak sedap hati pulak"kataku sendirian.Aku mula mengangkat bahu dan terus mengaturkan kembali langkahku.
Aku sudah dapat penyakit bosan apabila aku bermain iphone6 yang abangku baru beli.Tak sampai 1jam aku terus mematikan phone.'Ape boleh buat orang bosan.'
"Mama n papa dahlah tak de,bosanlah camni.Harap rumah je besar tapi isinya tak de.Huh!" rungutan aku biasa-biasa je.Haha.
"Aku dah agak.Kalau abang aku tanya nama dia mesti aku teringat kat si Harimau tu.Huh!"
Ketika aku keluar dari bilik aku terus ke ruang tamu untuk menonton televisyen.Bosan la katakan.
*Bzzzz*Bzzzz
Telefon bimbit abangku berbunyi mungkin mesej abangku masuk agaknya.Aku memandang telefon abangku bagaikan aku ini seorang inspektor.Haha.
Tapi entah kenapa sampai sekarang aku tak sedap hati.Tanpa menghiraukan perasaan tu aku terus membaca sebuah majalah yang terletak di atas meja tadi.
"Iskk.Baju tak angkat lagi!!" tergopoh gapah aku berlari.Lupa la pulak!!Nasib baik tak hujan.
Hey!! saya ni x berapa pandai sgat pon abaikan typo atau kesilapan saya.Thank you kerana sudi membaca walaupon x best ;)
YOU ARE READING
Encik Harimau Tu Aku Punya!
RomanceDia sepupunya.Dia seseorang yang paling dibencinya.Mereka berdua telah mengistiharkan perang antara satu sama lain. Tapi dapatkah Alia dan Mirza merapatkan diri dalam alam perkahwinan ini, selepas dipaksa oleh kedua-dua belah pihak? Walaupun kerana...