Bab-32

7.8K 240 0
                                    

Mira P.O.V

"Hmm, apa kau cakap tadi Fir?!"

"Aku mintak, kau tolonglah jangan kacau Mirza dengan Alia lagi!!"

"Tolonglah!!! Aku merayu!!"

Aku diam.Kenapa tiba-tiba je dia berubah sampai macam ni sekali?

"Kenapa..kenapa kau cakap macam ni?"

"Sebab, Alia dah lahirkan anak Mirza dengan selamat.Sekarang, semua plan kau dah musnah.Mirza pun dah tahu kaulah dalang semua plan ni."

Aku tergugat dengan ugutannya.Mirza? Alia? Dah ada..anak? Yang lebih teruk sekali, Mirza dah tau plan aku?!

Aku baru sedar, aku dah lama berdendam dengan Alia.Tapi, dia langsung tak berbuat apa-apa untuk membalas.

"Aku, aku.."

"Mira, please.Buang perasaan dendam kau tu jauh-jauh.Kau dah tak boleh berbuat apa-apa dah sekarang ni."

Aku tidak menjawab, sebaliknya aku terus meluru masuk ke bilik.Terhinjut-hinjut bahu aku jalan masuk ke bilik.

"Ini, semua tak mungkin berlaku!" aku menangis semahu-mahunya di situ.Ini semua takkan terjadi kalau Afiq tak tersilap langkah.

Mesti kandungan Alia itu gugur sekarang ini, kalau Afiq cepat bertindak!

"Sepatutnya aku gembira sekarang ni!"

Alia P.O.V

"Awak, ni.Biarlah saya kemas!" aku merungut sambil melihat Mirza sedang mengangkat beberapa beg bajuku.

"Ehh, awak tu belum sihat lagi.Biarlah saya tolong.Ekk?" dia mengenyitkan matanya ke arahku.

"Zafrin mana?" aku tak sabar nak mendukung anakku sendiri pada waktu ini.

"Ada kat Kak Rika, awak boleh jalan tak ni?" dia memapahku turun dari katil hospital tersebut.Aku sekadar mengganguk untuk memuaskan hatinya.

**************
Sakitnya pinggang ni.Tahan Alia tahan, jangan tunjuk dekat Mirza dan Zafrin yang kau tak kuat!

"Ehh, Rika.Mana Zafrin?" Aku tersenyum riang.

"Ada dekat Firdaus." hmm, siapa pulak Firdaus tu? Aku tak kenal pun.Ermm, mungkin kawan Mirza kot.

Selangkah demi selangkah, akhirnya aku terjumpa dengan pemuda yang sedang mendukung anakku itu.Mukanya tampak baik dan ikhlas mendukung anakku.

"Terima kasih ye, sebab tolong jagakan anak akak." jawabku sambil tersenyum manis ke arahnya.

"Hihihi, sama-sama kak.Ermm, dik datang sini sebenarnya nak jumpa akak."

Aku mengambil Zafrin dan mendukungnya sebenatar.Kemudian, aku hulurkan kepada abang Shafiq yang kebetulan lalu di kawasan itu.

Aku sekadar mengganguk sambil duduk di atas kerusi, manakala dia duduk di sebelahku tapi agak jauh.Mungkin dia takut Mirza akan salah faham nanti.

"Akak kenal Mira?" dia mengajukan soalan kepadaku setelah dia lama berdiam diri.

"Kenal." aku mengeluh.

"Sebenarnya dik kawan dia, tapi jangan risau.Adik dah beritahu Mirza tentang semua plan Mira." dia menundukkan wajahnya sambil melepaskan satu keluhan.

"Maafkan saya kak.Dan, saya memang tak malu cakap macam ni, tapi.Tolong maafkan dia akak!" sambungnya lagi.

Aku menggeleng sambil tersenyum." Akak dah lama maafkan dia, manusia harus ada peluang untuk berubah."

"Betul ke ni kak?" air matanya mulai gugur.

"Betul, dik.Dah jom! Kita kemas barang!" aku tersenyum kerana dapat mengenakannya.

"Haha, ok. Kak!" katanya dengan bersemangat sambil mengelap air matanya dengan menggunakan lengan baju melayunya.

##Skip##

"Awak, tadi saya terjumpa dengan Firdaus.Baik betul dia, tak macam kawan dia tu." rungutku.

"Haa,Firdaus datang sini? Buat apa?"

"Dia tolong jagakan anak kita." aku tersenyum untuk menjaga hatinya.

"Oo."

"Abang Shafiq, nak Zafrin." aku memeluk lengannya apabila dia masuk ke dalam bilik sambil mendukung Zafrin.

"Hish kamu ni."

"Comelnya, anak mama ni.Comelnya, handsomenya.."

"Hahahahaha!"

Mirza P.O.V

Aduhh, sakitnya pinggang aku ni.Mesti banyak sangat barang yang aku angkat tadi.Nasib baik siap dah semua kerja ni.

"Awak, pergilah berehat.Biar saya yang angkat beg ni pulak."

Aku rasa kasihan bila tengok Alia angkat begnya sendiri, walaupun aku tahu yang dia sedang menahan sakit selepas bersalin.

Berberapa pasang mata memerhatikan kami, apabila aku membiarkan Alia mengangkat barangnya.Erk, rasanya diorang suruh aku angkat kot.

"Err, awak.Biar saya angkat! Awak pergilah rehat ye." senyuman palsu aku lemparkan kepadanya.

"Aik, kenapa ni awak? Tadi saya, angkat elok je."

"Awak rasa, nak saya kena belasah sekat sini sorang-sorang ke?" aku berbisik ke telinganya.

"Oo, saya faham." dia tergelak kecil.

******************
Mil P.O.V

Mil

Tahniah weyh, korang x nk buat majlis kesyukuran ke apa-apa ke?

Sent

Mamat Korea (Ikwan)

Tu la , Alia camner Mirza? Dia shat x skrang ni?

Mirza Kawaii

In Shaa Allah, terima kasih geng.Dia semakin sihat sekarang.Thank you guys!

Hmm, Alia dah ada anak sekarang ni.Mirza dan Alia dah bahagia selama-lamanya.Aku harap tak ada orang akan kacau Alia lagi lepas ni.

"Aku rasa, aku dah bertindak kasar dengan Fatin." bisikku sendirian.

Aku selalu buat andaian tentang Fatin curang.Tapi, adakah cerita yang aku buat tu betul atau mainan perasaan aku saja?

Hmm, susah ni.Aku kena mintak maaf dengan Fatin.Tapi, dia terima ke kemaafan aku ni?

Encik Harimau Tu Aku Punya!Where stories live. Discover now