Aku mula mengemas beg untuk pulang ke rumah Mirza.Sebab cuti yang diambil oleh abang Shafiq tak lama sangat.Aku masih berada di rumah Fatin lagi buat masa ni.
Mirza pula menunggu aku di luar, katanya ingin makan dahulu sebelum bertolak pulang.Aku ikutkan jelah keinginnan dia tu, takut dia merajuk pulak.
Semasa dalam perjalanan ke restoran yang dikatakan Mirza tadi, mata aku terasa berat sedikit.Perlahan-lahan mataku terlelap.
Mirza P.O.V
Masa aku bawak kereta tadi aku bosan teramat.So, aku ajaklah Alia berborak.
Aju berleter panjang kepadanya sebab haritu dia menghilang tanpa khabar berita.Tanpa aku sedar, dia dah terlelap.
"Ikut perangai Shafiq jugaklah tu."Omelku sendirian apabila melihat dia tertidur apabila aku sedang bercakap dengannya.
Sesampainya di restoran.Aku mengejutkan Alia daripada tidurnya.Dia membetulkan Shawl dan mekap di wajahnya itu.
Aku juga membantunya membetulkan tudungnya yang tadi mungkin tersimpul semasa dia tidur.Sweet jugak kan aku ni?
Semasa aku melihat wajahnya, aku ingin pastikan yang ini bukan mimpi.Aku pun dengan muka blur aku terus mencubit pipinya.
Ohh betullah aku tak bermimpi.Pelik la aku ni pun.Kenapa perlu cubit segala bagai ni?
Alia dengan muka mencebiknya itu, aku terus memeluknya dari sisi.
"Baby i love you.."bisikku lembut ke telinganya.
"I love you even more."dia membalas kataku sambil mencuit hidungku yang mancung.
Auchh!! hidung aku ini dah lah mancung.Nanti tak pasal-pasal orang panggil aku Zizan pulak.Aihhhh!!
Ketika aku dan Alia melangkah masuk ke dalam restoran aku dapat rasakan ada,seseorang sedang nemerhatikan aku.Tapi, setiap kali aku toleh ke belakang pun, takda orang.
Hish hayalan kau kot Mirza.Abaikan semua dalam fikiran kau tu Mirza please!!
Alia P.O.V
Aku rasa kurang sihat sejak aku bertolak dari rumah Fatin.Dahi aku asyik berpeluh-peluh je kejanya.Nak demam lagi la ni jawapnya.
Mirza yang dari tadi hairan dengan sikapku lantas bertanya.
"Sayang are you alright?"bisiknya lembut apabila melihat dahiku yang dari tadi asyik berpeluh.
"Okk je."
"OK ke KO?"ada juga ayat perlinya itu.Comel pula dia ni.Hahaha.
"Ok la, abang ni" aku mencuit lengan Mirza yang selalu sangat menyakat aku.Indah rasanya dapat membalas dendam.
Mirza menjerit sehinggakan ada beberapa pasang mata asyik merenung ke arah kami.Aku sekadar tersenyum kelat apabila Mirza tersengih-sengih bagaikan kerang busuk.
"Sayang..abang janji abang akan tetap setia dengan sayang."kata-kata Mirza itu membuatkan mataku membulat.
Buat pengakuan pun kat tempat lain la ye cik abang? Sini tempat awam, bukan kita ja yang ada kat sini.Ramai lagi orang yang ada kat sini.
##Skip##
Selesai sahaja kami menjamu selera, Mirza membawa aku pergi ke klinik setelah dari tadi aku mengaduh sakit perut.
Pening dan perasaan loya pun ada.Mirza membawa dengan laju kerana dia terlupa untuk mengambil dokumen penting.
Aku mendiamkan diri seketika.Aku seperti batu sudah.Aku termenungkan hal-hal masalah yang bakal aku hadapi nanti.
"Mereng!" tanpa aku sedar ayat itu terkeluar dari mulutku yang dari tadi terkumat-kamit kerana ingin mengeja sesuatu.
"Mereng? Hahaha..apa ni sayang pelik je ni."
Ketawa kau kuat gile, kalau boleh nak bagi satu highway dengar kau ketawakan aku ni.Nasib aku ini masih boleh bersabar.
Aku geram.Mirza sejak dari kecil lagi suka menyakat aku.Well, rapat ke namanya tu ye?
Lagi sekali mulutku terkumat-kamit.Mirza yang dari tadi ketawa terus mengusikku lagi.
"Dosa tau kutuk orang."katanya sambil matanya memerhati ke arah jalan yang ditujunya.
"Mana ada kita kutuk orang.Orang lupa something jelah!"aku mencebik.
Aku memuncung mulut tandaku tidak berpuas hati dengannya.
"Haa..kau muncungkan lagi mulut tu.Aku cium baru tau."katanya.
Aku sedikit terkilan.Wahh, malu yang aku rasa tak pernah seteruk begini bila bersama Mirza.Iskk!!
Mirza asyik tersenyum nakal kepadaku.Memang pasti aku malas nak layan.Aku mempalingkan wajahku ke arah tingkap.
Mirza pula hanya menyanyi sambil tergelak-gelak.Hendak saja aku mengambil cili padi dan tonyoh ke dalam mulutnya.Haihhh!!
##Skip##
Comel pula aku tengok laki aku ni tengah berselfie.Dasar lelaki kaki selfie la katakan.Aku mengambil gambarnya dari belakang.
Aku mengupload gambar itu di laman web instagram.
"My cutest husband!"
Akhirnya dapat jugak aku balas dendam terhadap Mirza.Comelnye gambar dia dari belakang!
Sekali aku tengok dia, rasa macam nak melting dah ni.Hahahaha.
'You are so cute Mirza!' kata hatiku.Rupanya dalam diam aku mencintainya.Aku tak berani tunjukkan kepadanya betapa sayangnya aku kepadanya.
Arghhh!! Alia jangan jadi bodoh please?!
YOU ARE READING
Encik Harimau Tu Aku Punya!
RomanceDia sepupunya.Dia seseorang yang paling dibencinya.Mereka berdua telah mengistiharkan perang antara satu sama lain. Tapi dapatkah Alia dan Mirza merapatkan diri dalam alam perkahwinan ini, selepas dipaksa oleh kedua-dua belah pihak? Walaupun kerana...