Bab-35

11K 247 3
                                    

Alia P.O.V

"Awak, cepatlah sikit memandu tu.Saya risaulah!!" aku sudah tidak dapat menahan sabar lagi.

"Kejaplah, awak ingat awak sorang je ke yang risau tentang diorang tu?"

Aku menjeling ke arahnya "Yelah, kita dua orang risau tentang dia! Btw, cepat sikit boleh?"

Dia menjeling kembali ke arahku"Ok sayang. Hold tight!"

Aku hairan..kenapa dia suruh aku pegang kuat-kuat?

"Woiiiiiiiiii, lajunye awak pandu!!!"

"Haha, tadi suruh saya laju sangat!" usiknya.

"Hei, ini bukan masa untuk usik mengusik la!!" aku mencubit lengannya.

"Auch.Ok maaf.." dia memperlahankan kereta seperti tadi.

Dia bawak kereta macam masuk perlumbaan je.Pening kepala aku dengan dia ni, haishh!

##Skip##

"Alia! Tolonglah aku...sakit ni!" dia merayu sambil tangannya memegang perutnya.

"Ya Allah, Fatin! Kenapa boleh jadi sampai macam ni?!" aku memeluknya dengan erat.Air mataku mengalir begitu deras.

Luluh hatiku melihat sahabat baikku terseksa sampai macam ni sekali. "Sabar ye Fatin, aku akan cuba untuk angkat kau!"

"Fatin, Mil pergi mana?!" Mirza terus berlari ke sana sini untuk mencari kelibat kawan baiknya itu.Tapi, masih tidak muncul-muncul juga pemuda itu.

"Mil...Mil, dia pergi...belikan ubat." suaranya seakan-akan tidak larat lagi untuk bercakap.

"Ok, Mirza tolong telefon ambulans suruh datang ke sini, cepat!"

"Baiklah!!"

********************
"Mana anak makcik?! Kat mana dia sekarang?" aku dikejutkan dengan suara seorang wanita yang amat aku kenali.

"Sabar la makcik, dia sedang diberikan rawatan." aku menenangkan perasaan makcik tersebut.

"Mana Fatin?!" dari jauh pula aku terdengar suara Mil menjerit.

Aku menyuruh Mirza untuk menenagkan perasaan Mil sebelum apa-apa yang lebih buruk berlaku.

"Mil, tenang weyh! Dia tengah diperiksa sebenarnya!!"

"Kau tak tahu apa yang aku rase! Aku dah buat perkara yang buruk dekat dia!!"

Tak lama lepas tu, doktor yang merawat Fatin pun keluar dari wad tersebut.

"Siapa, suaminya?"

"Saya!" Mil terus menuju ke hadapan untuk berjumpa dengan doktor tersebut.

"Keadaan Pn.Fatin, sihat.Tetapi, dia cuma alami keracunan makanan.Saya nasihatkan supaya awak awasi isteri awak tu ye?"

Aku menangkap sedikit perkara yang mereka bicarakan.Alhamdullilah, nasib baik Fatin tak apa-apa.

"Terima kasih, Alia, Mil dan Mirza.Kalau kamu tak tolong anak makcik tak tahu la apa yang akan berlaku."

"Sama-sama makcik." aku tumpang gembira apabila Fatin cuma mengalami luka yang ringan.

Mil P.O.V

"Fatin, aku..aku..minta maaf sebab tuduh kau yang bukan-bukan.Dan lepas ni aku harap hubungan kita dah takkan retak lagi!" aku meggengam erat tangannya.

Air mataku mengalir begitu deras.Tak sanggup aku lihat orang yang aku sayang terlantar di hospital.

"Tak apalah, lagipun..salah saya sebab tak bawa awak jumpa dengan ibu dan ayah saya dulu."

"Fatin..saya..cintakan awak!" tangisanku semakin menjadi-jadi.

"Hihi, apelah awak ni."

"So, Fatin ini ke lelaki yang kamu selalu ceritakan dekat mak ye?"

"Err, apa khabar makcik.Hihi, makcik sihat tak?" aku cuba untuk mengambil hatinya.

"Panggil mama je terus!" dia tersenyum lebar.

Aku dan Fatin terkejut dengan tindakan daripadanya.Hatiku terlompat keriangan.Aku tersenyum sampai ke telinga.

"Terima kasih, mama!!"

Alia P.O.V

"Huh, hang ni Fatin buat aku risau je tadi! Sebab aku ingatkan hang sakit teruk tadi!" aku mengeluh panjang.

"Maaflah Alia, aku rasa sakit sangat tadi.Tu yang sampai terabaikan hang sekali!" dia memelukku erat.

"Hang ni gatal merla sungguh noh!" aku mengusiknya.

Akhirnya terburai gelak kami berdua di dalam wad itu.

"Hish hampa ni, sudah-sudahlah tu.Jangan la usik bakal bini cheq tu!" tiba-tiba Mil bersuara setelah sekian lama dia mendiamkan diri.

"Apesal hang jelos?" lidah aku terbelit.Adoi susahnya nak sebut perkataan 'jealous' ni!

"Jelos?! Apa tuh?!" semua orang yang berada di wad tersebut terus tergelak.

"Haa, sudah-sudahlah korang ni!" omelku.

"Hahaha, jelos!!!" Mirza yang ketawa paling kuat sekali.

"Huh, korang ni dah lah!" mukaku terasa panas dengan ejekkan diorang.

"Ok-ok..haha!" berhenti pun gelak, ingatkan tak nak berhenti tadi! Huh!

"Awak ni jahatlah Mirza!" aku mencebik.

"Maaf ye, saya tak sengaja. Awak typo teruk sangat tadi." usikknya lagi.

"Apa pulak typo awak ingat saya telefon ke?! kyaaa!!"

"Hahahahah!" semua orang sambung gelak balik.

'Jaga kau Mirza!'

##Skip##

"Awak jahat, awak jahat, awak jahat!" aku memukul bahunya berulang-ulang kali.

"Saya mintak maaf la awak, tapi memang kelakar betul tadi tu!"

"Apa yang lawaknye ni haa Mirza? Dah sambung makan tu!"

'Tenkiu Rika! Kaulah penyelamat!' hatiku tersenyum keriangan.

"Padan muke awak!" aku berbisik ke telinganya.

"Jagalah awak nanti!" dia menayangkan muka geram.

"Tak takut!" aku mengenyitkan mataku kepadanya.

Encik Harimau Tu Aku Punya!Where stories live. Discover now