Alia P.O.V
"Awak, jom teman saya pergi shopping jap." pintaku.
"Ok jom."
Wah, terlompat-lompat aku mendengar jawapannya itu.Hihih, terharu la pulak.
**********
Sesampainya di bahagian buku-buku.Aku mencari-cari novel yang terlaris di pasaran sekarang ni.Nak try baca jugak."Daripada awak ambil buku novel pelik-pelik tu lebih baik awak ambil buku masakan ni."
"Awak nak kata saya masak tak sedap la sekarang ni?" rungutku kepada Mirza yang asyik membelek-belek buku masakan yang berada di almari itu.
"Ehh, sayang masak sedap la."perlinya.
"..Eh nanti lepas shop kita makan kejap.Saya lapar la." sambungnya lagi.
"Hmm" aku akur saja dengan permintaannya itu.Takut dia merengek macam baby pulak dekat sini nanti.
***************
"Awak tunggu sini kejap saya nak pergi tandas jap.""Ish awak ni, saya nak makan boleh pulak awak sebut toliet." aku tak jadi nak menyuapkan nasi selepas Mirza menyebut perkataan yang aku tak suka.
Sesungguhnya aku anti dengan ayat tu.Tak tahu lah kenapa.
"Sorry sayang.Makanlah la dulu jangan tunggu saya." katanya lembut sambil mengucup lembut dahiku.
"Ok."
**********
"Mana Mirza ni, aku dah habis makan dah pon, tapi orangnye masih belum muncul." omelku sendirian.
"Sayang.Maaf tunggu lama ke?" mahu gugur saja jantung aku waktu tu.Terkejut!
"Cik abang lain kali bagi salam dulu ek?" aku memang sengaja nak memperlinya.
"Sorry."
##Skip##
"Haaa!! letih rasa!" aku terus baring di atas katil tanpa menghiraukan Mirza yang sedang menukar baju di sebelah.
'Tak kuasa aku nak tengok!' omelku dalam hati.
"Awak...bila kita nak ada baby? saya jeles la dengan kawan-kawan saya yang dah kawin ni."
Gulp!!
Takde soalan lain ke? Memang sah aku tak tidur lena malam ni.Hish, pening-pening!!
"Err, entahlah awak.Tunggu jelah rezeki ye."
Mirza mencebik macam budak kecik.Comelnya awak ni.Aku mencubit pipinya tanda amarah dan balas dendam.
Siapa suruh awak letihkan saya dengan berpanjang jela nak ceritakan hal baby untuk awak?!
"Ngeri..dasyat." dia mengurut kembali pipinya yang semakin merah.Aku tak tahu nak gambarkan apa.Dia sakit ke dia malu?
Mirza P.O.V
Kenapa dia asyik kacau aku tiap hari? Dah takde benda lain ke kau nak buat selain daripada kacau aku yang tengah fokus ni?
Sesungguhnya memang aku masih tak berpuas hati dengan dia.Tak kira aku di mana pun, pasti ada juga panggilan dari dia.
Kau nak spam phone aku ke? Dah takde kerja?
Aku mengeluh dengan kasar tanda amarahku sudah semakin mencapai tahapnya.Kalau ada lagi call dari dia.Hah, aku akan kerjakan kau.
*************
"Jadi tuan, saya rasa kita harus lakukan yang terbaik dengan memilih hasil bahan-bahan ini.Sebab..."*Kringggg!! Kringggg!!!
"Hang on." aku cuba untuk mengambil phoneku yang berada di dalam poket bajuku.Tak pasal-pasal aku kena tebalkan muka nak ambik phone ni.
Aku masuk ke dalam bilik office Shafiq.Aku dah biasa dah pon dengan bilik ni.
"Kau jangan berani-berani tekan nombor aku lagi dah!" aku melemparkan telefon itu ke atas sofa setelah aku menamatkan talian.Geram!!
Mira P.O.V
"Dia tak jawab panggilan kau kan? sudah-sudah la.Kau ni pon jangan la timbulkan satu masalah dalam sehari boleh tak?"
"Hah, aku tak berpuas hati lagi selagi aku tak berjumpa dengan dia.Eh, kau ada nombor pompuan tu tak?"
"Kalau ada masalah jangan tanya aku dah." aku mengambil kad tersebut dengan kasar.
"Ini baru permulaannya..jaga lah kau Alia!" kertas yang ku genggam tadi telah ku renyukkan.Hahaha, memang aku dah gila.Aku tergilakan suami orang.
Alia P.O.V
*Hey mamacita!!
Aku sepatutnya tukar nada dering telefon tu.Ni semua salah Ikwan la ni.
Aku mengambil semula telefonku yang aku lemparkan sebentar tadi sebab aku nak masak.
Hmm, aku tak kenal pon nombor ni.Angkat jelah kot-kot Mirza pakai phone orang ke apa ke.
"Assalammualaikum" aku memulakan bicara.
"Waalaikummusalam, well i think you still remember my voice right?"
"Mira!?"
"How do you.."
"Stop..stop you like a kids when you ask a lot of question at me."
"Yes that's my name.Aku nak jumpa dengan kau sekarang dekat 'Cafe Manes' don't be late.Kalau kau tak datang tu maknanya kau dah kalah.
"Ok bye, assalammualaikum."
Tak sempat nak dia jawab salam dia terus putuskan talian.Hish geram aku dengan orang yang tak reti bahasa ni!
************
Sesampainya di cafe, hmm bad mood la jawabnya terpaksa jugaklah aku kena jumpa dengan dia walaupun aku tahu dia tak suka aku."Hmm, sampai jugak ye kau.Duduklah, aku ada hal sikit nak cakap dengan kau."
Tanpa sebarang soal aku terus duduk.Aku masih teringat bila dia datang serang aku.Hish, tak senang duduklah aku ni!
YOU ARE READING
Encik Harimau Tu Aku Punya!
RomanceDia sepupunya.Dia seseorang yang paling dibencinya.Mereka berdua telah mengistiharkan perang antara satu sama lain. Tapi dapatkah Alia dan Mirza merapatkan diri dalam alam perkahwinan ini, selepas dipaksa oleh kedua-dua belah pihak? Walaupun kerana...