Bab-3

23.1K 710 32
                                    

Majlis akad nikah telah kami lalui sekarang ni.Cabaran yang besar menanti.Duduk sekali dalam rumah dia!Iskk tak suka aku.

Aku duduk di dalam biliknya untuk mengemas barang yang berselerak di lantai.Maklumlah bilik lelaki nak kata apa pun tak boleh.

Ketika aku sedang melipat kain bajunya yang berselerak aku ternampak sekeping gambar yang mencuri pandangan aku.Aku mengambil gambar itu kemudian aku membeleknya.

Tiba-tiba aku terdengar bunyi ketukkan pintu.Alamak! tu mesti Mirza,baik aku lari dulu!

Aku menyorok di bawah katil.Pandainya kau Alia!!Gambar yang aku ambil tadi aku telah letakkan semula tapi agak kalut jadi berselerak sikit la jadinya.

Mirza P.O.V

Haish!Macam mana Alia lipat baju aku ni.Tak pelah janji dia dah kemaskan kat atas katil.Baik jugak bini aku ni.

"Mirza!" laungan kakakku buat aku terkejut.Baik aku turun bawah sebelum dia berubah jadi mak singa.

Alia P.O.V

"Mirza!" panggilan Rika menyelamatkan aku.Nasib baik Rika ada kalau tidak jadi mayat la aku kat bawah katil ni.

Lepas aku dengar pintu itu ditutup rapat aku merangkak keluar dari bawah katil.Kemudian aku bangun.

"Eihhhh banyaknya habuk!" aku terus menyapu sedikit habuk diatas baju aku dengan menggunakan tangan aku.Kemudian aku terdengar pintu dibuka aku terkejut.Aku dalam keadaan yang tak bersedia boleh pulak ada orang masuk.

Lagi la aku terkejut kalau Mirza yang masuk.Aku duduk diatas katil seperti tiada apa yang berlaku.Mirza pula hanya melihat aku kemudian dia ambil bajunya dan masuk ke bilik air.Aku mengeluh panjang.Nasib baik!

Aku memang nak keluar dari bilik ni tapi baju yang berselerak tu, nanti harimau tu marah aku satu kerja pulak.Kalau aku balas berdosa.Iskk!

Aku melipat dengan lajunya.Ketika satu langkah aku nak keluar, Mirza pulak keluar.Dia keluar dengan hanya memakai seluar sahaja.Penampakkan badannya yang sasa memerahkan lagi muka aku!

"Sayang nak pegi mana? masuklah."

Lembut saja suaranya yang memukau itu.Aku pun entah kenapa tak jadi nak turun bersembang.Iskk apa lagi la yang harimau ni nakkan.

Aku duduk di atas katil.Begitu juga dengan dia.Aku dah mula rasa seram satu badan.Rasa geli pun ada tengok dia tak pakai baju!

Satu kucupan singgah di dahi membuatkan aku sedikit terkejut.Macam mana dia boleh tahu kelemahan aku!

Aku diam muka aku yang putih terus berubah jadi merah.Muka aku rasa sedikit panas!!

"Cukup?"katanya.

"Cukuplah"kataku lembut.Aku tutup mata.Aku tak berani berhadapan dengannya.Satu kucupan kemudiannya singgah di bibirku.Lebih memeranjatkan aku.

Dia bangun sambil tersenyum.Aku pun bangun setelah aku meminta izin nak keluar.Dia memeluk aku dari belakang.Kenapa dengan harimau ni!!

"I love you.."lembut bisikkannya.

"I love you more"aku mula mengucup pipinya yang gebu dan putih.Dia sekadar membiarkannya.Kemudian, aku berlalu sambil tersenyum puas kerana dapat meraih kasih sayang dari harimau yang liar.

##Skip##

Selesai je aku dinner.Aku mintak izin nak keluar dari suami aku.Ekkk.Bakal suami aku,dia pun angguk je tapi dengan syarat 'No boys' aku sekadar mengganguk.

Sebelum aku pergi.Mirza mengucup lembut dipipiku.Saat indah itu takkan sesekali aku lupakan.
Sebenarnya,aku nak pergi ke rumah Dina tapi aku nak beli makanan dulu sebab masa Dina call aku petang tadi suara dia macam letih.

Masa aku beratur nak beli nasi ayam kat satu kedai ni.Tiba-tiba ada orang pijak kasut aku.Yahh!!Orang mana yang pijak kasut aku ni!!

Aku mengangkat muka ke arah pemuda tersebut.Dia memohon maaf atas kejadian tersebut.Aku pun apa lagi, biar jelah.Tapi muka dia macam pernah ku kenal.

##Skip##

Lepas aku pulang dari rumah Dina aku terperasan yang ada kereta Waja bewarna hitam mengekori aku selepas aku melawat Dina.

"Seram sihh!! baik aku call suami aku!"aku amat takut masa itu.

Aku berhentikan kereta di tepi balai polis.Aku melihat di cermin sisi kereta milik aku.Kereta yang mengekori aku tadi telah memberhentikan keretanya jauh dari balai polis.

Aku takut!! Tanpa aku sedari air mata aku mengalir laju.Aku terus mendail nombor suami aku 'Harimau' nasib aku baik kerana dia menerima panggilan aku.

Mirza P.O.V

Ketika aku leka melayan tv yang tercongok di hadapanku.Aku menerima satu panggilan daripada isteri aku.Aku agak terkejut mendengarnya menangis teresak-esak.Aku tergamam.

Setelah mendapat lokasi dari isteriku,aku terus mendapatkan kunci perodua myvi milikku.

Aku membawa kereta tersebut dengan amat laju.Macam mana aku nak bertenang kalau orang yang aku sayang dalam keadaan takut dan memerlukan aku!

Hey saya hanya menulis apa yg terlintas di fikiran saya.Jgan ambik serius!!
Btw thank you for read my story..walaupon x best ;-)

Encik Harimau Tu Aku Punya!Where stories live. Discover now