Bab-24

7.7K 304 2
                                    

Mirza P.O.V

Aku menaiki teksi untuk pergi ke cafe yang disebutkan oleh Ikwan tadi.Siapa pulak la kawan dia yang sedih dan monyok bagai tu.

Sesampainya di cafe tersebut aku hanya ternampak Ikwan saja, so aku pun tinggu jelah dulu.Hish, mana kawannye?

"Err, sorry ye Mirza kawan aku tu lambat sikit.Ala, maklumlah perempuan mesti la bersiap lambat.Kau paham-paham jelah ekk?"

"Apala kau ni, lain kali kalau kau rasa dia nak datang ke tak.Boleh tak jangan menyusahkan aku.Kau mestilah boleh pujuk dia sendirikan?" balasku acuh tak acuh.

"Haa itu pun diorang!"

Aku masih diam membatu.Tak larat rasanya aku nak berpaling muka arah sana.Kalau orang yang aku kenal tak pa la jugak.

"Maaf lambat..tadi saya, Hah!!!"

Aik, macam pernah dengar je.Aku mendongakkan kepalaku untuk melihat wajah gadis tersebut.Gulp!!

"Alia Emelinda!!" aku berdiri dengan pantas.Akhirnya, aku dapat berjumpa dengannya semula.Terima kasih Ya Allah.

Tetapi dia melangkah dengan laju ke pintu keluar.Aku cuba untuk mendapatkannya.

Tanganku dengan pantas menyambut tangannya.Lembut.. Air mataku menitis lagi.Tahan Mirza, tahan.Kau gentleman!

Alia P.O.V

Aku rasakan seperti ada seseorang memegang erat tanganku.Aku mengetap bibir, tak sanggup lagi aku untuk dimarahinya.

“Kenapa awak ada kat sini? Pergilah berseronok dengan betina tu."

"Awak ni, dari dulu sampai sekarang sama je eh? saya sayangkan awak tau tak?"

"Saya tak tau."

"Hish, kalau saya tak sayang awak, mestilah saya tak heran dan risaukan keadaan awak.Awak isteri saya dan saya suami awak, saya akan jaga awak seorang saja dalam hati saya."

Aku menelan air liur.Terharu pulak dengar pengakuan cinta dari Encik Harimau ni.Aku cintakan kau jugak!!

"Saya mintak maaf." aku tertunduk malu.Kenapalah aku boleh terfikir nak sampai kat sini?

Tiba-tiba je salji turun.Wah, romantik giler.Aku mendongak ke arah langit, sejuk la pulak.

Mirza P.O.V

Comel la pulak bila aku tengok Alia ni bermain dengan salji.Aku cuba untuk memeluknya.

Alia membalas pelukkan aku dengan erat.Indahnya rasa pelukkan ni.

"Ceh wah! duk wat drama pa pon tak tau." tiba-tiba aku terdengar suara Fatin yang nyaring itu menyakat kami berdua.

Kacau la dia ni.Baru nak lepaskan rindu kat isteri tercinta.

Alia terus melepaskan pelukkan aku sambil tertunduk malu.Mukanya tampak jelas kemerahan.Alololo, comeinya.

**************
"Bila kita nak balik? Abang Shafiq tanya."

"Kita duduk lama sikitlah."

"Hmm, betul tu Mirza boleh la hampa duk honeymoon." Fatin pulak menyampuk.

"Fatin ni la.Aku tumbuk satgi baru tau." celahku.

"Smackdown terus." Ikwan mencelah.

Kami semua tertawa.Rindu zaman dulu.Rindu sekolah!

*********
Alia P.O.V

"Hah.Teringatkan sapa tu duk mengelamun je!"

Kalau aku mengelamun sikit je mesti dia datang.Mirza tak boleh tengok aku senang ek?

Aku menggelengkan kepala sambil meniarap di atas katil yang bersaiz king itu.Letih rasa.

"Aik, awak.Mane baju saya?"

"Apa maksud awak?"

"Awak ni, takkanlah saya datang Korea bawak satu helai je.Saya tengah cari beg baju sayalah.Ntah mane saya letak."

"Awak yang letak sana sini, menyalahkan orang pulak.Cari cepatlah saya tak suka tengok body awak tu!" rungutku.

"Hahaha.Kenapa body saya ni cantik sangat ke awak?"

'What's?! kau ingat aku hingin sangat?!' omelku dalam hati.

Aku mencebik, malas nak layan kau lah harimau oii.Tidur lagi best.Aku menyarungkan selimut dengan segera sebab sejuk sangat.

Tapi ada seseorang yang menganggu tidurku.Herrr, why must be you?!

"Apa awak ni, dah la tak pakai baju tapi pakai short je.Lepas tu tiba-tiba peluk saya pulak."

"Saya..se..sejuk la aw..awak."

Ya, Allah sejak bilalah suami aku gagap ni.But, i still love you forever!

**************

Pagi-pagi di Korea ni lah kena ucap selamat tinggal.Huhu, kenapa sekarang?

Aku nampak Mirza masih menguruskan hal pengurusan kat situ.Aku duduk kat kerusi wat tak tau jelah ekk.

Mirza ni kadang-kadang ada kasar dia tapi, kadang-kadang pun ada manja dia jugak.Comelnya.

"Alia sorry lambat.Ni hah, baju-baju Fatin semuanya ada kat dalam ni.Fatin pergi toilet kejap, aku tak tahu apa yang dia buat lambat sangat."

"Ouh..okk Ikwan thanks!" Mana Fatin ni? Boleh pulak dia suruh Ikwan yang hantarkan.

Mesti dia sedih lagi pasal haritu.Takpa nanti aku settelkan untuk dia.

##Skip##

"Huahhh!! Hai Malaysia, Goodbye Korea!"

Sesampainya kami di lapangan terbang.Aku terus memeluk Rika yang setia menunggu walaupun lambat.

Dia mengesat air matanya yang menitis sedikit.Kemudian, dia cium-cium pulak dahi adik dia.Rindu la tu.

"Err..kakak ni malu la Irz.Tempat awam ni, lagipun Alia pon ada kat sini."

"Hahaha..maaf-maaf kakak cuma risaukan kamu berdua je ni hah.Kamu berdua ni adik kakak."

Aku tergelak kecil apabila Rika asyik menyakat Mirza yang bermasam muka.Saranghae Mirza oppa!

Aku memeluk Mirza sambil mengucup perlahan pipinya.Dia milik aku! Jangan ambil dia!

Aikk, best ke karya saya ni? hihihi btw silakan.Baca² jangan lupa vote sekali tau.Saya hargai juga komen awak semua.( ̄∀ ̄)

Keputusan exam saya pun semakin menurun sejak kebelakangan ni.(╥_╥)Huhu, so saya publish lmbat sikit ya.Saya harap awak semua setia menunggu.(T ^ T)

!!Saranghae!! (^∇^)
Saya juga menghargai kawan-kawan saya yang sentiasa bagi cadangan untuk saya.
•Zulaikha
•Nafisah
•Fatin
•Ain
•Aisyah
•Hanis
*Thank you friendsヽ(´▽`)/

Encik Harimau Tu Aku Punya!Where stories live. Discover now