Usai solat Zohor aku menyangkut telekung di dalam almari seperti biasa.
Mirza pula sudah meninggalkan bilik ini dengan muka bengis.Entah kenapa tiba-tiba dia naik angin.
*******************
Aku duduk di ruang tamu rumah seperti biasa.Ini hari kedua kami bermalam disini.Nyaman sungguh duduk kat sini!
Mirza kemudian duduk di sebelahku.Tapi, entah kenapa dia tak senyum pun.
"Abang nak out jap..petang nanti abang balik."
"Yee boleh"ujarku lembut.
Dia hanya tersenyum tawar.Aku boleh baca isi hati kaulah Mirza sayang!
Mirza P.O.V
Aku dapat panggilan dari Mira.Dia kata dia sakit dan perlukan bantuan aku.Aku dah mula naik hantu dengan perangainya yang suka menipu aku.
Tapi kali ini Firash yang call aku.Dia kata dia ada satu story yang best.Aku pun dah lama tak lepak dengan Fir.Aku outing jelah.
Kesian isteri aku.Aku takde mood sebenarnya, disebabkan Miralah aku takde mood! Aku ni pun satu takkan tak boleh sembunyikan perasaan tu sikit.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Selesai aku bersiap.Aku mengapai kunci kereta miliku lalu aku menghidupkan enjin kereta.Alia P.O.V
Aku merenung ke luar tingkap.Kereta Mirza sudah hilang dari pandangan aku dengan sekelip mata.
**********
Usai sahaja solat maghrib aku menelefon Rika untuk memberitahu hajatku untuk menyuruhnya mengambil sesuatu di rumahnya.Aku terlupa barang yang sepatutnya aku bawak dan tayangkan kepada ibubapaku.
Iaitu cincin kahwin!!
Nasib baik mama tak tanya tentang cincin aku semalam.Kalau tidak, nahas saja aku kena melenting.
Abang dan Rika keluar pergi date dengan Dato'Hanif.
Fisah pula ada kem di sekolahnya.
Datin Munirah dan Dato'Shariffin pula asyik sibuk dengan kerja-kerja syarikat.
"Satu family sibuk.Sekarang apa boleh aku buat?"kataku sendirian.
Kalau aku cakap sorang-sorang boleh jadi gila.Nak kata aku pergi rumah kawan.Tak boleh!!
Aku pun sebab boring sangat aku call kawan-kawan rapat aku dekat sekolah dulu.Rindu SPM!Rindu cikgu!Rindu diorang!
Selesai sahaja aku mengedarkan jemputan dalam Whatssap grup.Mereka membalas ringkas.
Rish- Set 8.45 p.m.!
Fatin- Okk.
Dina- Yup.I coming!
Rul- aq on je!
Hani- Okk.
Sebelum diorang semua datang baik aku sediakan air dan bersiap cepat.Tak sabarnya!
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Bila kaki mereka melangkah masuk ke ruang tamu rumah aku.Mereka semua asyik biaing je dari tadi.Aku buat-buat pekak jelah.Lebih baik aku sediakan kuih-muih dulu untuk mereka makan nanti.
"Alia..Alia!!"jerit Hani.
Aku dengan malasnya membalas sahutan Hani.
"Haa..nak apa?"kataku.
"Rumah hang besaq gila!"tiba-tiba Fatin potong line.
"Hey.Rumah dia besar tapi tak gila ok?"Kamarul pula menyampuk.
Kami semua gelak ketawa, sambil menceritakan pelajaran yang mereka sambungi dan kerja.Aku ni pula?
Jawab tak tahu jelah.Bukan penting sangat pon.Macam bajet meeting la pulak.Kumpul beramai ni.
##Skip##
Setelah semua orang pulang, aku mengemaskan barang-barang yang berada di atas meja.
'Diorang datang rumah aku ni.Sengaja nak buat aku angin ke apa?'omelku geram.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Sekarang sudah pukul 9:55 malam.Tapi kelibat Mirza atau bayangnya satu pun aku tak nampak.Mana pergi suamiku?Mungkinkah dia alami perkara-perkara yang buruk?
Dia kemalangankah?!
Ya,Allah.Istighfar banyak-banyak Alia!!
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Aku terlelap semasa menunggu Mirza pulang di bilik.Kenapa dia balik lambat sangat?Tapi ada sesuatu yang menggangu tidurku.Aku rasa seperti belakangku ditolak ketepi.Aku cuba membuka mata dan memerhati ke tepi katil.
Rupa-rupanya Mirza sudah terlelap disebelahku.Lena sahaja dia tidur.
Pada mulanya ingin sahaja aku menolak dia jatuh.Tapi aku risau akan keadaannya yang pulang lewat malam.So, kau terlepas harini.
Aku melihat jam di dinding. 3:45 a.m.Mungkin dia balik pukul 12:00 a.m.Kalau dah takde ape-ape aku pun sambung balik la tido.
Mengantuk gila aku.Ditambah pulak dengan haus,dengan malas aku turun dari katil kemudian aku menuju ke arah tangga.
Ketika aku menuruni anak tangga,lampu masih terang berderang.Aku rasa mesti Mirza terlupa untuk tutup lampu depan.Alah,biarlah dia letih kot.
Aku menuju ke dapur dalam keadaan yang mamai.Segelas air kosong aku capai di dalam peti sejuk.Air itu aku teguk sekali gus,mungkin dah haus sangat.
Aku membuat keputusan untuk sambung tidur selepas aku minum segelas air sejuk tadi.Dengan perlahan aku menaiki anak tangga.
Apabila aku berada di hadapan katil.Aku ternampak Mirza masih tidur nyenyak.
Aku dengan tekad nak sambung tidur balik,terus terlelap.Aku rasa amat letih pada waktu itu.Entah kenapa aku mengantuk sangat.
Akhirnya aku terlelap.Tapi tidurku sedikit terganggu sebab Mirza asyik menarik selimut, aku pula dahlah sejuk.
Biarlah kat dia.Kalau aku demam, jangan tanya kenapa.Pembalasan dendam bermula dari sekarang!!
Muahahahahahaha!!!
Hey guys.Sorry kalau saya ada buat silap or typo.Abaikan jelah ekk?
If you enjoy with my story, don't forget to vote and comment.
Lagi satu sorry klau lmbat update or publish.Saya budak sekolah menengah so agak sibuk sikit.Please vote okk?
↖(^▽^)↗,↖(^ω^)↗
YOU ARE READING
Encik Harimau Tu Aku Punya!
RomanceDia sepupunya.Dia seseorang yang paling dibencinya.Mereka berdua telah mengistiharkan perang antara satu sama lain. Tapi dapatkah Alia dan Mirza merapatkan diri dalam alam perkahwinan ini, selepas dipaksa oleh kedua-dua belah pihak? Walaupun kerana...