Bab-14

9.1K 346 0
                                    

Alia P.O.V

Sedang aku makan, aku agak hairan.Jejaka yang lalu di belakang tu tadi, Mirza ke?!

Aku menundukkan wajahku ke bawah, aku tak mahu dilihatnya lagi.Ya, Allah Fatin makanlah cepat sikit!

"Alia hang sihat ka dak?"sergah Fatin.

"Ermm..Fatin kau makanlah cepat sikit.Aku sakit perutlah." aku cuba membohonginya.

Fatin hanya mengganguk apabila melihatku.Dia cepat-cepat menghabiskan teh tarik yang di atas meja tadi.

"Ehh jap, Alia aku ajak parka aku datang sekali.So, teman aku sekejap ekk?"Fatin kau ni pon aduhh!

Aku pun angguk jelah.Asalkan jauh dari meja lelaki yang berwajah seperti Mirza tadi.Hishh!

Setelah membayar makanan tadi, Fatin terus menarik lenganku dengan laju.Aku mengikutnya sahaja, aku takut dia terlepas dengan bf dia pulak.

Aku meminta izin untuk ke parkir kereta setelah Fatin duduk bersebelahan dengan 'boyfriend' dia.Fatin mengganguk sambil tangannya menghulurkan kunci keretanya kepadaku.

Nasib baik aku tak nampak bayangan lelaki yang sama wajahnya dengan Mirza tadi.Kalau tak, aku dah lama lari pecut tadi.

Sesampainya di tempat kereta, aku ternampak seorang lelaki sedang duduk di atas batu sambil tangannya menutup sebahagian wajahnya.

Aku buat tak tahu je,tiba-tiba aku terasa seperti hilang imbangan setelah aku memijak satu tin kosong tadi.Aku hampir terjatuh!

"Arghhhhh!!"aku menjerit melolong.

Aku jatuh terduduk.Sakitnya kaki aku ni! Terseliuh agaknya, aku cuba bangun tetapi kakiku terasa amat sakit.

Aku mengurut lembut kaki aku, tiba-tiba ada seseorang di hadapanku.Perlahan-lahan aku mendongakkan wajahku ke arah pemuda tersebut.

Alangkah terkejutnya aku, terasa ingin sahaja aku berlari tapi kaki aku macam mana?!

Mirza P.O.V

"Arghhh!!" jeritan dan suara itu amat aku kenali.Aku bingkas bangun untuk melihat siapakah gadis muda itu.

Aku berdiri di hadapannya.Apabila dia mendongakkan wajahnya ke arahku, dia terkejut.Begitu juga dengan aku.

Aku duduk di hadapannya.Dia asyik menundukkan wajahnya sahaja.Aku tak tahu nak cakap apa.Aku memeluknya.

Apa yang ku rasakan kini, aku telah menjumpai dia.Aku memeluknya seerat-eratnya.Rindu aku kepadanya telah ku lepaskan.

Alia P.O.V

Dia memelukku dengan erat.Mahu sahaja aku menangis disitu, aku cuba untuk menahan sebak tetapi aku tak dapat untuk menahannya.

Aku bangun dengan cepat, walaupun kaki aku terasa sakit tapi aku harus menunjukkan yang aku kuat bila tiadanya disisiku.

Aku harus cuba untuk menguatkan diriku.

"Sayang..sayang ok ke?" soalan Mirza itu buatkan aku ingin menangis.Ternampak wajah kerisauannya lagilah buatkan aku sebak.

"Maafkan sayang sebab buatkan abang risau.Salah sayang sebab buat abang macam ni.Maaf sebab buat abang terseksa.Sayang cemburu sebab perempuan tu je!!"kataku sambil menangis.

Aku menangis semahu-mahunya di sisi Mirza.Aku tahu, aku dah buat dia risau teruk.Maafkan Lia abang.

"Tak ape..kalau sayang selamat itu pun dah cukup untuk abang."katanya sambil mengelap air mataku.

Aku tersenyum dengan jawapannya itu.Begitu juga dengan Mirza, ketika aku ingin menyentuh wajahnya aku ternampak seseorang sedang berjalan menuju ke kami.

Aku dan Mirza tertunduk malu.Fatin dan kekasihnya tertawa kecil apabila melihat wajah aku memerah seperti tomato.

Aku mencebik.Aku memukul bahu Fatin lembut, aku tahu dia manja.So, aku taknak lah dia menangis pulak.Huuhu!

"Hang ni lah Alia!!"jerit Fatin ke arahku.

Aku buat muka biasa je.Aku dah lama tahu dia akan marah kat aku.Kekasihnya turut tertawa dengan sikapnya yang sangat manja itu.

Mirza nenarik bahuku kemudian dia memelukku tanpa sebarang kata-kata dari aku.Aku hanya tersipu malu.

Mirza pula asyik ketawa je dari tadi.Mungkin dia seronok mengenakan aku di hadapan Fatin tadi.Aku mencuit hidung Mirza yang mancung itu.

Aku dan Mirza tergelak sakan.Sehinggakan Fatin pun tergelak sama melihat telatah kami yang seperti pasangan berbahagia sudah.

"Sweet dah hampa ni.Tadi gaduh kemain."sampuk Mil boyfriend Fatin yang dari tadi asyik ketawa.

Mirza ketawa perlahan-lahan.Lalu, dia mendekati Mil, secara diam-diam Mirza menumbuk perut Mil.

Mil terjatuh sambil kertawa terbahak-bahak apabila dirinya dikenakan oleh Mirza.

Mirza tersenyum puas kerana dapat membalas dendam terhadap Mil yang selalu mengusiknya dari tadi.Aku dan Fatin tidak dapat menahan kegilaan mereka sebagai sahabat.

##Skip##

Aku dan Mirza duduk di dalam kereta berdua-duaan.Tapi tak bermaksud aku nak buat loya buruk dengan dia.

Fatin dan Mil ada kat belakang kereta, asyik main phone je keja.Haishh!!

Seronok jugak dapat lepak dalam geng.Susah atau senang mesti diorang ada untuk kita.Hmm, rasanya aku dah terlalu jauh dari keluargaku.

Encik Harimau Tu Aku Punya!Where stories live. Discover now