Selesai sahaja aku bersiap aku turun ke bawah dan kemudian aku mencari kelibat Mirza.
Aku teruja tentang semalam.Takkan aku lupa dalam hidup aku.
"Ehh, kereta Mirza takde?"
Aku tanya Rika yang ada didapur.
"Rika..Mirza n abang gi mane?"soalku.
"Ohh.Mirza dah pegi Syarikat keluarga kita.Sebab, dia nak bekerja sebagai pembantu penerbit"katanya.
"Ohhh"aku sekadar terkilan.Kenapa dia tak bagitau aku pun?"omelku.
××××××××××××××
Rika dah keluar ngan bf dia.So,i'm alone at home.Rasa cam nak call Dina datang rumah aku lak.
Aku gembira yang teramat.Dina, katanya nak datang ke rumah aku.Dia sorang je kawan yang tahu aku ni dah kawin.Sedihnya!
"Assalammualaikum,Alia!"
"Waalaikummusalam, duduk la dulu!"kataku menjawab kembali kata-kata Dina.
Dina is coming.So,then let me get ready first!
Aku sembang-sembang kosong je dengan Dina.Ada jugak dia menyakat aku.Rasa macam nak tonyoh cili padi dalam mulut dia je!
"Ehh.Alia ingat tak haritu kau suruh aku cari maklumat tentang ex-Mirza kan?"
"Haah.Sekarang mana maklumat tu?"tanyaku lagi.
"Ada kat sini.Tapi aku rasa lebih elok kalau kau datang rumah aku terus.Kalau baca kat sini nanti kau tertinggal ke ape kena marah dengan suami kau."
Ada betul jugak kata-kata Dina tu.Tak sia-sia dia berleter tadi.Hahaha!
Aku mengganguk.Dina pula buat muka kosong.Aku buat tak tahu ajelah.Sembang pulak pasal jiran Dina.Haha!
Dina ni banyak mulut.Sebab tu aku suka kawan dengan dia.Janji, dia tak terlepas cakap sudahlah kan?
Ke salah aku pilih kawan?
Iskk.Biar jelah!##Skip##
Dina sudah pulang sebentar tadi.Tapi aku rasa macam Dina ada kat sebelah aku je.Rindu dia pulak.Isk!
Tapi kalau aku nak baca tentang ex suami aku.Aku kenalah pegi rumah Dina.
Tapi aku letih la layan kerenah Dina yang banyak mulut tu.Ada saja cerita yang dia nak kongsi.
Dah panas lit-lit telinga aku dengar cerita dia.Hish!!
*********************
Aku naik ke atas sebab nak tidur tapi aku terjumpa sesuatu yang buat hati aku bergegar kuat.
"Ini..ini kan gambar aku dengan Mirza masa kecik!!"
What?!
Dia masih simpan gambar tu? Uhh gambar tu yang paling aku tak suka!!
Mirza tengah cium dan peluk pipi aku dalam gambar tu!! Hish pehal Encik Harimau tu simpan gambar ni.
Aku terus hiraukan gambar tu.Aku baringkan diri aku diatas katil kami.Tiba-tiba aku berasa seperti aku dah jauh dari mama n papa.
Rindu!!!
Tangan aku berat mencapai novel diatas meja.Lalu,aku membacanya sambil duduk bersila diatas katil.
Aku rasa teringin nak pergi rumah mama n papa yang dah lama aku tinggalkan.Tapi,sebelum tu aku call mama n papa dulu.
Aku mendail nombor papa.Dan ternyata panggilanku dijawab.
Setelah salamku dijawab aku memulakan bicara.
"Papa Lia nak datang rumah boleh?"
"Boleh tapi ajak la satu family datang sekali.Baru meriah!"
"Hahaha..papa ni, In shaa Allah."
"Yee Lia kamu tu dah kawin jangan abaikan solat dan Allah."
"Iye papa.Itulah nasihat yang takkan Lia lupa.Babai Papa, Assalammualaikum!"
"Waalaikummusalam".
Gembiranya!! Aku tak sabar nak balik rumah sendiri!
##Skip##
Mirza dan abang pulang serentak.Setelah aku lihat Mirza masuk ke bilik.Aku mula bertanyakan soalan kepada abangku.
"Abang..nak pegi rumah mama n papa"kataku memujuk.
"Nak buat ape pegi sana?"
"Hish abang ni.Rumah ibubapa kitakan?"
"Tapi abang ada kerjalah"
"Alahh..abang Haikal kan ade.Dia boleh tolong abang."kataku sambil memuncungkan mulut.
"Esok"
"Yess!!"jeritku.
Aku tahu mesti abang mengalah dengan aku.Apa saja aku nak dari dia mesti dapat.
Muahahaha!!!
Aku teringin nak makan ayam masak merah masakkan mama.Itu makanan feveret aku!!
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Usai solat Isyak berjemaah,aku menyalam tangan suamiku.Dia pula mendekatkan dirinya terhadapku.Aku sedikit mengundur ke belakang.Aku rasa ada aura pelik kat dia ni.
Dia mengucup dahi aku lembut.Kemudian, dia ketawa sambil tersenyum nakal.Muka aku dah mula merah.Dia sengaja nak menyakat aku ke?
"Abang ni!"omelku.
Dia hanya tertawa sambil menyikat rambutnya yang bergaya tu.
Aku mula terpesona dengan dirinya yang tegas.Mungkin dia boleh ajarkan anak aku.
Aik!! Ya,Allah Alia sampai kesitu kau berangan tentang dia?!
Tapi..ape salahnye aku dah kawin.Hahaha!!
****************
Mirza P.O.V
Hah? Alia nak balik rumah mama n papa dia?Kenapa dia tak mintak kat aku je?
Bertubi-tubi soalan dalam hati aku.Dia takut aku tak bagi ke?
Hish.Soalan lagi!!
Aku dah takde kerja.Shafiq pon sama.Kak Rika pulak dia dah tak jaga taska.
Hmm.Balik lah,kesian pulak aku tengok bini aku.Nanti dia merajuk susah pulak.
Haritu aku tak belikan dia baju yang aku suka tu.Sejam dia tak cakap dengan aku.Tu pun aku pujuk manja.
Kalau tak,mungkin sebulan lebih dia tak bercakap dengan aku.
Okk set.Jumaat ni balik rumah Alia,Mirza n Fisah.Tak sabar la pulak nak berjumpa dengan mentua aku.
Sorry..lmbat publish.Budak sekolah la katakan.Enjoy la story yg saya buat ni.Tak best pon kan?
Btw jgn lupa komen n vote tau.Kalau best bagitau ye thank you guys!
≧﹏≦
YOU ARE READING
Encik Harimau Tu Aku Punya!
RomanceDia sepupunya.Dia seseorang yang paling dibencinya.Mereka berdua telah mengistiharkan perang antara satu sama lain. Tapi dapatkah Alia dan Mirza merapatkan diri dalam alam perkahwinan ini, selepas dipaksa oleh kedua-dua belah pihak? Walaupun kerana...