Bab-21

7.7K 279 2
                                    

Alia P.O.V

"Alia bangunlah dah pukul 5 pagi ni! Kata nak pegi melancong!!"

"Hmm, kau ni sama je ekk.Dari form1 sampai sekarang suka mengacau aku.Kalau kau tak kacau aku ni tak sah kan?"

"Alaa, cepatlah.Aku takde masa nak dengaq bebelan hang tu!"

"Hah, yelah.Kemas beg aku sekali, nanti kita solat."

"Yes, madam!"

Bangun-bangun je dari katil, aku rasa bebal.Memang aku nak pergi sana tapi, pada masa yang sama aku tak nak mengecewakan mama dan papa.

Berdosakah aku kerana meninggalkan suami sendiri tanpa sebab.Aku tak tahu!

##Skip##

Sesampainya di Korea, kami disambut oleh kawan Fatin yang bernama Park Hana.

"Hai girls, nice to meet you."

"Err..me too Hana."

Gagap gila aku bila berdepan dengan orang Korea macam dia ni.Aku ni tak beberapa fasih sangat bahasa 'orang putih' ni.

"Hana, can you show us where the hotel I and my friend ,Alia will stay?"

"Yes,follow me girls. But Fatin, did you and Alia want to go semewhere tomorrow? We can going there."

"Sure. Right Alia?"

"Ha.. yeah.." Aku tengok Hana ni comel je dengan senyuman dia yang ikhlas. Kalau dia ni muslim mesti aku dah lama lepak dengan dia.

****************
"Alia hang nak pergi mana besok?"

Aku mendiamkan diri sambil melipat baju yang berselerak di dalam beg.Aku mengeluh beberapa saat, barulah aku menjawab.

"Hang pergilah jalan-jalan dengan Hana.Aku nak tenangkan diri sekejap."

"Alia..sudah-sudahlah tu.Dah berapa kali aku cakap.Mirza tu terlalu mengikut perasaan je."

Kali ini bertambah sayu.Kenapa Mirza marah aku sampai macam tu sekali tanpa soal siasat dulu?

"Aku nak mandi dulu ye Atin.Nanti kita bincang lain." aku dah rasa penat pula bila bincang pasal ni.

"Ehh, Alia aku tak habis cakap dengan hang lagi lah."

Terdengar juga keluhan si Fatin tu.Maaf ye Fatin.Aku memang betul-betul menderita sekarang ni.Aku tak nak kau terlibat sekali

*****************

"Alia, serius hang tak nak join kitorang ni? tak best la kalau tak de hang"

"Ya, macam tak biasa kau ni!"

"Okk, tapi kat lobi hotel ada taman bunga.Kalau kau nak turun guna card aku tau."

Aku mengganguk tanda faham.Kad nama yang ditinggalkan Fatin tadi ku pandang sekilas,nak pergi ke tak nak ehh?

Kalau aku tak pegi, tak best la duduk sorang-sorang je kat sini.Aku meniarap di atas katil sambil memikir hal-hal yang lepas.

"Huh, air yang ditenang jangan disangka tiada buaya."

Aku mengeluh perlahan.Sejuk jugak kat Korea ni.

##Skip##

Aku turun ke bawah untuk melihat taman-taman bunga yang cantik di lobi hotel.

Aku menenangkan diri aku di sini saja.Cantiknya, tak macam kat Malaysia la! Aku mengambil gambar bunga tersebut.

"Wahh, cantiknya!"

Sedang aku leka dibuai perasaan, aku rasakan ada seseorang menepuk bahuku.Aku menoleh ke belakang.

Wah, aku tak sangka dapat berjumpa dengan kawan baik aku kat sini!

"Alia..awak ke tu?" suara garau miliknya membuat aku bertambah terharu.Tak sangka pulak dia masih ingat kat aku.

"Ye, awak ni mesti Ikwan kan?" soalku makin teruja.

Dia mengganguk laju.Dia menghulurkan tangan untuk bersalaman denganku.Nasib baik aku pakai sarung tangan.

"Nice to meet you Ikwan!"

"Nice to meet you too!"

Kami berborak rancak di taman bunga tersebut.Taman bunga tu boleh dikatakan tempat berdating tapi aku tak berniat pon nak dating dengan dia ok!

"Awak dah makin cantik la Alia.Lagipun, dah lama tak jumpa awak."

"Awak ni suka puji orang sejak dari dulu lagi kan.Masih tak ubah-ubah perangai baik awak tu."

"Hihihi.Awak dah kahwin ke?"

"Ehh mana tau ni?!"

Jantung aku berdegup laju.Aku tak pandai cover diri ke?

"Tu." dia menunjuk ke arah jari manisku yang tersarung cincin permata putih.

Walawey! Malu!!!

"Erkk..ye saya dah sah dinikahkan pada bulan 2 haritu."

Aku lihat wajahnya seperti keliru.

"Tak ajak saya pon.Lagipun kat Korea ni mana ada nasi minyak."

"Awak ni..in shaa Allah nanti kalau keluarga kami buat kenduri lagi, saya jemput awak!"

Dia hanya tertawa melihatku.Mesti orang lain anggap aku gila sebab gelak kuat sangat dengan dia.Sebab, dah lama aku tak jumpa bffl aku ni hah.

"Alia awak ni macam ada masalah je.Cuba cita kat saya sikit."

Nak kecut perut pulak aku.Macam mana pulak dia boleh baca air muka aku ni.

"Erm tak de ape-ape laa." aku cuba menipu dirinya.Sebab, aku tak mahu merisaukan dia.

"Alia, saya ni kawan awak.Awak ni takkan dari dulu sampai sekarang suka pendam perasaan sendiri."

"Lagipun awak tak boleh tipu saya.Saya setia mendengar semua ayat yang keluar dari mulut awak." sambungnya lagi.

Aku pun terpaksa la menipu lagi dia.TERPAKSA ok?

Nasib baik dia percaya cakap aku kali ni.Tapi mana pulak pergi Hana dengan Fatin ni.Takkan la diorang tinggalkan aku dengan Ikwan je.

Encik Harimau Tu Aku Punya!Where stories live. Discover now