Leonora Styles
"Du och pappa var så fina när ni träffades"
Jag höll i det lilla kortet på mamma och pappa.
Dom var runt min ålder och nykära. Pappa stod bakom mamma i en helkropps spegel, hållandes sina armar runt mammas midja
"Det är första bilden jag och Harry tog tillsammans efter att vi blev tillsammans"
Sa mamma nöjt och log mot mig.
Jag och mamma hade tagit oss till mormors källare där alla mammas grejer från hennes flickrum fanns.
Jag log och la ner fotot i lådan igen och fortsatte till nästa kartong.
Jag skrattade till och tog upp en gammal affisch med One Direction på, minst 30 andra olika låg där. Mestadels var dom på pappa
"Wow"
Fick jag ur mig
"Mitt rum var fylld med dom där, i högtalarna spelades deras låtar hela tiden. Jag och Smilla spenderade så mycket tid tillsammans i mitt gamla rum"
Log mamma
"Åh okej, det här slår allt"
Utbrast jag och tog upp en nallebjörn med en bild på pappas ansikte fasttejpat på björnens ansikte
"Den där hade jag i min säng innan Harry hamnade där"
Jag kollade äcklat på henne
"Don't even make me think that"
Hon skrattade
"Nu ska jag berätta the story of my life, haha you see what I did there?"
Jag himlade med ögonen och släppte ut ett litet skratt
"Nejmen, innan jag träffade Harry, var jag världens fangirl. Deras låtar var på repeat dag in och dag ut, mitt rum var fyllda med deras affischer, parfymer, böcker, filmer, allt. Min Twitter var fylld med One Directions tweets, mina egna försök till att få deras uppmärksamhet"
Hennes ögon glittrade av excitement (vet inte hur man säger det på svenska haha)
"Sen kommer vi till den dagen jag aldrig trodde skulle hända. När vi köpt våra biljetter för att gå på vår första 1D konsert tog Smilla en bild på mig som jag la upp på Twitter och taggade killarna. Två dagar senare så knuffar Jake mig så jag slår pannan i skohyllan, därav ärret i pannan"
Säger hon och pekar på ett svagt ärr precis vid hårfästet
"Jag åker in till sjukhuset osv, sen åker jag till skolan. Jag och Smilla går på lektion och snackar med min gamla lärare. Sedan händer det, Harry har sett min Tweet och kommenterat 'So cute, I hope I see you in the front row"
Hon mindes varje ord
"Vi freaked ur totalt och mitt sår sprack upp mer, i alla fall. När konserten äntligen var så stod jag och Smilla längst fram och när Harry sedan står nästan precis vid oss skriker Smilla mitt namn och slår mig uppspelt på armen. Harry hörde det och jag mötte hans gnistrande gröna ögon, han ler mot mig och sjunger sedan sin del av One Thing. Sedan snackar han med en säkerhetsvakt som ger oss backstagepass så vi får träffa dom efter showen"
Alla detaljer, hans ord i tweeten, vilken låt han sjöng och allt.
Hon lät som en riktig fangirl när hon berättade, bara babblade på oavbrutet
"Dina tonårs år måste ha varit lättare än mina"
Suckade jag och tittade ner på björnen
"Tro mig, även fast jag träffade Harry så hade jag ett helvete. Vi bråkade en del och jag började skära mig och jag blev mobbad, jag svalt mig själv, låg inne i mitt rum en vecka utan att äta ordentligt. Allt när jag vart gravid med dig och Travis och socialen, allt. Det var inte lätt"
Jag hade aldrig hört mamma säga att hon skärt sig, jag visste att hon gjort det men hon hade aldrig nämnt något om det
"Vi är rätt lika du och jag Leonora, i sättet att vara och agera i olika situationer, vi har varit med och upplevt ungefär samma saker. Jag trodde själv när jag var i din ålder att jag aldrig skulle må bra. Jag ser så mycket styrka i dig, du kommer klara dig fint, okej?"
Jag nickade instämmande.
Mamma och jag hade båda fallit för rakbladets vassa blad. Vi båda hade varit kidnappad och nästan dödad. Vi Båda hade även fått den kille vi älskade mest av allt, det gjorde mig motiverad
"Åh här är mitt 'Harry' halsband, jag fick det av Jake och hade det e jag träffade Harry backstage och Harry sa 'vilket fint halsband' med sitt flörtiga leende"
"Det är kul att höra om ditt liv mamma, du är en stor förebild för mig"
Hon log
"Jag älskar dig min fina dotter"
"Och jag älskar dig"
~~~
Ganska tråkigt kapitel, men I wanted to bring them memories back.
Ville få med lite mor och dotter tid också, kommer även komma mer far och dotter tid också. Så jaaaa.
Kapitlet kommer upp senare än vanligt, skrev precis klart det. Men ja bättre sent än aldrig👐🏼
YOU ARE READING
Please, Remember Me ~ 4
Fanfiction"Jag älskar dig Niall James" Viskar hon medan jag stryker en hårslinga från hennes ansikte och låter en tår falla från mitt blåa öga "Jag älskar dig Leonora, av hela mitt hjärta" Min röst skär sig "Please, Remember me" Please, Remeber Me är fjärde...