4

2.2K 50 9
                                    


"Hey smukke" Thor kom gående imod, sammen med nogle andre. "Hej" sagde jeg lidt akavet. Han lagde sine arme om mig og gav mig et kys. Jeg gengældte selvfølgelig begge dele. "Havde du så en god aften i går?" Spurgte jeg. "Ja, den var god." Smilede han. Jeg nikkede. "Hvad sker der?" Spurgte han. "Jeg snakkede med Anthon i går.." Startede jeg. Han tog min hånd og gik væk fra de andre.

"Hvad snakkede i om?" Spurgte han han mens vi gik på gangen. "Vi snakkede omkring det der er sket. At vi bare skal glemme det hele." Svarede jeg ham. "Åh, men i stopper vel ikke jeres kontakt, vel?" Han kiggede ned på mig. "Nej, det tror jeg ikke. Men det bliver ikke som før." Vi stoppede op. "Nej, det kan jeg godt forstå.." Thor sukkede. "Det kommer ikke til at gå ud over dig, ud over jer! Anthon og jeg skal bare ikke snakke så meget sammen. I bliver jo også nød til at fokusere på jeres musik." Jeg tog også hans anden hånd. "Godt" han smilte. Klokken ringede. "Vi ses i pausen." Han gav mig et kys, inden han gik.

"Hej Emma." Lisa kom hen ved siden af mig. "Hej." Svarede jeg og smilede til hende. Vi fulgtes ind til time.

Vi skulle lave sådan noget gruppearbejde, så jeg var sammen med Lisa. Vi satte os ud i aulaen, for at arbejde.

"Ej, har du hørt det med Thor?" Spurgte hun. Jeg rynkede mine bryn. "Hvad?" Spurgte jeg. "Du er stadig kærester med ham, er du ikke?" Jeg nikkede langsomt. "Åh.." Hun satte sig tilbage i stolen. "I fredags - mens vi var sammen - var han til en privat fest. Der kyssede han vidst med Josephine.." Sagde hun. Jeg kiggede stift ud i luften. "Hva.. hvordan ved du det?" Spurgte jeg. "Lea var med til festen - hun så det." Lisa smilte et stift smil. Jeg rystede svagt på hovedet. "Jeg troede han var færdig med hende!" Mumlede jeg. Men højt nok til at Lisa hørte det. "Hvad mener du?" Spurgte hun. "Altså, Thor og jeg slog en gang op, eller vi holdte en pause. Lige efter vi holdte den, så jeg hal på oc sammen med Josephine. De sad tæt op ad hinanden. Jeg fik så af vide at de også har kysset. Thor og jeg finder sammen igen, men han har ikke glemt Josephine. Han kyssede tit med hende til fester. Hun havde ham om sin lillefinger. Men det værste skete til Roskilde festivalen. De var sammen, inde i det telt hvor jeg skulle have sovet med Thor.." Forklarede jeg. "Wow. Du er godt nok den bedste kæreste jeg har set." Sagde hun chokeret. "Hvad mener du?" "Ja, at du kan være sammen med ham, efter alt det han har gjort mod dig!" Svarede hun. "Jeg har nu heller ikke altid været den bedste. Anthon og jeg har også haft det alt for godt. Vi har kysset et par gange.. Men det har været mens Thor og jeg ikke snakkede sammen - jeg savnede ham de gange." Tilføjede jeg. "Wow.." Lisa sad helt mundlam.

"Alarm.." Mumlede hun.

"Hej smukke" jeg mærkede to hænder på mine skuldre. Jeg svarede ham ikke. "Hvad sker der?" Spurgte han og satte sig ned på en stol ved siden af mig. "Hvad lavede du fredag aften?" Spurgte jeg. "Jeg var til fest, hos Victor." Svarede han. "Hvad lavede du til den fest?" Jeg lagde mine arme over kors. "Jamen, du ved. Bare feste med bois!" Svarede han. "Ikke mere?" Jeg løftede mine bryn. "Øh.." Han sagde ikke noget. "Tak fordi at du er ærlig!" Jeg rejste mig op og gik med hurtige skridt ud. Jeg satte mig ned på en bænk og lod langsomt tårene glide ned ad mine kinder.

Purple LightWhere stories live. Discover now