40

1.7K 51 4
                                    

"Jeg er hjemme!" Råbte jeg ude fra gangen. Min søster kom gående ud til mig. "Heej!!" Jeg løb hen i armene på hende. "Hvad så?" Spurgte hun, og krammede mig. "Fint" svarede jeg med et smil. "Hvad med dig?" Spurgte jeg. "Jo, det går faktisk meget godt." Svarede hun. "Er du stadig kærester med Thor?" Spurgte hun. "Ja, det er jeg" jeg smilte ret meget. "Det er jeg glad for at høre." Smilte hun. "Men kommer du ikke med ind? Mads og jeg har noget vi gerne vil fortælle jer.." Hun kiggede hemmelighedsfuldt på mig. "Fortælle os? Hvad nu? Hvad er der sket?" Spurgte jeg bekymrende. "Sæt dig nu bare ind!" Kommanderede hun, og gik også selv ind i stuen. Jeg gik ind, og satte mig ned i mellem mor og far.

"Altså.. Der er sket det, at.." Maria holdte en pause. Hun kiggede op på Mads, så ned på os igen. "Jeg er gravid" sagde hun endelig, og lyste helt op. Mor rejste sig hurtigt op, og gik hen for at kramme Maria. Far gik hen for at sige tillykke til Mads. Jeg rejste mig også op, og gik hen til Maria. Jeg gav hende et stort kram. "Hvor langt er du henne?" Spurgte jeg. "Kun nogle uger." Svarede hun glad. "Åårh, men tillykke!" Sagde jeg til dem begge to. Mads og Maria smilte, og gav mig begge et kram.

"Så i ved ikke om det er en dreng eller en pige?" Spurgte far. "Nej, det ved vi ikke endnu. Men så snart vi kan finde ud af det, vil vi det." Svarede Maria. "Ej, det er jo helt vildt, at min lille pige skal til, at være en familie!" Smilte mor stort. Maria smilte med hende.

()

Klokken var mange, og de andre sad inde i stuen og snakkede. Jeg havde sat mig ind på mit værelse, for at se Netflix, da jeg ikke havde det så godt.

Nogle dage senere.

Jeg vågnede, og havde det virkelig dårligt. Jeg løb direkte ud på toilettet, og kastede op. Da jeg havde kastet op, børstede jeg mine tænder, og gik tilbage ind i seng. Min mor kom ind lidt efter. "Skal du ikke i skole?" Spurgte hun. "Jeg har det ikke så godt.." Svarede jeg. Hun kom over, og lagde sin hånd på min pande. "Du er da også helt varm!" Svarede hun overrasket. "Du bliver hjemme i dag. Far og jeg kommer dog først sent hjem.." Sagde hun. "Jeg kan godt klare mig alene." Svarede jeg, og prøvede at få et lille smil frem. "Godt. Vi ses" hun kyssede min pande, og gik ud igen. Jeg vendte mig om på siden, og sukkede.

Klokken var blevet tolv, og jeg havde fået en besked fra Thor.

Thor: Er du syg? ❤️
Emma: Ja, jeg ved ikke hvad der er galt?❤️
Thor: Jeg kommer forbi om lidt! Er der noget du mangler? ❤️
Emma: Nej. Bare dig.. ❤️
Thor: Jeg kommer snart 😘 vi ses
Emma: 😘

Jeg lagde min mobil væk igen, og sukkede igen.

Der var gået noget tid, og jeg skulle kaste op igen. Jeg løb ud på toilettet, og satte mig ned. Mit hår blev taget væk, og jeg kastede op. Jeg kiggede bag mig, og så Thor. Han smilte svagt til mig. Han gav mig noget papir, og jeg tørrede min mund. "Hvordan har du det?" Spurgte han. "Dårligt" svarede jeg, og tog noget vand for at skylle min mund. Han lagde sine arme om mig, og kyssede min pande.

Purple LightOnde histórias criam vida. Descubra agora