Tre uger senere:
Jeg sad derhjemme og lavede ingenting. Vi havde lige fået vinterferie. Ophelia ville komme senere i dag. Vi skal til Teodors fest i aften. Thor og jeg har ikke rigtig snakket sammen, siden den dag hvor jeg sagde, at det ikke skulle være os. Det er ret mærkeligt. Vi snakkede altid hver dag og var nogenlunde sammen hver anden dag.. Jeg savner ham, det gør jeg..
Da det er vinterferie, skal de fleste fra øg på skiferie. Men jeg har valgt ikke at tage afsted, og være sammen med O i stedet for. Både fordi jeg ikke ville være sammen med Thor, og så også fordi jeg gerne vil have noget tid sammen med O!
"Hvornår skal vi hente Ophelia?" Min mor kom ind til mig. "Hun kommer halv seks, så kan vi ikke køre klokken 17?" Svarede jeg. "Jo selvfølgelig." Hun smilte og gik igen. Jeg fandt min MacBook frem, og gik ind på Netflix. Klokken var fire, så jeg har cirka en time.
Mens jeg sad der, fik jeg en besked. Den var fra Thor. Jeg blev først lidt chokeret.. Han skrev kun til mig, de første tre dage.
Thor: Kommer du til Teos fest i aften?
Emma: Ja, jeg har O med
Thor: Fedt
Emma: Kommer du også?
Thor: Ja, jeg skal også følges med en :-)
Emma: Hyggeligt. Vi ses vel bare i aften, så?
Thor: YesJeg låste min mobil. Jeg skal også følges med en. Jeg tænkte over hvem det kunne være. Sikkert Josephine!..
()
Jeg stod på Hovedbanegården sammen med mor, og ventede på O. Toget hun ville komme med, kom kørende ind på perronen. Jeg gik hurtigt hen til togets døre, og ventede på at de ville åbne. De åbnede endelig og hun kom ud. Vi krammede. I lang tid. "Heej" smilte jeg da vi havde trukket os fra krammet. "Hej!" Hun smilte tilbage. "Hej Ophelia" mor kom over til os. Hende og O krammede. "Skal vi tage hjem?" Spurgte mor med et smil. Vi nikkede begge. Vi satte os ud i bilen, og kørte mod Gentofte igen.
"Hvad skal i så lave i aften?" Spurgte mor. "Vi skal til fest hos Teodor" svarede jeg. O smilte. "Kommer i så sent hjem?" Spurgte hun. "Det ved jeg ikke, det kan være vi sover ovre hos ham." Svarede jeg. "Kommer Thor så også?" Hun kiggede i spejlet, så vi fik øjenkontakt. "Øh, det tror jeg.." Jeg sukkede og kiggede ud af vinduet. Hun sagde ikke mere. Jeg kunne mærke Os øjne på mig. Hun vidste ikke så meget omkring det, der er sket mellem Thor og jeg.
Vi kom hjem. Mor stoppede bilen, og vi gik alle ud. Jeg hjalp O med hendes tasker.
Vi kom ind på mit værelse. "Du skal fortælle mig ALT mellem dig og Teodor! Hvad sker der med jer?" Spurgte jeg spændt. "Vi har skrevet og snakket ret meget sammen. Men jeg ved ikke om det kan blive til noget seriøst.. Han er lidt.. han føler at det er synd for Lauge, hvis der pludselig sker noget mere mellem Teo og jeg. Jeg kan selvfølgelig godt forstå ham, men det var jo Lauge der slog op med mig, så han har vel ikke noget problem med det?" Svarede hun. "Nej, som du selv siger, var det ham der slog op. Så skal han også tåle at se dig med andre drenge - også hans venner!" Jeg smilte til hende.
"Hvad med dig og Thor? Hvad er der sket?" Hun kiggede på mig. "Jo altså.." Jeg sukkede. Kiggede ned på mine lår. "Vi.. vi"
YOU ARE READING
Purple Light
FanfictionDET HER ER 2'ERN AF THINGS WE DO !! DET VIL DERFOR VÆRE EN GOD IDÉ AT LÆSE DEN FØRST ;-) Emma og Thor er stadig kærester. Deres forhold bliver bedre og bedre. Der er dog stadig nogle små ting de skal igennem, en gang imellem. Thor er blevet mere be...