18

2K 51 5
                                    

Jeg stod på Hovedbanegården med O, Thor, Teodor og Anthon. O skal hjem. Det alt for tidligt. Hun er jo først lige kommet!

Hun sagde først farvel til Anthon og Thor. Så Teodor. De krammede først. I lang tid. "Hvad sker der med de to?" Spurgte Anthon hviskende. "Jeg tror de er ved at få et eller andet" svarede jeg hviskende tilbage. "Uuh, Teo på damejagt" hviskede han tilbage med et smil.

De stoppede deres kram, og kiggede hinanden i øjnene. Teo rystede svagt på hovedet og hev O helt ind til sig. Han kyssede hende. "Nuurh" sagde Anthon og Thor i munden på hinanden. Jeg smilte.

De stoppede deres kys og O kom over til mig. "Farvel smukke, kom snart igen!" Sagde jeg trist. "Jeg kommer snart igen!" Hun lød ked af det. "Jeg elsker dig" sagde hun mens vi krammede. "Jeg elsker også dig!" Svarede jeg og begyndte at græde. Jeg vil ikke have at hun tager afsted.

Hun tog sine tasker og gik ind i toget. Er par tårer trillede ned ad mine kinder. Thor kom hen til mig. Han lagde sin arm omkring mig. Togets døre lukkede og toget trillede ligeså stille væk. Jeg vinkede.

Toget var nu væk. "Skal vi ikke tage ud og spise?" Spurgte Anthon. "Jo" svarede Teodor. "Du har også noget at fortælle!" Sagde Anthon, og hentydede til Teodor. Vi grinte lidt og begyndte at gå mod strøget, ud for at finde et sted hvor vi kunne spise.

Vi fandt et sted, gik der ind og bestilte alle noget mad. Teodor sagde ikke så meget. Han sad bare med sin mobil. "Teo, du skal altså lige fortælle mig, os, hvad der sker mellem Ophelia og dig." Det var Anthon. Han kiggede afventende på Teodor. Han smilte svagt og låste sin mobil. "Jo, ser i." Startede han. "Ophelia og jeg, vi er måske.. Jeg ved ikke." Han kiggede ned i bordet. "Åååhh Teo" Anthon skubbede blidt til ham. "Men jeg ved ikke om det er forkert? Hun er jo Lauges ex.. Og det er ikke så lang tid siden de gik fra hinanden.." Sukkede han og tog en tår af sin cola. "Det kan jeg godt se. Lauge slog jo op med hende.. Men ja.." Anthon kiggede stadig på Teodor, mens han sagde det. "Skal jeg ikke bare droppe hende?" Teodor kiggede stift ud i luften.

"Nej, stop nu! Ophelia er virkelig glad når hun er sammen med dig, det kan jeg se på hende! Jeg kan også mærke, at hun virkelig er vild med dig." Svarede jeg med et smil. Han smilte svagt. Anthon smilte også til mig.

"Velbekomme" tjeneren kom med vores mad.

"Hvorfor tog du egentlig så tidligt hjem?" Spurgte Thor, Anthon. "Jo, jeg havde det bare ikke så godt.." Svarede Anthon. Men det så ud til at han løg. "Er du sikker? Du plejer altid at være den sidste der forlader en fest!" Grinte Thor. Anthon sagde ikke noget. Der blev stille i lidt tid. Vi sad bare og spiste.

"Jeg var sammen med Emma" kom det fra Anthon, efter et par minutter. "Altså Emma V?" Spurgte Teodor. Anthon nikkede svagt. "Nånå" Thor smilte til Anthon. "Hvad med jer to? Hvordan går det med jer?" Spurgte Teodor og kiggede over på Thor og jeg. "Jeg synes det går fantastisk" svarede Thor med et smil. "Ja" svarede jeg og kiggede forelsket på Thor. Han smilte til mig.

"I er virkelig også bare så søde sammen!" Sagde Anthon med et smil. Vi smilte begge til Anthon. Thor lagde sin hånd på mit lår, og gav den et lille klem. Jeg smilte svagt.

Purple LightWhere stories live. Discover now