11

2K 47 7
                                    

Fredag:

Klokken er ved at være halv fire, og vi har fået fri. Jeg har undgået Thor hele ugen. Han har prøvet at snakke til mig i starten af ugen, men jeg ignorerede ham. Efter det stoppede han.

Jeg svinger min taske over skulderen og går. Jeg skal ind til København, for at hente Ophelia på Hovedbanegården. Jeg glæder mig sådan til at se hende igen.

Der er gået omkring et kvarter, og et par toge kommer kørende langsomt ind på perronerne. Jeg rejser mig op og kigger spændt på togene. Dørene åbner og folk strømmer ud. Mange af dem skynder sig hen til venner og familier. Jeg kiggede stadig. Hun var ikke kommet endnu..

"EMMA!" Hørte jeg en råbe. Jeg vendte mig om, og der stod hun. Jeg løb imod hen og lagde mine arme stramt omkring hende. "Hvor har jeg dog savnet dig!!!" Smilte jeg ned i hendes skulder. "Så meget i lige måde, wow!" Vi gik træk os fra krammet og gik op ad rulletrappen. "Min mor er her, hun kan tage dine ting, så kan vi tage på strøget?" Spurgte jeg. "Ja!" Svarede hun.

Mor kom gående imod os. "Hej Ophelia" smilte hun og gav hende et kram. "Mor, kan du ikke tage hendes ting med hjem, så tager vi på strøget." Sagde jeg. "Jo, hvornår kommer i så cirka hjem?" Spurgte hun. "Vi spiser bare her" svarede jeg. Hun nikkede og gik. Ophelia og jeg gik mod strøget.

Vi besluttede os for at tage på oc først, så vi kunne snakke det hele igennem. Vi satte os ud på terrassen og begyndte at snakke.

"Hvordan går det så med Thor?" Spurgte hun. "Øh.." Jeg kiggede ned. "Nej hvad?" Spurgte hun og rynkede sine bryn. "Vi har ikke snakket sammen siden lørdag.." Sukkede jeg. "Hvad er der sket?" Hun lød helt panisk. "Vi var sammen lørdag, da vi så skulle til at spise skulle han pludselig over til Anthon. Jeg fik så et billede sendt, af Thor og en pige." Jeg viste hende billedet. "Jeg valgte så at tage over til Anthon, for at se om han nu også var der.. Det var han. Sammen med en masse andre piger. Han sad meget tæt med en pige, hvilket jeg jo blev ked af det over. Det forstod han så slet ikke.." Jeg stoppede. "Wow.." Var det eneste Ophelia svarede. "Jeg har faktisk snakket med ham.. Han ringede til mig i tirsdags. Han lød virkelig ked af det.." Sagde hun. "Havde han grædt?" Spurgte jeg. "Det ved jeg ikke.." Hun smilte skævt. Jeg sagde ikke mere.

"Hvad med dig og Lauge? Hvad sker der.." Spurgte jeg. "Jeg lå derhjemme alene og så bare tv og sådan, så var han der bare. Jeg spurgte hvad han ville, og han sagde at han gerne ville snakke. Jeg blev ret bange. Han plejede altid at skrive inden han kommer. Da han så havde fortalt det, blev jeg jo virkelig ked af det.." Svarede hun. "Det er virkelig noget rod. Alt sammen!" Svarede jeg. "Ja.. Jeg er bare glad for at jeg stadig har dig!" Smilte hun. "Jeg er også glad for stadig at have dig" smilte jeg tilbage.

"Men i morgen, tror du så Thor og Lauge kommer?" Spurgte hun. "Lauge tror jeg ikke, jeg fortalte at du kom, så snakkede han ikke mere. Thor er jeg lidt i tvivl om. Anthon får ham nok lokket med.." Svarede jeg. "Ja.. Men, skal vi købe nyt tøj til i morgen?" Jeg nikkede.

Purple LightWhere stories live. Discover now