3

2.4K 48 5
                                    

"Vi ses smukke!" Thor krammede mig. "Vi ses, fortsat god fødselsdag! Hils de andre fra mig." Sagde jeg. "Tak, det skal jeg nok." Han kyssede mig inden vi slap hinanden. "Ses Man." Sagde han inden han gik. "Vi ses Emma" sagde Jacob og smilte til mig. "Ja, hej hej." Jeg smilte også til ham og gik.

På vejen hjem tænkte jeg meget over det med Anthon og jeg. Det er min skyld! Måske ikke det hele, men noget af det er min skyld. Meget af det er min skyld.

"Ej omg! Emma!!" Tre piger stoppede op foran mig. "Hej?" Jeg kiggede på dem. "Må vi ikke få et billede med dig!?" Den ene pige så meget hysterisk ud. "Med mig?" Spurgte jeg overraskende. "Ja!! Du er Thors kæreste." Sagde den tredje pige. "Øh, jamen okay.." Jeg fik taget billederne med pigerne. "Tusind tak! Vil du ikke hilse Thor fra os og sig tillykke med fødselsdagen?" Spurgte en med lyst hår. "Jo" svarede jeg dem med et smil. De takkede igen og gik væk. Jeg vendte om og gik hjem.

Da jeg kom hjem, var mine forældre ikke hjemme. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle lave. Klokken var omkring 17, så der var alligevel ikke så meget tilbage af søndagen.

Jeg smed mig ned i sofaen og tændte for fjernsynet, der er vel et eller andet jeg kan se. Mens jeg lå der, tikkede der en besked ind på min mobil. Jeg tog den op i hånden. Da jeg læste hvem den var fra, fik jeg lidt et chok. Den var fra Anthon..

Hey. Jeg tænkte på om vi to ikke godt kan snakke det her rod igennem og få det væk? Jeg vil gerne videre. Du har Thor og det har jeg fuld respekt for.

Jeg blev lidt nervøs.

Hej Anthon. Du kan komme over nu hvis du vil? Jeg er alene hjemme, så..

Han svarede ret hurtigt tilbage.

Okay, fedt. Så ses vi om lidt.

Jeg svarede ikke på hans sidste besked. Lagde bare min mobil på bordet og så tv i stedet.

Efter lidt tid bankede det på døren. Jeg rejste mig op og gik hen til døren. Inden jeg åbnede den, lukkede jeg øjnene i to sekunder.

Jeg åbnede døren og der stod Anthon. "Hey" han smilte lidt. "Hej." Svarede jeg og smilte også. "Kom, med ind." Sagde jeg og flyttede mig fra døråbningen. Anthon kom ind. Vi gik ind på mit værelse. Jeg satte mig stille i sengen. Anthon blev stående. "Du må altså godt sidde ned.." Sagde jeg med et lille smil. Han grinte lidt og satte sig ned ved siden af mig i sengen.

"Så, Emma.." Startede han og kiggede mig i øjnene. "Det her mellem os.. Det der har været. Skal vi ikke bare glemme det?" Spurgte han. Jeg nikkede. "Jo!" Svarede jeg. "Du har Thor og i er perfekte sammen. Det skal ikke ødelægges - ikke af mig." Fortsatte han. Jeg smilte til ham. "Du har ret. Dig og Thor skal heller ikke være sure på hinanden på grund af mig." Sagde jeg. "Nej, det er dumt." Han smilte. "Ja, det hele er glemt!" Sikrede jeg ham. "Godt." Sagde han.

Vi sad i lidt tid og bare kiggede rundt, indtil Anthon afbrød stilheden. "Jeg må nok se og komme hjem igen.." Han rejste sig op. "Åh, okay." Jeg rejste mig også op. Vi fulgtes ud.

"Nå, men vi ses vel." Sagde Anthon. "Ja, vi ses." Svarede jeg igen. Anthon gav mig et forsigtigt kram.

Da han var gået, gik jeg ind igen.

Jeg gik op på mit værelse og lagde mig i sengen.

Purple LightWhere stories live. Discover now