Lodí jsme se dostali na ostrov Liberty. Vystoupili jsme a postavili se do houfu.
,, Takže,... "řekla pani průvodkyně.,, Socha Svobody (Statue of Liberty) stojí na ostrově Liberty Island a patří v New York City k nejnavštěvovanějším atrakcím vůbec. Vedle Empire State Building patří k nejznámějším symbolům New Yorku.... Takže teď jsem vam ji představila a je čas na prohlidku. "
Vydali jsme se do vnitř, kde byla malá hala s dvěmi výtahy a schodištěm.
,, Socha Svobody byl dar přátelství of Francie během Francouzské revoluce pro New York. Stala se symbolem svobody a vítala imigranty, kteří kolem ní připlouvali, aby nalezli lepší život v USA." pokračovavala dál průvodkyně.
,, Těď se vydáme nahoru a víc vam řeknu tam. Kdo chce výtahem, tak může jet výtahem a kdo chce po schodech, ať jde po schodech."Někdo šel po schodech a někdo jel výtahem. My jsme si vybrali s Mattem výtah. Do toho prvního jsme se nevešli a tak jsme nastoupili do druhého. Jacob šel po schodech, protože má klaustrofobii. Ve výtahu jsem byla jenom já a Matt.
Zmáčkli jsme čudlík do nejvyššího patra a výtah se rozjel.
Už jak jsme vyjížděli, tak mi připadalo že ten výtah nějak divně skřípe. Mattovi to taky přišlo nějaký divný.
A oba jsme měli pravdu. Jeli jsme ještě chvíli a pak se výtah zastavil. Zastavil se tak prudce, že jsme spadli na zem.
,, Co to bylo? Neříkej, že jsme se zastavili! "
,, Obávám se že jo" řekl Matthew a vstal.
Začala jsem mačkat všechny čudlíky, ale nic nepomáhálo. Bouchala jsem na dveře a volala pomoc.
,, Ne ne ne ne ne"
Když jsem věděla, že je to na nic, opřela jsem se o stěnu a sjela po ní dolu.
,, Crrrrrr Crrrrrrr" zazvonil Mattův mobil.
Koukla jsem se na něho a naznačila, aby ho hned vzal.
Vytahl mobil a na displeji bylo napsáno :Jacob.
Naše záchrana !
Matt hovor přijal a dal si mobil k uchu.Matthew....
Přijal jsem hovor od Jacoba a dal si mobil k uchu.
,, Čau kámo."
,, Kde krucinál jste! ? Čekáme už 10 minut! . "ozvalo se z telefonu.
,, Promiň. Zasekl se nám výtah"
,, Cože? "
,, Slyšíš. Zasekl se výtah!"
,, Já slyším!... Hned to pujdu oznamit... Počkej.... "slyšel jsem jak něco říká pruvodkyni, která zaječela a začala něco hlásit do vysílačky.,, Máte prej počkat, už se to řeší... Za chvíli by vás měli vytáhnout." pokračoval Jacob
,, Dobře. "
,, Matte?"
,, No? "
,, Je s tebou Elizabeth?"
,, No ne asi! "
,, A slyší ten hovor?"
,, Myslím, že ne. "
,, Tak to je dobře... Protože teď máš parádní příležitost... Ten výtah se nezastavil jen tak. To je znamení!"
,, A prosimtě. "
,, Matte myslím to vážně. Teď máš příležitost ji polibit. Jste sami.. . Ve vytahu....a Sami."
,, Kámo na to nemám. "tentokrát jsem zašeptal aby mě Elizabeth neslyšela.
,, To si děláš prdel?! Celý dny basníš o tom jak se ti líbí. Já si kvůli tomu narvu 20 maršmelounů do pusy, aby jste prohráli a pak museli hrát, že spolu chodite. No ty to vlastně nehraješ.
Ale přesto by si té šance měl prostě využít. "
,, Fajn zkusím to."
,, Tak se mi libíš! "
,, No jo no."
Viděl jsem jak se na mě Elizabeth tázavě divala.
,, Už musim končit. Kdyby nás tedy mohli vytáhnout? "
,, Asi max. Hodinu."
,, Co? "
,, Kecám. Jenom půl hodiny. Takže si pospěš."
,, Jo. Fajn. Tak zatím. "Ukončil jsem hovor a podival se na Ell.
,, No?"
,, Za půl hodiny jsme venku "
,, Až?... No fajn."Chvilku bylo ticho, které jsem po chvíli prolomil.
,, Můžu si k tobě sednout? "
,, Jasně. Nikdo ti v tom nebrání." zasmála se a plácla na misto kam bych si měl sednou.
Sedl jsem si k ní a ona si položila si hlavu na moje rameno.
,, Ty chodíš s Mikem nebo chceš chodit, že jo? "Ell....
".......... že jo?"
Hlavou mi zazněl Jacobův hlas. Nezraň jeho city. Má tě rád.
"Neee... Ale prosím tě. Jak tě to napadlo? "
,, Já nevim.... Ti jak se na sebe koukate.... A ja nevim... Spoustu dalších věcí."
,, Ne... Vážně netrap se tím. " nerada jsem mu lhala, ale nechtěla jsem mu ublížit.
,, Ell?"
,, No? "
Nic neříkal a jenom mi hluboce koukal do očí.Pak se ke mě začal přibližovat a já věděla k čemu se schyluje . Nevim proč, ale nebranila jsem se.
Byli jsme u sebe tak blizko, že jsme se skoro dotykali nosy.
Přemýšlela jsem, jestli je to dobrý nápad a jestli to mám udělat. Než jsem se stačila rozmyslet.... Políbil mě.
Nikdy by mě nenapadlo, že polibek s vlastní vůle bude patřit Matthewovi. Musim ale říct, že se mi to líbilo.
Po chvilce jsem mu dala ruku na hruď a odtahla jsem ho.
Byl to krátký dlouhý , a celkem dostačující.
,, Matte...... Já... "
,, Chápu. Bylo to na rychlo. Promiň" řekl smutně a sklopil hlavu.
,, Nevadí....... Ale musim říct, že se mi to líbilo " řekla jsem, abych mu zvedla náladu.
Matt se na mě podíval s nadějí v očí.
V tom výtah zaskřípal a začal znovu vyjíždět nahoru.
Stoupli jsme si a čekali až se výtah otevře.
Když se výtah otevřel, rychlostí světla jsme vyšli ven.
,, Kámo" zařval Jacob a šel obejmout Matta.
,, Elizabeth si v pořádku? "zeptal se mě pan N.
,, Jo, ale myslím, že asi dlouho do výtahu nevkročim."
Vyděla jsem Mika, jak se na mě kouká s úlevou v očích, že jsem v pořádku.
Teď jsem ale pořádně zmatená.! Vždy já miluju Mika i Matthewa! A do háje! Už jsem jako Bela z Twilight! Ta se taky (skoro ) nemohla rozhodnou.( Ale nakonec si vybrala.) Agrrrrrr. Proč zrovna já!
,, Tak vážení, když jsem zachránily tady kolegy z výtahu můžeme pokračovat. "řelka průvodkyně.
Matt ke mě přišel a chytl mě za ruku.
Teď jsem si uvědomila, že jsme zase strašně vysoko. Stiskla jsem Mattovu ruku, on pochopil a začal mě uklidňovat.
Přivedl mě k,, oknu,, a ukazal mi New York. Páni!,, Socha Svobody je vysoká i s podstavcem 93 metrů a váží 200 tun.Ukazováček má Socha Svobody velký 2,4 metruSocha Svobody byla z Francie do New Yorku poslána jako 350 dílů.Po doručení trvalo 4 měsíce, než byla Socha Svobody sestavena dohromady, Socha Svobody se nad New Yorkem vztyčila 28. října 1886.Po útocích z 11. září byla Socha Svobody pro návštěvníky uzavřena. Liberty Island, kde však stojí, byl v prosinci 2001 opět otevřen."pokračovala dál průvodkyně.
Nevnímala jsem ji. Přemýšlela jsem o výšce, Mattovi a Mikovi.---
Prohlídka se mi docela líbila. Večer na koncertě jsem zpívala New York New York. Přišlo docela hodně lidí.
Na konci jsme měli hodně velký aplaus.Po večeři jsem si šla rovnou lehnou a vyčerpáním jsem usla.
ČTEŠ
Akord Lásky
RomanceMladá jazzová zpěvačka Elizabeth si myslí, že kluci jsou na nic nebo spíš, že se nikdy nezamiluje. Názor však změní, když potká Mika. Mike začíná hrát jako basista, ve stejné jazzové kapele jako Elizabeth, a ona ho tím víc poznává. Později se dozvíd...