14.kapitola - Hádka

260 14 4
                                    

Je tu další den. Dnes by jsme měli jít do muzea. Docela se těším.
Koukla jsem se na mobil a bylo..... Ale né!.... Do háje.... Je 9 hodin. Rychle jsem se oblékla a sešla na snídani. Všichni už dojídali. Přišla jsem ke stolu, kde už na mě čekal Jacob a Matthew s úsměvem od ucha k uchu.
,, Aaa tady je naše Šípková Růženka! "řekl radostně Matt.
,,Ahoj..." řekla jsem a sedla si. ,, promiňte trochu jsem zaspala "
Matt, který seděl vedle mě, mě chytl pod stolem za ruku.
Podívala jsem se na něj, usmála se, ale hned jsem pohled odvrátila. V tu chvíli jsem ale zase viděla Mika jak se na nás kouká.
Pořád jsem k němu něco cítila. Bojím se... No spíš vím, že láska k Mattowi je jen povrchní, a k Mikovi opravdová. Nevim co mám dělat. Matta beru spíš jako kamaráda než jako.... No něco víc.

,, Vážení... "přerušil moje myšlení pan N.,,..... Mám špatnou zpravu. Dnes se prohlídka muzea Rocku a Jazzu zrušila. Bohužel nevím, co se stalo, ale za to mužu s jistotou říci, že budeme přeřazení do jineho muzea. Přesně do Metropolitního muzea umění."
,, jo!" vykřikla jsem a všimla si tazavých pohledů ostatních.
,, Teda... Hmmm.... No... Nic. "řekla jsem a sklonila stidlivě hlavu.
Do toho muzea jsem se chtěla podívat už od svých 11, co jsem poprvé viděla můj nejoblíbenější film. Oblibila jsem si ho od první chvíle co jsem ho uviděla. A mám ho ráda do teď.
Je tam totiž pár scén z toho muzea. Zlá učitelka angličtiny se tam promění v furii. BOMBA!
,, fajn. Tak se jděte připravit. Za chvily vyrážíme "řekl pan N a my se šli připravit.

---

Z Autobusu jsme vystoupili před muzeem.
Vyšli jsme schody a nahrnuli se k vchodu. Vstoupili jsme do vnitř a.. PÁNI! Vypadalo to tu přesně jako ve filmu.
Měli jsme krátkou prohlídku a pak rozchod.
Prošla jsem snad celé muzeu. Nakonec jsem si nechala antiku. Přesněji starověké řecko a řim. Nejlepší na celem muzeu. Řecké napísi na sochách, obrazech nebo malbách jsem přečetla snadno. Už od svých 13 se učím řecký jazyk. Abych vám řekla, neni to zrovna lehké.
Matt mě všude pronásledoval. Ptal se mě co znamená v řečtině tamto a tamhle to..a další .. Aggrrrgggggrrrr. Nakonec na mou žádost ho Jacob vzal na sváču. A já konečně měla klid.
Vzala jsem si deník a zapisovala různé informace. Ten denik je velice osobní a nechtěla bych, aby se někdo dozvěděl co tam je. Prošla jsem sochy různých řeckých bohů a u boha Herma jsem si všimla Mika, stojícího u boha Poseidona.
Nikde nikdo. To je jediná možnost si s ním promluvit.
Došla jsem k němu potichu a zaťukala mu na rameno.
,, Miku? "
,, No?" otočil se s úsměvem. Ale když viděl že jsem to já, úsměv se mu stratil.,, co chceš? "
,,Chci si s tebou promluvit!"
,, Já nemám zájem. "řekl a odešel ze sálu.
Proč!.... Ach jo.... Co jsem mu jenom udělala.!?

Ještě chvíli jsem si prohlížela exponáty ale pak jsme museli jít. Tohle muzeum bylo super! Měli tam úžasné věci. Dá se říci nesklamalo mě........ No až na Mika.

---

Po obědě jsem šla s klukama do společenské místnosti. Sebou jsem si vzala deník, knihu a učení, s tím že se budu učit.
Sedla jsem si na gauč a vytáhla zeměpis, matiku a fyziku.
Matt s Jacobem mi pomáhali. No přeci jsou o ročník výš a už to probírali. Matt je hlava na fyziku. Všechno mi vysvětlil a já s údivem vše pochopila.

Když už jsem měla vše hotovo. Rozvalila jsem se na gauči. Učení mi doslova vyždimává mozek.

Chvilku jsme si povídali a pak si Matt vzal polštář a požil si ho na můj klín. Lehl si a podíval se na mě rostomilím usměvem.
Věděl, že to nesnaším, ale když na mě udělá ten jeho kukuč, dovolim mu skoro všechno.
,, Dobře. Ale jen na chvíli. Jasný.? "
,, Jasný ty můj medvídku."
Co? Medvídku? Jako vážně? Podívala jsem se na Jacoba, který mi vyrazem naznačil, že jsme se přeci domluvili, že si tak budeme říkat a ať mu taky tak říkám .
,, Fajn..... Ty můj...... Bonbónku. "
Bože....
Matt se uvelebyl a zavřel oči. Já jsem si vzala knížku a začala si číst. Při tom jsem Mattovi prohrabávala vlasy a hrala si s nimi. On však spokojeně odpočíval.
Po asi hodině se Matt probral. Já však byla zabraná do knihy a nevnímala co se kolem děje. Pak jsem ucítila lehký polibek na tváři. Byl to Matt. Co jsem asi čekala....
,, Odpočatej? "
,, A jak."
Usmála jsem se a on mi úsměv oplatil.
Pak jsem si všimla, že má strašně rozčepýřené vlasy z toho jak jsem si s nimi hrála. Musela jsem tomu zasmát.
,, Co? Řekl jsem něco špatně? "
,, Ne ne... To tvoje vlasy. "
,, Co mám s vlasy? "
Vyndala jsem mobil a dala mu ho před obličej.
,, Páni..... Hustý!" pochvalil své vlasy.
,, Kámo! Co to maš s čírem? Ty můžeš být normalně pravoplatný klaun.! "řekl Jacob, který byl do teď na mobilu.
,, Dík.... No to víš"
Chvilku jsem si povidali a smáli. A do toho všeho mi Matt pořád říkal Medvídku, Bombonku, Elíku a několikrát mě obejmul.
Po nějaký době jsem zase ucítila Mika, jak mě spaluje pohledem. A s nenávistí pozoroval Matta. Podle jeho výrazu by Matta rostrhal za živa.
Když si všiml, že ho taky sleduju, sebral se a pomalu odešel prič. Takhle to nemůžu nechat.
,, Kluci, hned jsem zpátky. Jenom se jdu Mika zeptat, proč se s námi nebaví... Hned sem zpět. " (kdybych jen věděla)
,, Tak jo." řekl Matt úplně v klidu.
Sebrala jsem se, všechny věci jsem si tu nechala a vydala se za Mikem. Teď to z něj prostě dostanu.
Trochu jsem si popoběhla abych ho dostihla. Uviděla jsem ho na konci chodby.
Mike jak mě spatřil přidal do kroku.
Proč mi tohle dělá!
,, Miku zastav se! Potřebuju si s tebou promluvit! Teď už ale doopravdy! "
,, Není o čem" odbyl mě a zahnul k východu z hotelu.
Nasledovala jsem ho až na ulici, kde jsme se v hluku aut vydali dál.

,, Miku! Zastav se, slyšíš?! MIKU ! "
Ani se neobtěžoval otočit a dal pokračoval pryč ode mě.
Co jsem mu jenom udělala? Proč mě ignoruje?
,, Miku, zastav se a řekni my co jsem ti provedla, že jsi na mě takovej!! Už co jsme přijeli tak se chováš divně.!"
Najednou se prudce zastavil a otočil se. Vypadal, jako že stěží ovládá vztek. Takhle jsem ho ještě neviděla. Ruce zatínal v pěsti a tvářil se zoufale.
,, Co na něm sakra vidíš?! "
,, Cože? O čem to mluvíš?"
Hořce se zasmál. ,, Nedělej že nevíš! "
,, Hele nevim o co ti jde, ale chováš se jako idiot."
,, Tak ty nevíš jo? Tak já ti poradím! Je to vážně nechutný, jak se s Matíkem pořád pošťuchujete jak pětiletý!" zařval. ,,Medvídku! Elíku! Bombónku!" začal nás parodovat.

Mám pocit, že mi naskakuje husí kůže. Ještě nikdy jsme se s Mikem tak moc nehádali!
,,Miku notak uklidni...-"
,,Vážně nechápu proč se s ním zahazuješ!" přerušil mě hrubě. ,,Myslel jsem si, že máš na víc!" Tohle mě bodlo u srdce. Copak on si celou tu dobu ničeho nevšiml? Vůbec nic netuší? Ani trošku?
,,Jo a co sis ještě myslel?! Buď tak laskavý a objasni mi to! Tvůj myšlenkový systém je totiž pro normálního člověka moc nerozluštitelnej! V jednu chvíli jsi milý, ale pak se začneš chovat jako úplný debil! Například teď už mě zase skoro úplně ignoruješ! Nevím, proč ses tak naštval, kvůli takové blbosti! Vlastně netuším co máš pořád proti Mathovi. Poslední dobou se věčně mračíš a vím, že Matha nesnášíš, ačkoli nemám zdání proč!"
,, Prosimtě,ušetři mě toho divadla!!! " řekl hořce
,, Divadla? Já jen chci vědět co se děje! ?"
Nad mojí otázkou jen mávl rukou a šel dál.
Agrrrrr.
,, Jestli je to kvůli Mattovi, tak bys měl vědět, že náš vztah neni opravdovej. Je to sázka, kterou jsme prohráli a teď neseme nasletky... Musime hrát, že spolu chodime. "
Po téhle větě se Mike otočil uprostřed silnice kde jezdilo minimum aut.
,, Vážně?" řekl tazavě a s lehkým usměvem.
,, Jo. Ale stale to nevysvětluje proč se chováš takhle. Ta sázka byla později, než si nás začal ignorovat. Má to nějaký vysvětlení? "Mike skonil zrak a úsměv se mu stratil.
,, To tě nemusí zajímat.! " řekl a zase se pomalu vzdaloval.
,, Nemusí zajímat?.. To by ses divil.! "
,, Hele...." řekl a otočil se. ,,... Elizabeth, nemám na tebe náladu nech mě na pokoji........... "Neposlouchala jsem ho, protože jsem si všimla červeného Ferrari blížicí ho se k Mikovi docela velkou rychlostí. Kličkoval z chodníku na silnici a zpátky. Srářel mnoho večí, ležícich na kraji chodniku. Ten řidič byl určitě opilí.!
,, POZOR!" zařvala jsem na něj.
Mike se na mě díval tazavým pohledem.
Auto bylo docela blízko. Né to se nesmí stát už ne! Rozeběhla jsem se a na poslední chvíli jsem Mika strčila stranou.
Bohužel jsem ale naráz schytala já.

Jediny co si ještě pamatuji je velmi silný naráz, křupnutí nekolik mých kostí, menší let po silnici, drsný naráz o zem, to jak nemůžu dýchat, jak mi teče krev na čele a.... no všude, jak lidi okolo křičí nebo Mike, který na mě křičí se strachem v hlase.
,, Ell! Ellizabeth! "volal na mě. Přiběhl ke mě a lehce si mě položil na klín.
,, Proč si to krucinál udělala!?"
Podivala jsem se mu do očí, které mu ovládal strach.
,, Protože tě miluju.... "řekla jsem s posledním dechem, zavřela oči a propadla do velmi hlubokého bezvědomí........

Akord LáskyKde žijí příběhy. Začni objevovat