15.kapitola - Je Mrtvá?

164 16 4
                                    

Mike....
Viděl jsem jak mi upadá do bezvědomí.
,, Né né né. Neusínej. Prosím.! "řekl jsem prosebně.
,, Zavolej te někdo sanitku! "zařval jsem. Ale pak si uvědomil, že mi nikdo nerozumí.
,,Call ambulance, plese.! "
Tentokrát už lidi pochopili, vzali mobili a začali volat.
,, Tohle je všechno kvůli mě.... Kdybych se s tebou bavil..... Kdybych ti řekl pravdu,..... Nic s toho by se nestalo. "
Po tvaři mi stékala slza.
Pak jsem z dálky uslyšel zvuk blížící se sanitky.
Vyjela ze zatáčky a zastavila se u nás.
,, Pomoste prosím!" zavolal jsem na sanitaře.
,, Vy mluvíte česky? "zeptal se mě jeden ze sanitařů.
,, Ano"
Ostatní mi vzali Elizabeth z náruče a začali dělat první pomoc.
,, Has she puls? (má puls?) "zeptal se jeden sanitář druhého.
,, Yes(ano)" odpověděl druhý.
,, Breathes?(Dýchá?) "
,, Hardly. But yes.(stěží, ale ano)"
,, Good. Soak her into the ambulance and let her breathing mask. (dobře. Naložte ji do sanitky a dejte jí dýchací masku.) "
Dali jí na lehátko a naložili do sanitky.

Naznačili mi rukou, abych šel  taky.
Když jsem nastoupil,  zavřeli za mnou dveře a sanitka se rozjela. Viděl jsem, jak Ellizabeth ležela nehybně na lehátku a oni ji dávali vzduch do plic pomocí dýchací masky.
Vidět ji takhle, mi úplně rvalo srdce.......dá se říci.. roztrhávalo na kousíčky.
,,  Co se stalo? "zeptal se mě ten sanitář co mluvil česky.
,, Zachranila mi život" podival se na mě a naznačil mi, abych mluvil dál.
,, Jelo na mě auto. Řidič v něm byl určitě opilí. V poslední chvíli do mě strčila, ale schytala to ona. Řidič z místa odjel." slzy se mi z očí valily proudem.
,, Dobře..... A... Jsi pohodě? "
,, Co asi myslíte? Mojí přít.... Hmm... Teda... Kamarádku přejelo zrovna auto!"  odsekl jsem a chytl ji za ruku.
,, Ou.. Promiň................... Můžu se tě zeptat na nějake otázky..... - "
,, Mike"
,, Miku.... Jak se jmenuje? "
,, Elizabeth. Elizabeth Jackson."
,, Kolik ji je let? "
,, 16" všechno si zapisoval do nějakého vyplňovácího papíru.
,, A má tu rodiče? "
,, Ne. Jsme tu na pracovním pobytu s naším orchestrem. Její rodiče jsou v České republice."
,, Dobře. Tak kdo má za ní povinnost?Nebo spíš, kdo vás má na starosti? "
,, Náš dirigent a vedoucí orchestru.... Victor Newman. "
,, Potřebuji znát jeho číslo. "
Všechno jsem mu řekl...... Všechno co jsem věděl.
Povidal jsem si s ním ještě chvíli. Z lidma to uměl. Velmi dobře mě uměl uklidnit.

Sanitka se zastavila. Otevřeli se dveře, vyndali Ell ven a vjeli sní do nemocnice. Šel sem vedle ní a stále jsem svíral pevně její ruku. Jeli jsme prosvětlenou uličkou až k sálu. Tam mi už jít nedovolili. Sedl jsem si na židli, nervy v kýblu a čekal jsem co se bude dít dál. Celý jsem se klepal.

,, Mike? "zeptal se mě ženský hlas.
Podival jsem se a uviděl sestřičku blížící se ke mě.
,,  Ano?"
,, Poslal mě za tebou Henry...... Sanitař. Já a on jsme tu jediný kdo mluví česky. "
Nic jsem neříkal sklonil jsem hlavu a dival se do země.
,, Ale no tak.. Bude v pořádku... Tady jsou ti nejlepší doktoři v celém New Yorku."
,, Co jí tam teď provádějí? "
,, Podle sanitařů má vnitřní krvácení, silný otřes mosku a několik polamaných kostí. Takže musí  krvácení zastavit a narovnat  kosti a dál nevím ."
,, Tak tos te mě uklidnila "
Čekal jsem několik minut. Pak ze dveří vyšli dva doktoři. Vypadali, že pospichaji a někoho hledají.
Kolem šel ještě jiný doktor.... A oni.. To co jsem čekal... Na něj zavolali. Vypadali vystrašeně.
,, She has a heart attack.(Ona má zastavu srdce)"
Ten 3 doktor se zděsil a rychle zaplul s ostatními do sálu.
,, Zastavu srdce?!!! "zakřičel jsem na sestřičku.
,, Miku, to bude dobrý. Tohle oni nemysleli, tohle neříka-"
,, Já umím anglicky! Nejsem blbej! "zkočil jsem ji do řeči.
,, Miku... Klid!"
,, Né!!.. Tam vedle umírá holka kterou...... Která mi zachranila život! Je to moje kamarádka!"
Sestřička nestačila nic říct, protože jsem vtrhl do pozorovací místnosti. Bylo tam velké prosklené okno s výhledem do sálu.

Akord LáskyKde žijí příběhy. Začni objevovat