18. Koláč

561 47 8
                                    

Dean vysvětluje Samovi svůj cíl, později spolu s Bobbym peče koláč.

Jednoho rána Sam vešel do koupelny, aby se nachystal na nadcházející den. Položil své oblečení na sklopenou záchodovou mísu a natáhl se pro kartáček. V ten moment si toho všiml.

„Co to-?" zadrmolil, když spatřil fotku sebe a Deana přilepenou k zrcadlu. Zamračil se, vzal ji do ruky a zadíval se na obrázek svého velkého bratra, zdravého a šťastného. Tenhle snímek byl pořízen zhruba před rokem – stáli bok po boku, ruce položené kolem ramen toho druhého a s Impalou za zády. Oba se vesele usmívali do kamery.

Byl to určitě Samův nejoblíbenější společný obrázek, jen nechápal, proč byl na zrcadle. Zeptám se Deana hned, jakmile sejdu dolů, pomyslel si a položil fotku na parapet, aby se mohl obléknout.

Zatímco si čistil zuby, neustále po něm střílel očima. Bylo to už tak dávno, co viděl Deana v plné kondici a lámalo mu srdce, když si pomyslel, jak nyní vypadá.

O deset minut později umytý, oblečený, oholený a se snímkem v ruce sešel dolů do obýváku. „Deane?"

Když se nedočkal odpovědi, přešel do kuchyně, kde Bobby připravoval snídani a naléval všem kávu.

„Dobré ráno, Same," byl pozdravem.

Sam se rozhlédl po kuchyni, ale Deana neviděl. „Kde je, Bobby? Je v pořádku?"

„Jo, je venku. Nemusíš panikařit."

„Proč je venku?" Sam přešel k oknu a oči se mu rozšířily, když ho viděl jen v tričku, jak sedí na Impale, oči upřené k nebi. Jeho nohy byly zapřené o nárazník, ruce měl omotané kolem svého hubeného těla.

„Co tam k čertu dělá? Vždyť mrzne!"

„Říkal, že potřebuje chvilku. Kontroluju ho každou minutu, jestli je všechno v pořádku."

„Ale může onemocnět!" Sam odspěchal z místnosti.

Bobby protočil oči a obrátil palačinky, aby je nespálil.

Sam vmašíroval zpět do kuchyně. „Neviděl si mou mikinu? Nic – na tom nezáleží!" odběhl.

„Můžeš se uklidnit?"

„Je zima i tady... umíš si představit jak je asi venku? A on nemá ani bundu!" Sam držel tu Deanovu koženou v ruce. „Budeme za chvíli zpátky."

Starší muž zavrtěl hlavou, když sledoval, jak Sam otevírá dveře a spěchá za bratrem.

Dean byl tak zaneprázdněn svými myšlenkami, že ani nepostřehl Sama venku, dokud si vedle něj nesedl a nepoložil mu bundu kolem ramen. „Ahoj," pozdravil ho tiše a lehce se k němu natočil. „Něco se děje?"

„Jen se chci ujistit, že ti není zima," Sam mu ji ještě pečlivě upravil. „Tak."

Dean obrátil oči v sloup a s přátelským výrazem ho popíchl. „Takže hádám, že kvočna Sammy je zpátky."

Sam do něj lehce šťouchl a přesunul se k němu blíž. „Co tady děláš?"

„Jen přemýšlím," tiše odpověděl a přitáhl si bundu blíž k tělu.

„O čem?"

„Jen tak," pokrčil rameny. „O ničem důležitým."

Sam přikývl a vytáhl fotku. „Našel jsem tohle. Řekneš mi, proč byla umístěná na zrcadle v koupelně?"

Nenecháš mne padnoutKde žijí příběhy. Začni objevovat