Chapter 1

12.6K 674 20
                                    

Kim Hana bangun dari tidurnya dgn mata yg masih tertutup rapat....Aishhhh malasnya nk pergi sekolah !

Dia membuka matanya perlahan....Dan..

"AAAAAAAaaaa !" Hana terjerit kuat dan dia segera menekup mulutnya dgn bantal....Aduh kus semangat ! Maw xterkejut ? Tiba2 je ada org yg tengah melekat di ats siling dgn muka yg mengerikan melihat ke arah dia !

"Unnie ! Jangan muncul sesuka hati boleh x ? Dh la unnie....Hana nk pergi sekolah ni...Nantilah Hana tlong unnie yer ?" Kata Hana dgn malas...Dia bingkas bangun dari katilnya lalu masuk ke dalam bilik air...Mandi dulu sebelum nak pergi ke sekolah~ lalalallalala~

彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡

"Hana.....Tadi mama dgr kamu mnjerit dalam bilik ...Kenapa ?" Tanya Puan Kim kepadanya sambil menuang air ke dalam cawan..

"Macam biasalah mama...Macam xtau pulak..." Balas Hana selamba ...Dia mengambil sekeping roti bakar lalu mengunyah laju ! Hari ni hari terakhir dia ke sekolah ,kerana mnggu depan dia akan bertukar ke sekolah yg baru....

"Hari ni last kamu pergi sekolah tu..Jangan buat benda pelik pulak !"

"Arrasoe mama ! Xbuat benda pelik aih !! Lex2...Hmmmmm Hana nk pergi skolah dulu lah yer ? Babai ! Mmuah !" Hana mencium pipi kiri mamanya,kemudian dia melangkah pergi ke pintu depan rumah...Dalam masa yg sama dia mngeluh..Nak tau sebab apa ? Sebab unnie yg melekat ats siling tdi tu ikut dia ! Bertabahlah Hana -_-

"Unnie !! Xkn unnie nak ikut Hana jgak pergi sekolah ? Duduk rumah lah ya ? Hana nk pergi dulu ! Bye !" Hana berlari anak keluar dri pagar rumahnya...Dia dpt melihat Unnie yg bersamanya tdi hanya memandang ke arahnya sebelum lesap menghilangkan diri...Hana trsenyum,nasib dia xikut...Kalau dia ikut susahla Hana nak belajar nnti .-.

Sepanjang perjalanan Hana berjalan kaki menuju ke sekolah..Macam2 jenis hantu dan roh dia nampak....Tetapi dia buat xtahu saja...Perasaan takut dah memang hilang dari jiwanya kerana dia sudah lama dapat melihat hantu dan roh manusia..Jenis bentuk dan wajah yg mengerikan jugak dia sudah tidak kisah lagi..

彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡

"Hanaaaaaaaaa ! Hari ni last kau sekolah kan ?" Eunji kawan baik Hana melentokkan kepalanya di ats bahu Hana...Eunji mmg seorang kwan yg suka skinship dan manja....Jadi Hana sudah tidak kisah lagi....Dan rahsia Hana yg boleh nampak hantu pun Eunji tau ! Sebab mereka berdua memang sudah lama berkawan sejak dari kecil lagi !

"Haah...Alaaaaa xboleh nk manja2 dgn kau dh..." Hana mmbalas smbil trsenyum...

"Itulah...Kau xpindah xbolehke ? Dduk sini dgn aku..."

"Kalau boleh aku pun xhingin nak pindahla....Tapi aku terpaksa pindah dekat Seoul jgak...Bapak aku tu la,p bukak syarikat baru dkt Seoul -.- Nanti aku dh xboleh nak usha Jeon Jungkook aku !!!! Huaaaaa !!!"

"Paler sungguh kau ni an ? Boleh kau ingt dkt Jungkook lagi....Tau la budak tu hansem pun....Hmmmm aku dh xde kawan dh nnti." Eunji mencebik mulutnya...Menyampah dgn Jungkook yg bajet hansem..Tapi mmg hansem pun hihi..

"Kau kawan dgn hantu2 yg ada kt sini lah !"

PPok !

Kepala Hana diketuk menggunakan pen...

"Kuangja kan mulut kau ! Hantu2 jgn main2 lah !"

"Masalahnya sekarang mmg ada hantu pun dekat tepi kau !" Hana memuncung mulutnya ke arah tepi Eunji...Eunji terus melompat dri kerusinya lalu melekat dgn Hana..

"Kau serius ke beb ? Aduh kau ni an !"

"X...aku tipu je !" Hana trsengih sebelum ketawa mcm gila ! Eunji mngetap bibirnya....Dh masuk 10 kali dh kena tipu dgn Hana ! Bertabahlaaa Eunji = ̄ω ̄=

"Wey Jungkook !" Eunji berkata dgn separuh menjerit sambil tangannya menunjukkan ke arah Jungkook yg berjalan di koridor sekolah berseorangan sambil membawa beg !

"OMG ! Bapak hansem !" Mulut Hana mula ternganga...Parah betul Hana nih...Memang die hard fan dkt Jungkook sungguh2 lah ! Eunji menggeleng kepala melihat telatah Hana....Hana mmg cntik orgnya,tetapi dia tidak mempunyai kawan yg ramai....Ada setengah yg kata dia mmpunyai masalah mental kerana kdg2 dia akan berckap sorg2 di tepinya seperti ada manusia disitu...Tetapi padahal Hana bukan mental,tetapi dia sdg bercakap dgn hantu....Nampak mcm xlogik ? Tapi itulah...Memang betul ! Eunji sja yg pling rapat dgnnya memandangkan Eunji sudah mmg tau penyakit Hana yg boleh lihat hantu...

"Uuiiii sudahla tu usha...Dah nk pecah dinding tu kau tgk padahal Junglook dh xde kat situ pun !"

"Ish biarlah...Aku hari ni jer tau boleh tgk muka dia....Nanti dh xboleh dahhh ! "

"Yerlah2..Ikut kau lah....Tengok la sampai tembus betul2 dinding tu...Jangan bg roboh bangunan ni pulak sudahla !" Eunji membebel sambil tgannya ligat membuka buku ...Bajet rajin je tu ! Padahal xrajin pon xD

彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡

Hari ini....hmmm hari yg perlu Hana pergi ke sekolah barunya...Baru semalam dia sampai dkt rumah ni,tetapi sudah dipaksa oleh mama untuk pergi ke sekolah baru tu...Ish2 sabo je lah ! Sudahla semalam dia tidak dapat tidur kerana ada hantu kanak2 yg ajak bermain dgnnya....Stress siot ! Nak halau kang nangis budak tu susah pulak....Dgn malas Hana bangun jugak dri tmpt tidurnya....Di Seoul,bentuk hantu dan roh nampak lebih mngerikan daripada tmptnya dahulu di Gwangju...Aigooo dh la suka muncul mendadak...~

-SKIP-

"Hana,jangan buat perangai pelik kat sini arra ?"

"Arrasoe appa ! Hana janji xbuat !" Hana mengangkat sebelah tgnnya seolah2 ikrar sambil trsengih.

"Baguslah...Kalau nampak bnda tu buat xtau je ?"

"Tapi kalau dia minta tolong mcm mna ?" Tanya Hana smula dgn muka yg dikerutkan..

"Jangan tlong ! Kamu xingt apa dh jd dkt kamu sebulan yg lepas ?"

"Ingt....Hmmm yerlah2 ...Hana masuk dulu eh ? Annyeong !" Stelah mencium pipi appanya,Hana segera masuk ke dalam kawasan sekolah trsebut..Luas gila...Macam padang yg org main bola sepak tu !

Sedang asyik dia berjalan,dia terpandangkan seseorang yg berambut putih kehijauan melintasi dihadapannya....Hana buat xtau je ! Malas nk amek tau ! Sekarang yg perlu dia amek tau adalah pejabat...Pejabat dkt mana skrg ? Hmmm perlu x dia tanya pelajar berambut putih kehijauan yg berjalan agak jauh drinya ?

Tanpa berfikir panjang ,Hana berlari anak menuju ke arah pelajar trsebut..

"Yah sy nak tanya awk boleh tlong tnjukkan arah untuk ke pejabat sekolah boleh x ? " Hana bertanya kepada pelajar lelaki itu...Pelajar lelaki itu mengalih pandangan kearahnya...Dingin ! Dia memandang sekilas ke arah Hana,lalu dia dgn selambanya berjalan seperti Hana tidak wujud disitu !

"Kwangjar btol ! Tau lah hansem pun ! Belagak nak mampus ! Aku tnya boleh dia buat xtahu je? Huh !" Hana memaki hamun dgn kuat sekali ! Geram !

Tiba2~

TBC

*OMG xD ff baruuuuuuu wuuuu~
*ahjumma harap ff ni dpt sambutan lah :)
*please vote and comment !
*promote sekali kehkekeh xD

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now