Chapter 10

5.2K 496 10
                                    

"Awk siapa ?" Tanya Hana yg masih pelik dgn dua org plajar prempuan yg nampak agak angkuh dan bajet bagus dihadapannya...Angin x,ribut x,ttiba mncul kenapa ?

"Sy Yein...Dan ini kwn baik sy Irene.." Jawab Yein dgn nada yg dilembutkan gila !

'Kwn la sgt ! Haktuih !' Irene mncebik mlut apabila Yein mngatakan dia kwan baiknya....Sebenarnya bukan kwn baik pun ! Dia sprti hamba saja kpda Yein ! Yein mnyuruhnya mmbuat smua krja trmasuk kerja sekolah yg diberi oleh ckgu ! Nak bantah ? Xboleh,dia xberani bantah kerana Yein amat brkuasa disini....Bila2 masa saja dia boleh ditendang keluar dri sekolah ini..Dia xnk kluar ! No and no sbb sekolah disini mmg susah nk masuk kalau stakat org biasa saja ! Kebanyakkan yg bersekolah disini anak2 org berada !

Lamunan Irene terbantut apabila dia terasa dirinya disiku di pinggang...Dengan wajah yg dibuat2 ceria dia menyapa jugak pelajar bru trsebut.

"Hai ! Sy irene ! Nama awk apa ya ? Boleh kami tau ?"

"Sy Hana." Jawab Hana teragak2 ...Entah2 mreka berdua ni nk cri pasal apa ?

"Sedap nama awk ! Boleh kita brkawan ? Awk dri kelas mna ?" Yein duduk disebelah Hana sambil snyuman xlekang dri pipi.

"Sure...Why not ? But err kenapa tetiba saja ? Awk kenal sy ke sebelum ni ? And sy dri kelas 5A . "

"Kenapa xboleh ke sy kwn dgn awk ?" Yein mula mnyampah bila berbicara dgn Hana...Baginya Hana seorang yg bnyk tnya and a little bit annoying ! Xper dia akn balas nnti !

"X...Bukan maksud sy mcm tu.Sy pelik saja sbb tiba3 awk nk kwn dgn sy..Sy ni jrg nk ada kawan prmpuan.." Jawab Hana perlahan dgn kepala yg ditunduk..Hatinya sebak2 tiba2..Ingatannya terimbas kembali disekolah lamanya dulu..Eunji saja kawan baiknya...Org lain semua xnak kawan dgnnya ! Bagi diorg Hana seorang yg pelik ! Kdg2 ckp sorg2 ~ dan selalu buat benda pelik sehinggakan menyusahkan dirinya sndri !

"Kami ikhlas kwn dgn awk....Kita kwn okey ?" Tanya Yein dgn muka yg penuh harapan....Hana mengangguk kepala perlahan...Ergh kwn je lah...Dah org nk kwn dgn kitakan ? Buat apa nk tolak ?

"Okey good ! So jom ikut kitaorg ? Mkn skli ?"

"Rehat dh nk hbis..Mungkin lain kali..Sy pergi dlu !" Hana bingkas bangkit dri tmpat duduknya...Hatinya tiba2 tidak tenteram...Semasa dia bersembang dgn dua org pelajar prempuan td ,dia terperasan akan sesuatu...Sesuatu yg mnyeramkan di belkang mereka !

彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡

Hana berjalan utk pulang ke rumahnya...Dlm perjalanan utk pulang dia trserempak dua org pelajar tdi yg sedang bergelak ketawa riuh di hadapan pagar sekolah...Sembang apa entah dia pun xtau...Hana bercadang utk pergi ke arah mereka ttapi terbantut apabila ternampak bnda yg mnyeramkan itu masih lagi bersama mreka berdua ....Degupan jantung Hana mkin bertmbah kencang apabila benda itu melihat kearahnya tajam !

'Kenapa hantu tu mengerikan sgt ? Hantu dkt skolah lama aku dlu pun xngeri mcm ni !' Getus Hana di dalam hatinya....Seram jgak bila tgk lama2..Tiba2~

"Hana !" Seseorang muncul dibelakangnya...Ohhh siapala lagi kalau bukan mamat putih tu !

"Apa ?"

"Kau jgn kwn dgn diorg !" Tegas Yoongi berkata dgn mata yg sukar digambarkan oleh Hana...

"Kenapa plk ?"

"Aku ckp jgn kwn! Kau ikut ckp aku ! Jauhi dri diorg arrasoe ?"

PPUFF !

Sekali lagi Yoongi hilang tnpa sempat Hana bertanya dgn lebih mendalam...Arghhhh suka sngt buat dia mcm ni !

"Eh Hana ! Awk xbalik lagi ?" Tanya Irene yg perasan dgn kehadiran Hana yg berdiri tidak jauh dri mereka...Yein dan Irene yg berdiri di dpn pagar mndekati ke arah Hana...Hana gelabah ! Aduh bnda tu ! Ikut diorg jgak !

"Sy nk balik la ni !" Ujar Hana kalut...Dadanya mulai berdebar semula...Benda itu masih merenungnya lagi tnpa rasa penat langsung...Makin dekat bnda tu berdiri dgn Hana ! Menggeletar satu badan Hana dibuatnya apabila bnda itu menyeringai kearahnya pula ! Xpernah dia rasa perasaan mcm ni ! Inilah kali pertama buat dirinya !

"Eh ....Xpyh balik lagi ! Jom join kami prgi mkn dlu ! Nak ?" Pelawaan Yein ditolak laju oleh Hana...Di dalam fikirannya sekarang adalah dia nk balik rumah ! Xsanggup lagi matanya bertentang dgn benda tu !

"Sy blik dlu !" Hana berjalan laju meninggalkan mereka berdua yg masih terpinga2 ..

"Kau tgk tu ! Sombong siot ! Menyampah pulak aku tgk !" Kata Yein dgn nada yg geram skli...Matanya tajam merenung ke arah Hana sehingga bayangan Hana hilang dri matanya.

"Entah...Aku tgk dia pelik..Weird...Muka dia nmpk tkut ! Aku pun xpaham...Sudahla tu pelawa kau pon dia tolak ! " Sambung Irene pulak...Yein trsenyum sinis..

"Aku rasa mungkin dia gila mcm budak2 skolah kita ckpkan tu ! Jomlah balik rumah !"

"Aik td kau ckp nk mkn ?" Pertanyaan Irene dibalas dgn jelingan oleh Yein....Hmmm nampaknya td Yein saja je ckp mcm tu dpn Hana rupanya !

"Kau mkn dkt rmhla ! Huh dh aku blik dlu !" Yein memboloskan dirinya di dalam kereta mewah yg sudah lama berhenti di bahu jalan ...Setelah itu kereta itu terus memecut laju meninggalkan Irene yg masih berdiri disitu.

SKIP

"Taehyung......Taehyung....Buka pintu ni nak !" Puan Kim mngetuk pintu bilik anak terunanya kuat....Taehyung mmbuat ragam semenjak dua menjak ni..Malas nk pergi sekolah,makan dan minum pun xmenentu....Pakaian serabut...Persis sprti org gila ! Puan Kim pun xtahu kenapa Taehyung yg ceria berubah mnjadi demikian.

"Taehyung ! Buka pintu ni !" Puan Kim mngetuk lagi...Sperti biasa tiada balasan langsung..Puan Kim mngeluh perlahan...Dia pun dh mati akal dgn perngai Taehyung ni...Dulang yg mmpunyai makanan dan segelas air suam diletakkan di hadapan pntu bilik Taehyung...Dia mengambil kputusan utk berlalu prgi dri situ..

Yoongi berdiri di hadapan bilik Taehyung dgn riak muka yg sukar digambarkan...

'Taehyung aku minta maaf.Kalau aku xjd mcm ni ,kau mesti akan ceria sprti dlu..Mianhae..'

Yoongi memandang lama pintu blik Taehyung ..Stelah itu dia terus menghilangkan diri dgn hati yg sedih..Dia buntu.Apa yg perlu dia buat ? dia xnk Taehyung sedih disebabkan dia ! Atau perlu x dia meminta pertolongan dari Hana ?

TBC
-OKEY AHJUMMA TAU part ni HAMBAR.mian,mmg xdak idea sungguh T.T
-jgn lupa vote n komen xD itu penting...kalau nk bg idea pun boleh jgk xD bg idea mcm mna nk buat crita ni jd mnarik haha xD
-okey tu je...Jangan lupa follow my ig @kookiekshop. kat stu mcm2 jual mmuahaha !

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now