Chapter 20

4.8K 476 33
                                    

Peluh dingin mula muncul di dahi Sehun...Sehun menoleh ke arah Yein yg jugak terdiam di sebelahnya...Mukanya pucat lesi !

Sehun menarik nafas panjang2 sebelum mnghembusnya perlahan..Dia keluar dari kereta untuk melihat mangsa yg dilanggarnya tadi...

Keadaan lalu lintas makin sesak dan ramai orang yg berkerumun di hadapan keretanya makin mnyesakkan matanya yg memang sudah tersedia sesak ! *berapa kali banyak sesak daa 😂

Mata Sehun terbeliak..

Y...Yoongi ?

Banyak2 manusia kenapa dia prlu langgar Yoongi ? Yein yg entah baru muncul ditepinya berdiri kaku tidak berkutik sedikit pun...Polis dan ambulance jugak telah sampai hasil bantuan dari orang ramai..

"Encik..Encik pemilik kereta ni kan? Boleh kita bercakap di balai untuk keterangan lanjut tentang kes ini ?" Tanya salah seorang polis yg ada disitu..Sehun mngetap bibirnya...Xguna...Kalau Yein xbuat perangai tadi,semua ni xkan terjadi ! Ergh!

END FLASHBACK

Sehun duduk di ats katilnya dgn kepala yg serabut sekali..Serabut dgn perangai Yein yg makin mnjadi2! Baru dia sedar yg Yein pernah cuba membuli Hana dibelakangnya !

Dia geram sungguh dgn sikap Yein ni ! Ingtkan lepas kejadian Yoongi tu dia akan berubah.Tapi x !

Makin teruk lagi ada la tambah2 bila dia stress...

"Damn !" Sehun mengenggam jari jemarinya yg luka dgn perasaan geram...

Sehun bangkit dari ats katilnya,dan dgn laju dia menuju ke bilik Yein yg bersebelahan dgn biliknya saja..

Dibuka kasar pintu blik trsebut ! Terpampang di matanya selujur tubuh yg elok sja berbaring di ats tilam empuk itu...

Sehun merentap selimut yg meliputi badan Yein sekuat hati..Yein yg tgh tidur terjaga akibat rentapan tersebut...

"Kau nk apa Sehun ? " Tanya Yein dgn suara yg tenggelam timbul,kesan dari orang bangun tidur la katakan..

"Aku dgr dari kwn kau yg minat dkt aku tu tentang kau buli Hana..Btul ke ?"

"Kalau betul pun kenapa ? Kau nk buat apa dkt aku?" Tanya Yein sambil itu dia bangkut dadi pembaringannya..Nak sambung tidur pun dah terbantut...Dlm diam dia mmaki hamun di dalam hati..Ni sah2 Irene yg bocorkan hal ni..Sial punya prempuan.

"Kan aku dh ckp jangan kacau dia ! Kau nak buli orang lain,fine aku xkisah ! Tapi jgn dia !" Kata Sehun dgn perasaan marah sekali ! Yein trsenyum sinis .Apesal pakat bela budak gila ni ?

"Eh yg kau nk bela dia apesal Sehun ? Kau suka dia eh ? Lol..Budak gila tu kau suka ? Xde taste langsung ." Balas Yein selamba..Wajah Sehun yg merah padam akibat menahan marah dipandangnya sipi...Xtakut langsung ~

PPANG !

Pipi Yein ditampar kuat oleh Sehun ! Yein trgamam...Dia tampar aku ? Dh kenapa ?

"Kau dh kenapa nk tampar aku bodoh !"

"Kau tu yg bodoh ! Papa belikan ubat utk kau,tapi kau xmkn ! Papa nk kau p terapi kau x nak ! Lepastu bila penyakit kau dtg,habis kau buli org2 lain...Kau ni xde perasaan ke apa hah ?! Kau jgn buat aku bocorkan rahsia3 kau selama ni dkt sekolah !Better kau jgn ganggu Hana lagi !" Ugut Sehun sambil trsenyum puas.. Berani jamin punyalah Yein xleyh balas kali ni kata2 dia....

"Papa kau je okey..Not my official father..Kau jgn igt aku trima kau,tpi aku trima bapak kau yg xguna tu okey." Yein mnolak tubuh Sehun sekuat hati lalu dikunci biliknya...Dia mnghempas badannya di ats katil dgn perasaan yg bercampur baur...Mcm mna dulu dia boleh bocorkan rahsianya kepada Sehun ? Huh ! Kalau dia xbocor semua ni xkan trjadi..

Kalau Sehun bocorkan rahsianya..

Reputasinya akan jatuhlah !

No..No..Xboleh ! Tapi...

Dia mmg xsuka dkt Hana dari dlu lagi..Bkn sebab hal dlu lun sebenarnya..Tu alasan semata2 !

Tapi dia xmenyukai Hana sbb Hana boleh melihat hantu...Dan roh !

Yein amat pasti yg Hana berhubung dgn Yoongi walaupun Yoongi dah mati ......No..Xboleh..

Dia nk berhubung dgn Yoongi jugak..Dia rindukan Yoongi walaupun dirinya pernah ditolak dulu...

Tu yg dia buli Hana supaya dpt bertemu dgn Yoongi walaupun sekali,dan ternyata berjaya kerana Yoongi mncul dihadapannya walaupun sebentar ...Dulu masa dia buli seorang prempuan yg duduk di tempat milik Yoongi ,Yoongi ada mncul jugak walaupun hanya seperti bayangan !

Tapi,..

Yein sedih jgak...Xpasal2 nama Yoongi jd kotor akibat perbuatannya..

Xpasal2 diorang ckp yg roh Yoongi xtenteram jd dia bnuj pelajar yg duduk di tmptnya..

Hmmm...

Yein mngeluh perlahan...Kenapa nasibnya sperti ini ?

🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠

Hana duduk di dlm bliknya...Masij teringat lagi perbualan dia dan eommanya pg td..

3 HOURS AGO.

"Hana.....Hmmm hantu2 yg Hana selalu ceritakan tu selalu kacau x Hana lagi sepanjang Hana duduk dkt skolah baru tu ?" Tanya eomma nya lalu duduk disisi Hana yg sedang mngunyah roti bakar....Hana nyaris trsedak apabila trdengar soalan sebegitu...Dh kenapa eomma ni tiba2 tnya soalan mcm tu ?

"Ada la jgak." Jawab Hana acuh x acuh..Gila nk bgtau yg dia nyaris jatuh dari bangunan sekolah akibat Yein xguna tu..Tapi salah dia jugak,ikut Yein...Tapi perasaannya yg berkobar2 nak tau apa yg trjadi dkt pelajar yg pernah dibuli smpai mati oleh Yein mmbuatkan dia tidak berfkir panjang utk mngikut Yein !

"Hmm...Hujung minggu ni eomma nak kamu ikut eomma jumpa kawan lama eomma..." Jelas eomma kepada Hana...Okey jumpa kwn mama ...Then ...

"Mama ajak kamu ni sebab dia pandai berubatkan orang yg boleh nampak hantu roh mcm kamu jd normal semula.." Sambung eomma lagi..Hana blank ...Apa mksud eomma ni ?

"Apa mksud eomma ?" Tanya Hana ingin tau....Tiba2 dia terasa jantungnya berdegup kencang...Ergh apa mksud ni ?

"Eomma nak dia buangkan penyakit kamu yg boleh nampak hantu tu Hana....Supaya kamu xdiganggu lagi Hana.."

"What ?" Hana trgamam..

Macam mna dia nk berhubung dgn Unnie yg selalu ganggunya sehinggakan Unnie tu dianggapnya sperti kakak sndri ? Lagipun dia dh xkisah pasal hantu ni mmandangkan dh mmg dri kecik dia jd mcm ni...So dh mmg sebati dlm diri...

Dan..

Mcm mna dia nk berhubung dgn Min Yoongi kalau dia buang penyakit ni ?

TBC
-PNDEKKAN 🐒🐒
-XPER...ESOK AHJUMMA UPDATE chapt sterusnya yaa xD sbb esok cutii wooo
-sorry..smlm ckp nk update kan ? tp xupdate pun...Huhu 😭😭
-jgn lpa vote n kmen nae ?
-Dan jgn lpa melawat ff baru ahjumma Oh My Oppa xD bkn ahjumma buat kkk.....Kwn ahjumma yg karang,,,Ahjumma post sje...hehehe .
-Syg hampa ketat2 😂😂😘😚🌚🌚🌚

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now