Chapter 11

5.2K 469 25
                                    

Hana menutup buku fizik yg dibukanya dri td smpai skrg...Matanya sudah tidak tahan kantuk..Bila2 masa saja dia boleh tidur...Dia mnutup suis lampu belajar...Dan dengan malasnya dia berjalan menuju ke arah katilnya...Malam ni tiada satu pun hantu yg ikutnya...Bolehla dia tidur dgn sepuas2nya tanpa gngguan ! Yey !

Suis bilik dimatikan...Biliknya gelap gelita seketika sebelum mnjadi cerah semula akibat lampu jalan yg menerangi di dpn rumahnya...Matanya muka kuyu....Dan..

BBAM !

Bunyi meja belajarnya sperti diketuk kuat mngejutkan Hana....Tapi sebentar saja...Matanya hendak tertutup smula memandngkan dia mngantuk tahap kritikal sudaaa....

BBAMM !

Sekali lagi bunyi meja belajarnya diketuk kuat mcm nk roboh ! Hana memekakkan telinganya...Lantakla nk jd apa pun...Dia nk ketiduran ~ Mengantuk woi !

MEANWHILE

'Pmpuan ni telinga pekak ka apa ? Punyala semangat aku ketuk meja,tapi dia buat xtahu ja ? Cis ! ' Yoongi menggumam di dalam hati....Diketuk lagi meja belajar trsebut,tetapi still tiada respon ! Ish ! Telinga tenuk betulla !

Yoongi berjalan perlahan2 menuju ke arah Hana yg tgh tidur di ats katil..Dia dduk di ats katil king jugak...Katil besarkan ? xpakan ? Hehe..

Yoongi mengambil keputusan utk menggerakkan Hana saja memndngkan dia ada hal penting untuk dibincangkan...Tetapi niatnya terbantut stelah melihat Hana yg tgh tidur dgn nyenyak sangat ! Kalau buat bnda jahat pun xsedar ! Ish apa yg aku fkir ni ? Lol ! Yoongi mengetuk kepalanya kuat bg mnyedarkan dirinya xD

Tanpa sedar,tangan Yoongi laju saja berlari di ats dahi Hana....Dikuis rambut Hana perlahan mngguankkn jari jemarinya...Dia tergamam.Tangannya...Mampu sentuh rambut Hana ? Dia mncuba lagi dgn mnyentuh pipi Hana perlahan....Dan tangannya laju bergerak ke arah bibir Hana...Dia mngusap perlahan bibir Hana ...Sehinggalah dia trsedar dgn perbuantannya ! Ditarik laju tgnnya tersebut dgn jantung yg berdegup kencang! Argh ? Dh kenapa dgn dia mlm ni ? Kenapa dia mmpu sentuh Hana ? Bukankah dia roh ? Dan kenapadgn jantungnya ?!

'Kenapa aku dpt sentuh dia ? Atau mungkin aku dh nk sembuh ? Argh michin ! Baik aku belah dri sini!'

Yoongi mngambil keputusan utk berlalu pergi saja...Tetapi..

"Yoongi.....Kau ke tu ?" Kata Hana dgn suara serak basahnya..Yoongi yg bru hndak berlalu mmbrhntikan langkahnya...Dgn segera dia pergi ke arah Hana smula...Hana yg separuh sedar dan xsedar tu dipandangnya lama..

'Aaah kenapa jantung aku brdegup kencang sgt ni ?' Yoongi memegang dadanya yg berdebar lagi !

"Yoongi...." Panggil Hana lagi....Yoongi trsedar dri lamunannya tdi...

"Kau kan ? Ke aku mimpi ? Hmmn hmmmm....." Mata Hana yg separuh trbuka cuba mnyentuh Yoongi ! Dan berjaya ! Wow !

"Mimpi lah...Haha wow xsngkaa dpt sentuh kau Yoongi." Sambung Hana lagi smbil trsenyum suka...Matanya masih separuh terbuka...

"Aaaa...Kau bukan mmpi ni wey !" Yoongi kalut membalas kata2 Hana !

"Sshuuuttt...Mimpi aku kau jgn ckp okey ? Biarkan aku sorg saja !" Hana meletakkanjari telunjuknya di bibir Yoongi...Yoongi trkedu...Nampaknya mmg Hana tgh berkhayal yg dia tgh bermimpi ni...Hmmmm..Yoongi menarik tgnnya perlahan dri dipegang Hana perlahan...

Dan serta merta dia menghilang dri situ...

彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡彡

Hana menggaru kepalanya yg tidak gatal perlahan..Smlm.....Hal semalam yg mmbuatkan dia skit otak...Dgn segera kepalanya diletakkan dia ats meja belajar...Erghhh mmpi kan ? mmpikan ? Tapi kenapa rasa mcm betul ?

"Hana !" Sehun memanggil Hana yg tgh mngelamun ....Tetapi tidak disahut....Sehun mengambil keputusan utk prgi ke meja Hana...Ditarik kerusinya ke arah meja Hana dan dia dduk disitu sambil mmerhati ke arah Hana..

"Hana........" Panggil Sehun lanjut......Hana mngelip2kan matanya....Nampaknya dia dh sedar dri lamunan panjangnya td ! Hana mengangkat wajahnya dan dia trkejut kerana Sehun berada dihadapannya smbil trsenyum !

"Huh ? Sehun awk buat apa kt sni ?"

"Sy pnggil awk...Tapi awk buat xtahu je..Jadi sy dduk la sni kejap...Awk okey x Hana ? Nampak awk mcm xsihat..." Tanya Sehun prihatin dgn keadaan Hana yg nmpk sprti tidak bermaya.

"Sy okey Sehun....Awk ni prihatin sungguh la...Sy xckup tidur je pun.." Balas Hana sambil trsenyum kecil ke arah Sehun...Jujur dia ckp Sehun sllu mngnbil berat halnya wlaupun kdg3 dia sbuk...Baikkan ? Walaupun ramai pelajar di skolh ni mngatakan Hana gila disebabkan hantu ? Lol Hana pun xtau kenapa berkaitan dgn hantu ....Tetapi rmai yg ckp dia gila sbb sllu ckp sorg2......Paling paling pelik,Sehun xpernah kisah pun hal dia gila sbb hantu ? Malah makin rapat lagi ada la ! *ayat berbelit wey...maaf ahjumma xtaw nk terang mcm mna duh...hahahah mianhae ~

"Hmmm baguslah...Sy tkut awk xsihat tu saja.." Balas Sehun pulak...Dilontar senyumannya ke arahku...

"Sehun....Can i ask you something ? Hmm...Awk xkisah ke kwn dgn sy ? Yerlah awkkan tau ramai yg ckp yg sy gila...sebab hantu ?" Nada aku perlahankan sdikit...Errr xsnggup nk ckp perkataan gila tu...Padahal dia xgila pun -.-

"X....xkisah sbb sy ikhlas kwn dgn awk Hana ! Hmmm Hana skrg giliran sy nk tnya awk boleh ?"

"Tanyalah."

"Sepanjang awk duduk dkt sini...Ada benda kacau awk x ?" Pertanyaan Sehun mmbuatkan Hana pelik...Benda apa ?

"Benda ? Benda apa ?" Tanyaku semula...Weird...Xmungkin mksudnya hantu kan ?

"Okey mcm ni....Awk nk dgr satu crita ni ? Penghuni yg duduk dkt meja ni 2 bulan lepas ? Sy nk awk tahu cerita ni....Sebab sy nk awk berhati2 .." Hana tercengang...Berhati2 ? Apa bnda pulak ni ? Okey first dgr cerita dia dlu kkk...

FLASHBACK 2 BULAN YG LALU.

Seorang pelajar prempuan yg agak cantik paras rupanya berpindah ke sekolah ni...Dia duduk di meja yg Hana dduk skrg...Namanya.

KIM YOON MI.

Yoon Mi gadis yg sederhana..Dan tidak mmpunyai kwn lelaki dan tidak mmpunyai kwn prmpuan walaupun seorang ! Bagi mreka dia patut dipulaukan sbb dduk di meja ini dimana Hana duduk skrg.Bagi mereka meja ini berpuaka !

Siapa yg duduk disini akan jd bnda yg pelik disebabkan belakang meja ni tmpt seorang pelajar lelaki yg mati akibat excident jalan raya ! Mereka percaya bahawa roh lelaki itu tidak tenteram kerana bnyk kali peljar kelas ni trserenpak dgn roh lelaki trsebut..Jadi mreka mmbuat kesimpulan macam2 tntg lelaki yg mati itu.Antaranya,dia akan mnganggu sesiapa sahaja yg duduk di mejanya,dan hadapan mejanya...

Termasuk dgn Hana skli...Jadi tidak hairanlah Hana tidak mmpunyai kawan !

Sehinggalah satu ketika......

TBC
-SEE ? Merapu wey merapu T.T hahahah xD maafkan saia ~
-dan ada part ff ni yg ahjumma menciplak dri drama kim soo hyun berlakon tu.....Drama apa tah ?Lupa hahah...Skit ja k...skit ja....Ada dalam berapa patah perkataan ja kot..haha Tu pun heroin yg ckp xD
-vote n komen jgn lpa...
-thanks yg sudi bca ff ni wlaupon merapu gila2 ! xDD haha

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now