Chapter 25

4.7K 482 60
                                    

Yoon Ji melihat telefon bimbitnya sambil mngeluh perlahan..

Tiada sebarang mesej atau telefon langsung dari kekasihnya, Hanbin ...

"Mungkin dia sibuk...Hmmmm yerlah dia akan artis yg sedang menaik mestilah sibuk." Kata Yoonji seorang diri cuba untuk mnyedapkan hatinya..

Dia meletak kembali telefon bimbitnya dia tepi katil...Mood nak tido melayang entah kemana..

Jam pulak dh menunjukkan pkul 10 mlm.

Entah apa yg merasuk otak Yoonji,Yoonji mencapai sweaternya dan telefon bimbit disumbat di dlm kocek seluar..Nak keluar ...Gilakan ?

Pkul 10 mlm kot..Tapi apa dia kisah ?

Setelah memastikan pintu rumah berkunci dgn eloknya,Yoonji pun berjalan keluar dari rumahnya...

Hehh tetiba lapar ramen plak ?

Yoonji menukar arah jalannya ke arah 7E yg beroperasi 24 jam itu...Nasib bwk duit ! Kalau x,kempunan lah dia nak mkn ramen ! Ada kekasih pun mcm xde jer ! Sibuk memanjang kalah perdana menteri..

"Chaaaa..Siap dh.." Yoonji meletakkan cup ramen trsebut di ats meja yg mmg sudah tersedia di dlm 7E trsebut..

Baru saja dia melabuh punggungnya di ats kerusi,dia trnampak kelibat seseorang yg dia kenal sungguh sedang bermesraan dgn seorang wanita yg cantik rupanya ! Yoonji trkedu..

Xsangka....

Patutlah Hanbin sudah jarang menelefon atau mnghntar mesej kepadaya,rupanya dia curang ! Dasar jantan xguna !

Dengan perasaan marah yg membuak2,Yoonji memegang cup ramennya yg masih panas lalu berjalan ke arah kekasihnya yg masih tidak perasan kelibatnya di belakang..

Xsanggup lagi dia melihat aksi mesra alam itu,lalu...

FFRUSH !

Yoonji mencurah ramennya yg belum sempat dimakan tadi betul2 di ats kpala Hanbin !

"Dasar jantan xguna ! Pencurang ! Pergi mampos dgn betina ni ! Dan kita putus !" Tempik Yoonji sekuat hati dgn air mata yg membasahi pipinya..Cincin yg Hanbin beri kepadanya setahun lepas dicampak ats jalan ! Sambil itu dia melihat ke arah Hanbin yg kalut membuang sisa ramen di ats kepala smbil menjerit panas..Mungkin panas sbb kuah ramen td masih panas agaknya..Kulitnya yg putih pulak bertukar mnjadi merah kemerahan,,Mungkin melecur ?

Ahh lantak la...Mmg patut pun melecur.Kalau boleh melecur satu badan lagi bagus ! Hati dia skrg bukan setakat melecur,tetapi sprti dicucuk2 dgn pisau..Lagi sakit !

Sia2 saja dia support Hanbin sebagai artis selama ni..Sampai hati dia balas mcmni ?

SKIP

Sudah 3 minggu semenjak kes mencurah ramen itu,Hanbin terus lenyap tanpa berita...Kerjayanya sebagai artis juga hancur ! Berita tentang Hanbin masih panas di dada akhbar dan majalah ..Xpasal2 Yoonji jugak kena tempias sekali,kerana ada sasaeng fan yg sempat merakam tindakkannya yg mncurah ramen trsebut di ats kpala Hanbin..Reputasi Hanbin jugak makin buruk demi hari ke hari kerana sifatnya yg disembunyi selama ni makin trbongkar demi hari ke hari..

Tapi dia kisah apa ? Dia xdk kaitan langsung dh pun memandangkan dia dh putus dgn Hanbin..Kdg2 ada jgak wartawan yg menyerang kedainya utk bertanya segala mcm soalan,tetapi diabaikannya..Buat apa layan ? SEMAK KEPALA !

Sebut pasal Hanbin...

Tipula kalau hati xrindu..Tapi apa boleh buat..Xkan nak meraung ? Not my style laaa...

Stelah selesai mngemas kedai miliknya,Jiyoon mengambil kputusan utk pulang ke rumah...Dh pkul 9 mlm dh..Org pun dh xramai mlm ni...

Dia meletakkan brg2nya di dlm kereta...

Married with a ghost ? (COMPLETE)Where stories live. Discover now